maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی
maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی

بهینه‌سازی فلش مموری

تغییر اندازه واحد‌های تخصیص تراشه حافظه

تمامی تراشه‌های حافظه و پلاترهای به کار رفته در دیسک‌های سخت دارای تعداد بسیار زیادی واحد یا به‌عبارت‌دیگر سکتور به منظور ذخیره‌سازی اطلاعات می‌باشند. همان‌طور که مستحضر هستید اندازه واحدهای نامبرده در تراشه‌های Nand به کار رفته در انواع حافظه‌های فلش مموری و دیسک‌های جامد از طریق نرم‌افزار قابل تغییر می‌باشند. کاهش اندازه حجم ذخیره‌سازی سکتورها یا به‌عبارت‌دیگر افزایش تعداد آن‌ها به کاهش راندمان و سرعت نهایی انتقال اطلاعات منتهی می‌شود و عکس این موضوع نیز کاملاً صادق است. حافظه‌های فلش مموری موجود در بازار در اندازه و تعداد واحدهای ذخیره‌سازی نامبرده دارای تفاوت‌هایی می‌باشند اما همان‌طور که پیشتر گفته شد قابلیت تغییر نرم‌افزاری آن‌ها به منظور افزایش سرعت انتقال اطلاعات نیز میسر می‌باشد. برای این منظور ابتدا فلش مموری را به یکی از درگاه‌های USB متصل کنید. نوع فناوری درگاه در روند اجرای مراحل دخیل نمی‌باشد.

بر روی پارتیشن فلش مموری (نمایان شده در Windows Explorer) کلیک راست کرده و گزینه Format را انتخاب کنید.

در پنجره نمایان شده از طریق منوی کشویی Allocation unit size گزینه 64 کیلوبایت را انتخاب کرده و سپس بر روی کلید Format کلیک کنید.

flash-drive-allocation-unit-size

همان‌طور که پیشتر گفته شد افزایش حجم ذخیره‌سازی واحدهای مذکور به افزایش سرعت انتقال اطلاعات منتهی می‌شود. یکی از مهم‌ترین نکات منفی ترفند فوق افزایش یا کاهش حجم ذخیره‌سازی کلی سخت‌افزار می‌باشد. اندازه و تعداد واحدهای تخصیص حافظه به صورت مستقیم در افزایش یا کاهش حجم ذخیره‌سازی نهایی سخت‌افزار دخیل می‌باشند. ترفند نامبرده علاوه بر افزایش سرعت انتقال اطلاعات، در افزایش حجم ذخیره‌سازی فلش مموری (در حدود 50 تا 100 مگابایت) نیز تأثیرگذار می‌باشد. انتخاب گزینه 2048 بایت از طریق منوی کشویی Allocation unit size کاهش چندین مگابایتی حجم ذخیره‌سازی نهایی سخت‌افزار را به دنبال دارد. ذکر این نکته ضروری است که اندازه‌های قرار گرفته در منوی کشویی نامبرده در تراشه‌های حافظه مختلف متفاوت بوده و دارای مقدار ثابتی نمی‌باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد