maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی
maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی

Change SSH Port on Ubuntu

جهت تغییر پورت اس اس اچ که به صورت پیشفرض 22 است و از لحاظ امنیتی مناسب نیست به صورت زیر عمل کنید:

1. یک شماره پورت در نظر بگیرید که میخواید استفاده کنید، به طور مثال 1111

2. اگر فایروال نصب دارید این پورت را در فایروال خود باز (Allow) کنید و سپس فایروال را ری استارت کنید.

3. وارد اس اس اچ سرور مجازی یا اختصاصی خود شوید و فایل /etc/ssh/sshd_config را ویرایش کنید. جهت ویرایش از این دستور استفاده کنید: nano /etc/ssh/sshd_config

خط #port 22 را ویرایش میکنید به پورتی که مد نظر شماست و کلید Ctrl + X بفشارید و دکمه Y بزنید تا ذخیره شود.

4. سپس اس اس اچ را ری استارت کنید با دستور service sshd restart

PPPoE

روش ساخت ارتباط PPPoE در سیستم عامل Windows 2000

Windows 2000
۱. در سیستم عامل ویندوز 2000 برای استفاده از PPPoE ابتدا باید درایورآن را نصب کنید. Zip فایل این درایور را می‌توانید از قسمت دانلود وب‌سایت بردارید. ras.zip

۲. پس از دانلود کردن درایور، آنرا Unzip کنید.

۳. سپس وارد کنترل پنل شده و منوی Network Connections شوید و بر روی Local Area Connection راست کلیک کنید و متعاقباً گزینه Properties را انتخاب کنید. 

۴. در این مرحله روی گزینه Install کلیک نمایید. 

۵. در منو باز شده گزینه Protocol را انتخاب کرده سپس روی آیکون Add کلیک کنید. 

۶. در منو جدید Have Disk را انتخاب کرده سپس روی آیکون Browse کلیک نمایید. 

۷. دراین قسمت از بین فایل‌های Unzip شده فایل NETPPP95 را انتخاب می‌کنیم. 

۸. بر روی آیکون OK کلیک نمایید. پس از اتمام مراحل نصب گزینه PPP over Ethernet را خواهید دید، مجداد روی آیکون OK کلیک کنید. 

۹. در این مرحله کنترل کنید که گزینه PPP over Ethernet در Local Area Connections Properties انتخاب و فعال شده است یا نه، در صورت نیاز آنرا انتخاب نمایید. 

۱۰. در این قسمت از منوی Start گزینه Run را انتخاب نموده، سپس عبارت Raspppoe را در این قسمت تایپ کرده و روی آیکون OK کلیک نمایید. 

۱۱. در این قسمت کارت شبکه خود را انتخاب کرده، سپس بر روی گزینه Create a Dial-Up Connection for the Selected Adapter کلیک کنید. 

۱۲. در این مرحله آیکون Connection بر روی صفحه Desktop اضافه می‌شود که با باز کردن Connection و وارد نمودن Username و Password و کلیک بر روی گزینه Dial ارتباط برقرار خواهد شد.