maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی
maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی

Microsoft

آشنایی با مدارک Microsoft


این مدارک که به مجموعه آنها MCP) MICROSOFT CERTIFIED PROFESSIONAL) گفته می شود ،طی امتحانات استانداردی به افرادی که در بکارگیری یا پیاده کردن یکی از محصولات یا فناوری های مایکروسافت مهارت کافی کسب کرده اند داده می شود .
کسب این مدرک نشان دهنده آن است که دارنده مدرک می تواند به بعضی از اطلاعات فنی موجود در سایت مایکرسافت دسترسی مستقیم داشته باشد همچنین مایکروسافت دارندگان این مدرک را به کنفرانس ها و سمینارهای فنی خود دعوت می کند و مجله ای را هم مخصوص این افراد منتشر می کند .
حال انواع مختلف این مدارک کدامند ؟ 1)مدرک MCSA : مدرک MICROSOFT SYSTEM ADMINISTER CERTIFIED به افرادی داده می شود که در زمینه مدیریت شبکه و محیط های سیستمی مبتنی بر سیستم عامل های ویندوز مهارت کافی داشته باشند .
در حال حاضر این مدرک روی ویندوز 2000 داده می شود و برای کسب آن باید از توانایی مدیریت این سیستم عامل و مدریت شبکه با استفاده از آن برخوردار بود .
کسی که نامزد دریافت این مدرک می شود و برای دریافت آن در آزمون شرکت می کند باید 6 تا 12 ماه تجربه پیاده کردن و مدیریت یک سیستم عامل روی شبکه و مدیریت یک سیستم عامل روی رایانه شخصی و یا پیاده کردن و مدیریت یک سیستم عامل روی شبکه هایی با بیش از 200 کاربر را داشته باشد .
مدرک MCSE : افرادی که به تحلیل نیاز های یک طرح تجاری طراحی و پیاده کردن یک زیر ساخت مبتنی بر محصولات و سیستم عامل های MICROSOFT می پردازند و بر این اساس راه حل هایی را به کارفرمایان ارایه می دهند .
مدرک MCSE (MICROSOFT CERTIFIED SYSTEM ENGINEER) را به عنوان تایید توانایهایشان اخذ می کنند .
در واقع این مدرک برای مهندسان سیستم مهندسان پشتیبانی فنی تحلیل گران و سیستم تحلیل گران شبکه مناسب است لازم به ذکر است که این مدرک از پرطرفدارترین مدارک فنی به حساب می آید کسی که برای دریافت این مدرک اقدام می کند باید دست کم تجربه ای یک ساله در پیاده کردن و مدیریت یک سیستم عامل تحت شبکه با 2000 کاربر و در 5 نقطه فیزیکی داشته باشد علاوه بر آن نامزد MCSE باید دست کم یک سال تجربه در زمینه پیاده کردن و مدیریت سیستم عامل روی رایانه شخصی و طراحی زیر ساخت شبکه داشته باشد .

مدرک MCDBA :MCDBA مخفف عبارت MICROSOFT CERTITFIED DATABASE ADMINISTRATOR به مدیران پایگاه داده های SQL اختصاص دارد که به طراحی پیاده سازی و مدیریت این کار گذار SERVER مشغول اند .

در حال حاظر این مدرک روی SQL SERVER 2000 ارایه می شود .

ادامه مطلب ...

Mainboard

1)     مواد خام

دو ماده اصلی تشکیل دهنده بدنه مادربورد، فایبرگلاس و مس هستند که ریشه‌ آنها را می‌توان در حفره‌های بزرگی روی زمین پیدا کرد. فایبرگلاس بخش عایق مادربورد است و مس نیز مسیرهای رسانا روی مادربورد را تشکیل می‌دهد. منابعی که این دو ماده از آنها خارج می‌شوند معادن شن به عنوان ماده اصلی سیلیس و شیشه و همچنین معادن مس است.


2)     تولید لایه‌های مسی

از شیشه مذاب برای تولید الیاف شیشه‌ای فایبرگلاس استفاده می‌شود. این الیاف به صورت بافت درکنارهم قرار می‌گیرند و به آنها نوعی رزین به نام اپوکسی تزریق می‌شود. این مخلوط سپس حرارت داده می‌شود تا کیفیت رزین ارتقا یابد که به ورقه حاصل از آن prepreg می‌گویند. چندین ورقه prepreg روی هم گذاشته می‌شود و سرانجام تحت فشار حرارتی قرار می‌گیرند. این فشار حرارتی باعث فرآوری رزین و سخت و محکم شدن آن می‌شود ضمن اینکه لایه‌ها محکم به یکدیگر می‌چسبند. پس از این مرحله ورقه بسیار نازکی از مس دو طرف این لایه‌ها را می‌پوشاند.

معمولا ضخامت یک مدار چاپی (PCB) در حدود 1.6 میلی‌متر است و به این معنی که برای یک بورد 6 لایه ضخامت فایبرگلاس 0.35 میلی‌متر و ضخامت ورقه مسی در حدود 0.035 میلی‌متر خواهد بود. در این اندازه مقاومت لایه‌های فایبرگلاس مناسب است و استحکام کافی برای تحمل فشارهای مکانیکی را دارد. ضمن اینکه مس به کار رفته نیز برای هدایت الکتریکی و گرمایی کافی است.

ادامه مطلب ...