maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی
maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی

اینترنت ایران


در حال حاضر 9 درگاه اینترنتی در کشور وجود دارد و کابل بوشهر جدید‌ترین مسیر اینترنتی کشور به‌شمار می‌رود که هنوز ترافیکی برروی آن نصب نشده و قرار است طی ماه‌های آتی شاهد فعالیت‌ آن باشیم.
حسن کریمی، مدیر کل مهندسی عملیات شبکه دیتای شرکت زیرساخت در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر دو درگاه اینترنتی در مرزهای چابهار وجود دارد که هر کدام از آن‌ها با ظرفیتی معادل STM1 64 فعال هستند. بندر‌عباس با ظرفیتی معادل STM1 55، آستارا با STM1 56 و نوردوز با STM1 64 از دیگر درگاه‌های اینترنتی کشور به‌شمار می‌روند.
وی ادامه داد: در مرز‌های بازرگان نیز درگاهی با ظرفیت STM1 96 فعال است و درگاه‌های سه‌رود و جاسک به ترتیب با ظرفیت‌های 64 و STM1 4 دیگر درگاه‌های اینترنتی کشور به‌شمار می‌روند.
کریمی در عین حال عنوان کرد: از طریق 9 درگاه اینترنتی کشور ظرفیتی معادل STM1 467 تامین می‌شود و قرار است در آینده نزدیک ظرفیت مرز آستارا تا STM1 72 و نوردوز تا STM1 64 افزایش پیدا کند.
وی همچنین اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها درگاه بوشهر نیز با ظرفیتی حدود STM1 64 به فعالیت خواهد پرداخت و بدین ترتیب طی ماه‌های آینده STM1 200 به این ظرفیت افزوده خواهد شد.
مدیر کل مهندسی عملیات شبکه دیتای شرکت ارتباطات زیرساخت در عین حال از درگاه بوشهر به عنوان مسیری جدید نام برد و افزود: مدت کوتاهی زمان لازم است تا شرکت‌های مختلف پیشنهادات خود را در زمینه‌ی قیمت این مسیر ارائه کنند و ما در نهایت ارزان‌ترین پیشنهاد را با توجه به کیفیت آن خریداری می‌کنیم.

سرعت خطوط اینترنتی


Dial Up در سرعت های 13.3و28.8و33.6و56 کیلوبیت در ثانیه موجود می باشد.
ISDN دارای سرعت 64 کیلو بیت در ثانیه و توسط خطوط دیجیتال.
DS-0 سرعت 64 کیلوبیت در ثانیه که همان سرعت انتقال صوت بر روی خطوط دیجیتال می باشد.
Dual ISDN سرعت 128 کیلوبیت در ثانیه که از دو خط دیجیتال استفاده می کند و فایده اصلی این خطوط، امکان استفاده از یکی از خطوط جهت صدا و بدون قطع شدن از اینترنت می باشد.فقط سرعت در این حالت به 64 کیلوبیت در ثانیه کاهش می یابد.
ADSL این خطوط در سرعت های متفاوت بین 512 کیلوبیت در ثانیه تا 6 مگابیت در ثانیه موجود می باشند. این خطوط از سیم های مسی معمول بهره می برند.
Modem Cable در سرعت های متفاوت عرضه می شوند، اما معمولا 10 مگابیت در ثانیه. ولی در حالت معمول، شما بیش از 0.1 سرعت واقعی این خطوط را در اختیار ندارید.
T1 خطوط گران قیمتی که دارای سرعت وافعی 1.544 مکابیت در ثانیه می باشندو از 24 خط تلفن تشکیل می شوند. این خطوط بیشتر در آمریکای شمالی وجود دارند.
DS-1 سرعت 1.544 مگابیت در ثانیه و متشکل از 24 خط DS-0.
E1 این خطوط مشابه خطوط T1 ولی برای کشورهای اروپایی می باشد و دارای سرعت 2.048 مگابیت در ثانیه می باشند.
DS-2 سرعت 6.31 مگابیت در ثانیه و بر اساس تکنولوژی DS-1.
E2 34.486 مگابیت در ثانیه و بر اساس E1 و معمول در کشورهای اروپایی.
DS-3 سرعت 44.736 مگابیت در ثانیه.
T3 سرعت تا حدود 44.736 مگابیت در ثانیه که مقدار سرعت به نوغ T3 بستگی دارد.
OC-1 51.84 مگابیت در ثانیه از نوع فیبر نوری که برای Backbone ها مورد استفاده است.(Optical Carrier Signal)
STS-1 51.84 مگابیت در ثانیه برای اروپا.(Synchronous Transfer Signal)
100BaseT سرعت 100 مگابیت در ثانیه.
E4 139.264 مگابیت در ثانیه.
OC-3 155.52 مگابیت در ثانیه.
STM-1
155.56 مگابیت در ثانیه.
STS-3 155.56 مگابیت در ثانیه.
OC-12 622.08 مگابیت در ثانیه.
STM-4 622.08 مگابیت در ثانیه.
STS-12 622.08 مگابیت در ثانیه.
OC-25 بسیار سریع.
OC-256 حدود 1.5 میلیون دلار در ماه !

Security

چگونه لپ تاپ دزیده شده خود را ردیابی کنیم 

مسلماً بهتر است قبل از هر چیز مراقب باشیم تا کسی لپ تاپمان را سرقت نکند ولی اگر این اتفاق افتاد چه باید کرد؟ می توانیم در مقابل احتمال دزدیده شدن آمادگی داشته باشیم و در صورتی که لپ تاپمان به سرقت رفت آنرا ردیابی کنیم. یک مجموعهء نرم افزاری با نام Prey وجود دارد که شما را قادر میسازد لپ تاپ به سرقت رفتهء خود را به صورت کنترل از راه دور مانیتور نموده، از نمایشگرش هنگامی که سارق مشغول کار با آن است اسکرین شات گرفته، با وب کمش تصویر چهرهء سارق را ضبط کنید و با توجه به محل اتصال لپ تاپ به اینترنت محل استقرار احتمالی سارق را پیدا کنید و با یک گزارش نسبتاً کامل و حسابی به سراغ پلیس بروید و بخواهید دزد را بیابد. خوشبختانه Prey کدباز و رایگان است اما بد نیست ببینیم چگونه می توان از آن استفاده نمود. ادامه مطلب را از دست ندهید. ‏

‏‏
ابتدا یک اکانت مهمان در ویندوز بسازید ‏ ‏
در ویندوز Prey به صورت یک سرویس در پس زمینه اجرا می شود. این بدین معنی است امکان ردیابی تنها زمانی فعال می شود که سارق به یکی از اکانتهای کاربری موجود بر روی سیستم عامل لاگین نموده باشد. برای اینکه سارق بتواند به لپ تاپ شما لاگین کند دو راه حل پیش رو دارید: اول اینکه می توانید کلاً روی اکانت اصلی خود پسورد نگذارید (که البته از نظر مسائل امنیتی شاید کار خوشایند و درستی نباشد) و راه حل دوم که توصیه می شود ساخت یک اکانت مهمان یا Guest که فاقد پسورد باشد.

negahbaan_prey1.jpg

ساخت اکانت مهمان کار ساده ای است، ابتدا استارت منو را باز کنید، بر روی کامپیوتر کلیک راست کنید و گزینهء Manage را انتخاب نمائید. در پنجره ای که باز می شود در ستون سمت راستش گزینهء Local Users and Groups را انتخاب کرد و سپس وارد قسمت Users شده در وسط پنجره کلیک راست کرده و با انتخاب گزینهء New User می توانید یک اکانت جدید بسازید. ‏

ادامه مطلب ...

Security

۷ ابزار رایگان که برای تامین امنیت کامپیوتر ضروری هستند


‏۱- AVG Anti-Virus (ویندوز)

1-avg-antivirus-main-negahbaan-com.jpg
وجود یک آنتی ویروس از اولویت های امنیتی برای حفاظت از کامپیوتر است. انتخاب های زیادی برای یک آنتی ویروس مناسب و امن وجود دارد. نسخه های رایگان و تجاری زیادی نیز می توانند مد نظر قرار گیرند. اما آنتی ویروس های رایگان مناسب با کاربری مطلوب وجود دارند که می توانند به خوبی از کامپیوتر شما محافظت کنند.

‏AVG آنتی ویروسی رایگان، قدرتمند و محبوب است. این ضدویروس با قابلیت هایی همچون حفاظت بی درنگ، آپدیت روزانه، اسکن ایمیل ها، پاک سازی کوکی های مشکوک، اسکن نتایج جستجو و اعلام خطر برای لینک های مشکوک و همچنین امکان اسکن سریع و ویروس یابی می تواند به خوبی امنیت کامپیوتر شما را تامین کند و آن را از شر ویروس ها و خطرات در امان بدارد. ادامه مطلب ...

Security

کرم گروگان‌گیر در اسکایپ

این بدافزار با استفاده از فریب کاربر برای کلیک بر روی یک پیغام فوری، دانلود می‌گردد.
 
یک کرم خرابکار که با استفاده از پیام‌های فوری اسکایپ در حال گسترش است، می‌تواند کنترل سیستم قربانی را در دست گرفته و محتویات آن را به گروگان بگیرد.
این پیغام فوری ابتدا با نمایش پیغام مهندسی اجتماعی «lol is this your new profile pic?»، کاربر را ترغیب به دانلود یک فایل ZIP می‌نماید که از طریق یک لینک، این پیغام را برای سایر کاربران اسکایپ نیز منتشر می‌کند. فایل ZIP حاوی یک فایل اجرایی است که یک نسخه از کرم Dorkbot را نصب کرده و یک راه نفوذ مخفی را از طریق  Blackholeکه یک کیت سوء استفاده مورد استفاده مجرمان برای آلوده کرده سیستم‌ها از طریق حفره‌های امنیتی است، ایجاد می‌نماید.
این راه نفوذ مخفی به مهاجم راه دور اجازه می‌دهد که کنترل سیستم را در دست گرفته و گروگان‌گیر را نصب نماید. این گروگان‌گیر برنامه خرابکاری است که از طریق کلمه عبور یا رمزگذاری، از ورود کاربر به سیستم جلوگیری کرده و از وی می‌خواهد که در برابر بازگرداندن سیستم و محتویات آن، به وی پول پرداخت نماید. این گروگان‌گیر از کاربر می‌خواهد که ظرف مدت 48 ساعت مبلغ 200 دلار را به وی پرداخت کند یا اینکه خطر حذف شدن فایل‌های خود را بپذیرد.
این بدافزار همچنین جعل کلیک کرده و رفتار کاربر معتبر را با کلیک بر روی تبلیغات تقلید می‌نماید. تعداد این کلیک‌ها بسیار زیاد بوده و برای مثال در یک بازه زمانی ده دقیقه‌ای، بیش از 2200 کلیک ثبت شده است.
اسکایپ اظهار داشت که در حال تحقیق درباره این مسأله است و به کاربران توصیه کرده است که نسخه اسکایپ خود را ارتقاء داده و نرم‌افزار امنیتی سیستم خود را نیز به‌روز نمایند.

                                کشف مشکل 'Lance Armstrong' در هسته لینوکس
هفته گذشته کشف مشکل 'Lance Armstrong' در فایل سیستم لینوکس ext4 باعث نگرانی کاربران شد.

 
 
هفته گذشته کشف مشکل 'Lance Armstrong' در فایل سیستم لینوکس ext4 باعث نگرانی کاربران شد. اما Theodore Ts'o، مدیر پروژه اظهار داشت: به احتمال زیاد این مشکل تعداد کمی از کاربران را تحت تاثیر قرار می دهد.
به نظر می رسد که این مشکل باعث می شود تا به طور بالقوه داده های مهم در فایل سیستم لینوکس تخریب شود. این مشکل هسته لینوکس نسخه های 3.6.2 و 3.6.3 را تهدید می کند.
Ts'o این مشکل را با عنوان 'Lance Armstrong' نام می برد و در یادداشتی در گوگل پلاست نوشته است که این مشکل سیستم های هشدار دهده خاصی را تحت تاثیر قرار نمی دهد، با این وجود باعث رفتارهای غیرعادی می شود. به طور خاص این مساله ممکن است کاربرانی که به روش های نامعمول سیستم خود را خاموش می کنند، تحت تاثیر قرار دهد. او هم چنین اشاره می کند که ما به طور جدی برای رفع این مشکل تلاش می کنیم.

Security

فروش آسیب‌پذیری ویندوز 8

شرکت امنیتی Vupen اقدام به فروش یک آسیب‌پذیری در ویندوز 8 و مرورگر IE10 کرده است.
شرکت فرانسوی Vupen که تخصص ویژه‌ای در کشف آسیب‌پذیری‌های موجود در نرم‌افزارهای مشهور از شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، ادوب، اپل و اوراکل دارد، در پیغامی در توئیتر یک آسیب‌پذیری جدید در ویندوز 8 را به فروش گذاشته است.
این شرکت آسیب‌پذیری‌ها را به دولت‌ها و شرکت‌ها می‌فروشد، ولی جزئیات را با تولید کنندگان نرم‌افزار تحت تأثیر به اشتراک نمی‌گذارد. به عقیده این شرکت، این اطلاعات به سازمان‌ها کمک می‌کند که از خود در برابر هکرها محافظت نمایند.
Vupen مشکلی را جایی در سیستم عامل جدید مایکروسافت یعنی ویندوز 8 و مرورگر IE 10 کشف کرده است. این نقص امنیتی به‌طور عمومی افشا نشده و اصلاح نیز نشده است.
این کشف Vupen یکی از نخستین مسائل امنیتی ویندوز 8 (که تنها چند روز از عرضه آن می‌گذرد) و IE 10 است.
پیغام Vupen در توئیتر نشان می‌دهد که این آسیب‌پذیری به هکر اجازه می‌دهد که تکنولوژی‌های امنیتی موجود در ویندوز 8 از جمله ASLR و DEP را دور بزند. این شرکت همچنین خاطر نشان کرده است که این آسیب‌پذیری با مشکلی در برنامه فلش مرتبط نیست.افشای کد منبع VMware ESX

هکرها به همراه جمعی ناشناس کد منبع هسته سرور VMware ESX را بر روی وب افشاء کردند.

دیروز هکر هلندی به نام stune لینکی را در توییتر قرار داده است که حاوی فایل های کد منبع VMware ESX است ومی توان آن را دانلود کرد. به نظر می رسد که هسته VMware ESXبرای سال های 1998 تا 2004 باشد اما هکر اظهار داشت که در برنامه ها، هسته تغییرات چندانی ندارد. هسته ها تنها گسترده یا تعدیل می شوند اما برخی از عملکردهای مرکزی ثابت می مانند.
این هکر همان کسی است که در اوایل سال کد منبع آنتی ویروس نورتون سایمانتک را افشاء کرد و شرکت سایمانتک تایید کرد که تنها یک بخش کوچکی از کد منبع افشاء شده است. سرور VMware ESX یک نرم افزار مجازی سازی است که برای محیط های سازمانی طراحی شده است. اوایل امسال هکر دیگری بخش هایی از نرم افزار ESX را به صورت آنلاین ارسال کرده بود و مدعی بود که 300 مگا بایت از کد منبع VMware را در اختیار دارد.
دیروز شرکت VMWARE تایید کرد که گروه امنیتی شرکت از افشای کد منبع VMware ESX مطلع شده است و اشاره کرد که افشای بخش هایی از کد منبع امروز، مربوط به افشای کد منبع ماه آوریل می باشد.
Iain Mulholland، مدیر امنیت نرم افزار VMWARE هشدار داد که در آینده فایل های بیشتری ارسال خواهد شد و شرکت باید امنیت مشتریان خود را جدی بگیرد. مرکز پاسخ گویی امنیت VMWARE باید متعهد شود که به طور کامل موضوع را بررسی می کند. این شرکت بزرگ مجازی سازی به کاربران خود توصیه می کند تا محصولات خود را به آخرین نسخه به روز رسانی نمایند.