maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی
maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی

سرویس‌های ذخیره‌سازی آنلاین

افزایش سرعت باندپهن و گسترش دسترسی بی‌سیم به وب به گسترش یک بازار جدید، یعنی ذخیره‌سازی آنلاین کمک زیادی کرده‌است. بنابراین، به‌جای آن‌که فایل‌های خود را روی یک حافظه فلش از جایی به جای دیگری ببرید، می‌توانید همه داده‌های شخصی خود یا بخشی از آن‌ها را روی یک سرور راه‌دور نگه دارید. دسترسی به این فضای آنلاین نیز از طریق مرورگر وب یا یک برنامه اختصاصی امکان‌پذیر خواهد بود. به یقین  با توجه به سرویس انتخابی، این فرآیند می‌تواند به سادگی ریختن داده‌ها روی یک کامپیوتر دیگر باشد.در نهایت، اگرچه برپایی و استفاده از سرویس‌های ذخیره‌سازی آنلاین (اغلب) ساده است، اما انواع و اقسام سرویس‌هایی که وجود دارند بسیار زیاد است. در این مقاله به شش سرویس محبوب نگاه گذرایی خواهیم داشت.
 

Livedrive

 
 

در این سایت چندین سرویس در دسترس است که برخی از آن‌ها ذخیره‌سازی نامحدودی در اختیار کاربر می‌گذارند. بسته Backup این سرویس، هزینه‌ای برابر با هشت دلار در ماه را در بر خواهد داشت و برای پشتیبان‌گیری آنلاین در نظر گرفته شده‌است.   یا به عنوان نمونه‌ای دیگر، بسته  Briefcase نیز ماهیانه بیست دلار هزینه دارد و تعدادی قابلیت‌های مفید را به مجموعه قبلی اضافه می‌کند، از جمله استفاده از فضای ذخیره‌سازی  2 ترابایتی لایو درایو به‌عنوان یک درایو عادی. یک بسته دوهفته‌ای رایگان آزمایشی نیز در اختیار کاربر است. پس از نصب نرم‌افزار لایو درایو یک درایو جدید به درایوهای موجود اضافه خواهد شد(در این مورد درایو L:) و دقیقاً مانند یک درایو عادی دیگر عمل خواهد کرد، البته، ‌هنگام انتقال فایل‌ها شاهد تأخیرهایی در آن خواهید بود. ذخیره پنهان (Caching) محلی در این مورد کمک‌کننده خواهد بود و در طول زمان تأخیرها کاهش می‌یابند. تنها کاستی موجود این است که صفحات پیکربندی حاوی راهنمایی‌های به نسبت کمی هستند، اما این محصول همچنان ارزشمند است.

Dropbox

 
 
Dropbox از این جهت شبیه لایو درایو است که پس از نصب، حضور آن را احساس نخواهید کرد؛ تنها نشانه اجرای این برنامه آیکون وضعیتی است که در Notification Area ظاهر می‌شود. پس از نصب برنامه، یک پوشه با نام My Dropbox به هارددیسک شما اضافه می‌شود و هر داده‌ای که در آن قرار بگیرد، به‌طور خودکار با سرور دراپ‌باکس و هر کامپیوتر دیگری که نرم‌افزار دراپ‌باکس روی آن نصب و با حساب شما متصل شده باشد، همسان می‌شود.کارکرد نرم‌افزار رضایت‌بخش است و یک نسخه کاملاً رایگان (با فضای ذخیره‌سازی دو گیگابایت) نیز در دسترس است و می‌توان به راحتی بدون هیچ هزینه‌ای آن را جایگزین درایوهای فلش کرد که به‌راحتی گم می‌شوند [و امنیت زیادی ندارند]. اما وقتی نوبت به نسخه پولی می‌رسد، ارزشی که در مقابل پول پرداخت‌شده نصیب شما می‌شود، به خوبی لایو درایو نیست. هر چند که بهای تعیین‌شده قابل مقایسه است (تا 26 دلار در ماه)، اما نهایت فضای در دسترس صد گیگابایت است که به یقین با فضای لایو درایو قابل مقایسه نیست.
 

Safe Sync

SafeSync بیشتر برای  کاربرانی مفید است که امنیت مهم‌ترین دغدغه آن‌ها در پشتیبان‌گیری آنلاین است. این سرویس در حقیقت ترکیبی از سرویس‌های Trend Micro با Humyo است که چندی پیش توسط Trend Micro خریداری شد. سرویس سیف‌سینک یک نسخه سی روزه رایگان در اختیار کاربران می‌گذارد. به جز این نسخه، راهکارهای مختلف دیگری نیز برای استفاده خانگی، دفاتر کوچک، شرکت‌های متوسط و سازمان‌های بزرگ در نظر گرفته شده‌است. نسخه خانگی حجم‌های 20، 50 و 100 گیگابایت را با قیمت به ترتیب 40، 97 و 152 دلار در اختیار کاربران می‌گذارد. از قابلیت‌های این سرویس می‌توان به همسان‌سازی خودکار اشاره کرد که فایل‌های تعیین‌شده را به‌طور خودکار با نسخه پشتیبان همسان‌سازی می‌کند. همچنین سیف‌سینک از همان رمزنگاری 256 بیت AES استفاده می‌کند که مورد استفاده بانک‌ها است. علاوه بر این، سیف‌سینک تاریخچه‌ای از نسخه‌های مختلف فایل‌ها بایگانی می‌کند تا در صورت نیاز امکان بازیابی نسخه قبل فایل‌ها باشد. ترند مایکرو نسخه موبایل نیز از برنامه خود توسعه داده تا کاربران iOS و آندروئید بتوانند از راه دور و با اسمارت‌فون خود نیز به فایل‌ها دسترسی داشته باشند. در نهایت، امکان به‌اشتراک گذاری اطلاعات نیز از راه‌های مختلف در نظر گرفته‌شده‌است. این سرویس اگرچه امن است و امکانات مختلف زیادی دارد، اما نسخه دائمی رایگان ندارد. بنابراین، بیشتر مناسب کاربرانی است که دغدغه امنیت دارند و برای این دغدغه خود حاضرند هزینه پرداخت کنند.

Syncplicity

Syncplicity نیز همچون دراپ‌باکس یک رابط بصری تحت وب و یک ابزار تحت ویندوز ارائه می‌دهد. فضای در دسترس نیز مشابه است، با دو گیگابایت فضای رایگان و گزینه پولی پنجاه گیگابایتی. بهای نسخه پولی نیز پانزده دلار در ماه است که بیش از بهای نسخه پنجاه گیگابایتی دراپ‌باکس است. بسیاری از محصولات دیگر نیز بهای مشابهی دارند، بنابراین به‌نظر می‌رسد که نسخه پولی دراپ‌باکس گزینه مناسب‌تری است.
 
 

Wuala

ایده اصلی Wuala معامله مقداری فضای آنلاین در مقابل همان مقدار روی هارددیسک شما است. همان‌طور که خدمات‌دهندگان نیز اذعان دارند، این سرویس به شما فضای ذخیره‌سازی اضافه‌ای نمی‌دهد، بلکه فضایی متفاوت در اختیار شما قرار می‌دهد. حتماً از این‌که فایل‌های شما روی هارد سیستم دیگری ذخیره شود، حس خوبی ندارید. اما فایل‌ها و پوشه‌های شما کاملاً رمزنگاری و به‌صورت گسترده و نامنظمی توزیع شده‌اند (که این امر بازیابی آن‌ها را توسط هر کسی به غیر از شما غیرممکن می‌کند). به این ترتیب، به‌نوعی می‌توانید از هر جایی به هارد کامپیوتر شخصی خود دسترسی داشته‌باشید. در هر حال، فضای این سرویس تا دو گیگابایت رایگان است و برای بیشتر از آن باید پول بپردازید.
 

ADrive

ویژگی منحصر به فرد ADrive فضاهای بزرگ ذخیره‌سازی است (تا یک ترابایت برای بسته‌های پولی). مشتریان بسته رایگان نیز مقدار قابل توجه پنجاه گیگابایت را در اختیار خواهند داشت. اما ضعف اصلی این سرویس رابط بصری تحت وب آن است که بسیار ضعیف و خام به‌نظر می‌رسد. بنابراین، در حالی که فضای پنجاه گیگابایتی آن ارزش ثبت‌نام رایگان را دارد، اما گزینه‌های پولی چندان ارزش خرید ندارند.

نتیجه گیری در این بررسی‌ها تنوع زیادی در میان سرویس‌ها مشاهده کردیم، اما انتخاب سه مورد برتر کار آسانی است. لایو درایو و دراپ‌باکس بهترین موارد هستند. به‌ویژه سادگی درایو آنلاین نسخه پولی لایو درایو بسیار جالب توجه است. دراپ‌باکس نیز نسخه رایگانی دارد که از نسخه رایگان لایو‌درایو بهتر است. SafeSync  نیز بقیه گزینه‌های سودمند را در خود دارد. رویکرد Wuala قطعاً مبتکرانه است، اما استفاده از آن ممکن است بسیاری را دچار پارانویای حریم خصوصی کند. نسخه رایگان Syncplicity نیز ارزش امتحان کردن را دارد، اما نسخه پولی این سرویس بسیار گران است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد