maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی
maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی

بهترین نرم‌افزار های رایـگان

بهترین مجموعه آفیس

www.libreoffice.org


اگر به‌دنبال یک مجموعه رایگان و سبک‌تر برای جایگزینی مایکروسافت آفیس می‌گردید، لایبر آفیس از پس همه کارهای خانگی و اغلب کارهای دفتری شما بر می‌آید. این مجموعه مبتنی بر همان کدهای OpenOffice.org توسعه‌داده شده‌است و شامل واژه‌پرداز، صفحه‌گسترده، ساخت اسلایدشو و Presentation، ابزار طراحی وکتور، پایگاه داده و ویرایشگر معادله‌های ریاضی می‌شود.یکی از امکانات جالب نرم‌افزار حالت Experimental است (Options>General) که به کاربر این اجازه را می‌دهد تا از ویژگی‌های کارآمد و جدید نرم‌افزار بهره‌مند شود. همچنین تعدادی افزونه نیز برای این مجموعه موجود است که ویژگی‌های جدیدی به نرم‌افزارهای مختلف آن اضافه می‌کند.

لینک دانلود

 

بهترین ابزار فشرده‌سازی

www.libreoffice.org


اگرچه ممکن است همچنان بسیاری از کاربران، وین‌زیپ را نرم‌افزار برگزیده خود در این زمینه بدانند، اما 7-Zip نیز کارکرد بسیار راضی‌کننده و در مواردی بهتر از وین‌زیپ دارد و کاملاً رایگان است. این نرم‌افزار اپن‌سورس تقریباً توانایی باز‌کردن همه قالب‌ها را دارد و در قالب‌های مختلفی مانند zip، tar و قالب اختصاصی خود 7z داده‌ها را فشرده‌می‌کند. آخرین نسخه امکان رمزگذاری 256 بیتی AES را فراهم می‌کند که می‌توان برای محافظت از داده‌های حساس، آرشیوهای Self-Extract (فایل‌هایی اجرایی‌ که بدون نیاز به نرم‌افزار خاصی از حالت فشرده در می‌آیند) و حتی سنجش کارایی کامپیوتر از آن استفاده کرد.

لینک دانلود

ادامه مطلب ...

سرویس‌های ذخیره‌سازی آنلاین

افزایش سرعت باندپهن و گسترش دسترسی بی‌سیم به وب به گسترش یک بازار جدید، یعنی ذخیره‌سازی آنلاین کمک زیادی کرده‌است. بنابراین، به‌جای آن‌که فایل‌های خود را روی یک حافظه فلش از جایی به جای دیگری ببرید، می‌توانید همه داده‌های شخصی خود یا بخشی از آن‌ها را روی یک سرور راه‌دور نگه دارید. دسترسی به این فضای آنلاین نیز از طریق مرورگر وب یا یک برنامه اختصاصی امکان‌پذیر خواهد بود. به یقین  با توجه به سرویس انتخابی، این فرآیند می‌تواند به سادگی ریختن داده‌ها روی یک کامپیوتر دیگر باشد.در نهایت، اگرچه برپایی و استفاده از سرویس‌های ذخیره‌سازی آنلاین (اغلب) ساده است، اما انواع و اقسام سرویس‌هایی که وجود دارند بسیار زیاد است. در این مقاله به شش سرویس محبوب نگاه گذرایی خواهیم داشت.
 

Livedrive

 
 

ادامه مطلب ...

رمزنگاری درایوها در ویندوز 7

BitLocker ابزاری است که به کمک آن می‌توان داده‌های خود را در برابر تهدیدهایی مانند حمله هکرها، سرقت و یا گم شدن محافظت نمود. یکی از بهبودهای امنیتی ویندوز 7 که تنها در ویرایش‌های Ultimate و Enterprise وجود دارد، ویژگیBitlocker است که توسط رمزنگاری کل درایوهایی که ویندوز و اطلاعات شما روی آن‌ها قرار دارد، تمامی اسناد و رمزهای عبور را امن‌تر می‌کند. فقط کافی است یک‌بار ویژگی BitLocker را فعال نمایید، بعد از آن تمامی اطلاعاتی که روی آن درایو ذخیره می‌کنید به صورت خودکار رمز می‌شوند.

رمزنگاری:
رمزنگاری راهی است که بوسیله دستکاری کردن محتوی یک فایل یا یک پیغام برای بالا بردن امنیت آن فایل یا پیغام استفاده می‌شود، در نتیجه آن فایل‌ها و پیغام‌ها تنها توسط افرادی که مجوز کلید رمزنگاری را دارند و می‌توانند با آن کلید فایل را از حالت رمز در بیاورند، قابل دسترسی هستند. به عنوان مثال، اگر شما از وب سایتی وسیله‌ای را خریداری نمایید، تمامی اطلاعاتی که در تراکنش با آن سایت وارد کرده‌اید از قبیل آدرس، شماره تلفن و شماره کارت اعتباری رمز می‌شوند تا به امن بودن این اطلاعات کمک نمایند.
EFS:
EFS یکی از ویژگی های ویندوز است که شما می‌توانید از آن برای ذخیره اطلاعات به صورت رمز شده روی هارد دیسک خود استفاده نمایید. رمزگذاری قویترین حفاظتی است که ویندوز برای امن نگه داشتن اطلاعات شما فراهم می‌نماید.
برخی از ویژگی‌های کلیدی EFS :
·         رمزگذاری ساده است; تنها نیاز است که در ویژگی‌های فایل یا پوشه گزینه‌ای را انتخاب کرده تا این ویژگی فعال شود.
·         باید نظارت کنید چه کسی می‌‌تواند فایل‌ها را بخواند.
·         هنگامی‌که فایل‌ها را می‌بندید، رمز می‌شوند و هنگام باز کردن فایل‌ها، به صورت خودکار از حالت رمز در آمده و آماده استفاده هستند.
·         اگر در مورد فایل رمز شده ای نظرتان عوض شد می‌توانید با برداشتن علامت گزینه مربوط در قسمت ویژگی‌های فایل آن را غیر فعال نمایید.
توجه: ویژگی EFS در ویندوز7 ویرایش‌های starter، Home Basic و Home Premium وجود ندارد. برای این ویرایش‌ها باید موارد زیر را انجام دهید:
·         فایل را با استفاده از دستور Cipher.exe در اعلان فرمان ویندوز از حالت رمز در می‌آورید. 
·         فایل رمز شده را تغییر دهید.
·         یک نسخه از فایل رمز شده را به صورت غیر رمز روی هارد کامپیوتر کپی کنید.
·         کلیدها یا گواهینامه‌هایEFS   را وارد نمایید.
·         به کمک دستورCipher.exe  در اعلان فرمان ویندوز از گواهینامه‌ها و کلیدهای EFS، نسخه پشتیبان تهیه نمایید.

ادامه مطلب ...