maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی
maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی

Galaxy S III

آشنایی با برخی قابلیت های ویژه Galaxy S III




پس از ماه ها انتظار، بالاخره Galaxy S III سامسونگ پنج شنبه معرفی شد و همانطور که در شایعات آمده بود ، صفحه نمایش بزرگ به همراه پردازنده چهار هسته ای پرسرعتی آن را همراهی می کردند. و البته SGS3 به عنوان اسمارت فون رسمی بازی های المپیک ۲۰۱۲ هم انتخاب شده است.

اما نکته جالب مراسم معرفی این است که سامسونگ بیش از مشخصات سخت افزاری بر روی قابلیت های نرم افزاری، همچون پیش گویی حرکت بعدی شما هنگام کار با تلفن، تاکید داشت که در دیگر اسمارت فون های بازار آن را کمتر می بینید. ادامه مطلب ...

Win rar

آموزش پرتابل کردن نرم افزارها با استفاده از WinRAR

امروزه نرم افزارهای Portable به دلیل مزیت‌های خاصی که دارند از طرفداران زیادی برخوردارند. این گونه نرم افزارها نسخه‌های بدون نیاز به نصب برنامه‌های معمولی هستند که دارای کاربردهای گوناگونی می‌باشند. در سیستم‌هایی که محدود شده‌اند و امکان نصب برنامه وجود ندارد با استفاده از نسخه‌های پرتابل برنامه‌‌ها امکان اجرای آنها بدون نیاز به نصب وجود دارد. همچنین نرم افزارهای پرتابل را می‌توان در فلش دیسک ذخیره کرد تا در هر زمانی امکان اجرای مستقیم برنامه‌ها بدون نصب آنها فراهم باشد. برای دستیابی به نسخه‌های پرتابل برنامه‌ها راه‌های گوناگونی وجود دارد. می‌توان آنها را مستقیماً از اینترنت دانلود کرد. یا اینکه با استفاده از نرم افزارهای جانبی نظیر Thinstall به قابل حمل سازی برنامه‌ها پرداخت. اما در این آموزش قصد داریم به نحوه پرتابل کردن نرم افزارها با استفاده از نرم افزار معروف WinRAR بپردازیم.

WinRAR را اکثر کاربران به عنوان یک نرم افزار فشرده ساز می‌شناسند اما با استفاده از این ترفند از آن می‌توان برای پرتابل کردن نرم افزارها نیز استفاده کرد.

ابتدا پیش از هر کاری به این نکته دقت داشته باشید که این ترفند زمانی کاربرد دارد که نرم افزار مورد نظر پس از نصب شدن، فایل‌های خود را در پوشه‌ای غیر از پوشه محل نصب کپی نکند. برخی نرم افزارها فایل‌های ocx و dll خود را در مسیرهایی نظیر Windows/System32 کپی می‌کنند که این موضوع باعث عدم کارایی این ترفند خواهد شد.

همچنین اطمینان داشته باشید که نرم افزار WinRAR بر روی ویندوز نصب باشد.

 

برای پرتابل سازی نرم افزارها گام‌های زیر را با دقت طی کنید:

۱- برای شروع کار به محل نصب برنامه (معمولاً در پوشه Program Files )مراجعه کنید.

۲- اکنون کلیه فایل‌ها و فولدرهای موجود در محل نصب برنامه را با راست کلیک بر روی فضای خالی و انتخاب Select All و یا استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+A به حالت انتخاب دربیاورید.

۳- سپس بر روی یکی از فایل‌ها راست کلیک کرده و Add to archive را انتخاب کنید.

۴- در پنجره باز شده در همان تب General، تیک گزینه Create SFX Archive را بزنید.

۵- حال به تب Files بروید. اکنون با استفاده از ماوس بر روی مسیر موجود در قسمت Files to add کلیک کنید و کل این مسیر را به حالت انتخاب دربیاورید (Ctrl+A) و سپس کلیدهای ترکیبی Ctrl+C را جهت کپی کردن این متن فشار دهید.

۶- اکنون به تب Advanced بروید و بر روی دکمه SFX Options کلیک کنید.

۷- در پنجره جدید باز شده در همان تب General، تیک گزینه Create in the current folder را بزنید. سپس در قسمت Run after extraction نام فایل اجرایی برنامه را به همراه پسوند آن (معمولاً exe )بدون کم و کاست وارد کنید. به عنوان مثال اگر نام فایل اجرایی برنامه YahooMessenger.exe است، این نام را عیناً در این قسمت وارد کنید.

۸- در گام بعد در همان پنجره به تب Advanced بروید و در کادر Delete و قسمت Files to delete in the destination folder کلیدهای ترکیبی Ctrl+V را فشار دهید. خواهید دید که مسیری که در گام پنجم Copy کردید در این قسمت Paste خواهد شد.

۹- اکنون به تب Modes بروید و تیک دو گزینه Unpack to temporary folder و Hide all را بزنید.

۱۰- حال به تب Update بروید و تیک گزینه Overwrite all files را بزنید.

۱۱- اکنون به تب Text And Icon بروید و بر روی دکمه Browse در قسمت Load SFX icon from the file کلیک کنید. شما بایستی یک آیکن مناسب با پسوند ico. برای فایلی که قصد دارید بسازید انتخاب کنید.

۱۲- در آخر تمام پنجره‌های باز را OK کنید. خواهید دید که در همان فولدر محل نصب برنامه یک فایل جدید ایجاد شده است که این فایل همان فایل پرتابل اجرایی نرم افزار شماست. این فایل را می‌توانید در هر جا کپی کنید و با دوبار کلیک بر روی آن نرم افزار مورد نظر را اجرا کنید.


Windows Boot

افزایش سرعت بالا آمدن ویندوز ویستا و ۷

یکی از مشکلات شایع در سیستم‌های تحت ویندوز، کند بودن سرعت بالا آمدن و راه‌اندازی آن است. به طوری که پس از روشن کردن سیستم، زمان زیادی صرف ورود به ویندوز و بارگذاری کامل صفحه دسکتاپ می‌شود.

بسیاری از کاربران برای حل این مشکل از طریق تنظیمات msconfig به خالی کردن برنامه‌های اجرا شده در Startup میپردازند. این راه مفید است اما همواره نمی‌تواند کافی باشد. در صورتی که از ویندوز ویستا یا ۷ استفاده می‌کنید و با این مشکل روبرو هستید، بایستی بدانید در این دو ویندوز قابلیتی به نام Windows Boot Performance Diagnostics نفهته است که بسیاری از کاربران از آن بی‌خبرند.

 

با فعال نمودن این ابزار، ویندوز به طور اتوماتیک موانعی که باعث کاهش سرعت بالا آمدن ویندوز می‌شود را به طور اتوماتیک تشخیص داده و آنها را رفع می‌کند. در این ترفند قصد داریم به معرفی این قابلیت مفید بپردازیم.


برای این کار:
ابتدا در منوی Start عبارت gpedit.msc را وارد کرده و Enter بزنید.
در پنجره Local Group Policy Editor از پنل سمت چپ مسیر زیر را طی کنید:
Computer Configuration > Administrative Templates > System > Troubleshooting and Diagnostics > Windows Boot Performance Diagnostics
اکنون از قسمت سمت راست پنجره، بر روی Configure Scenario Execution level دوبار کلیک کنید.
در پنجره جدید، گزینه Enabled را انتخاب نمایید. همچنین اطمینان پیدا کنید در قسمت Scenario Execution Level گزینه Detection, Troubleshooting and Resolution در حالت انتخاب باشد.
اکنون بر روی دکمه OK کلیک کنید.
حال ویندوز را یکبار Restart نمایید.
اکنون Windows Boot Performance Diagnostics فعال بوده و به تشخیص و حل مشکلاتی که باعث کندی بالا آمدن ویندوز می‌شود می‌پردازد.

دقت نمایید برای این که Windows Boot Performance Diagnostics به درستی کار کند، بایستی سرویس (Diagnostic Policy Service (DPS در محیط ویندوز فعال باشد. برای اطمینان این قضیه:
در منوی Start عبارت Services را تایپ کرده و Enter بزنید.
در پنجره باز شده Diagnostic Policy Service را یافته و اطمینان پیدا کنید وضعیت (Status) آن بر روی Started قرار گرفته است.


Windows Firewall

نحوه قرار دادن برنامه در فایروال ویندوز برای جلوگیری از آپدیت

بسیاری از برنامه های کامپیوتری برای تست سریال و کدهای اکتیوسازی به سرور سایت مربوطه وصل می شوند تا اصل بودن سریال برنامه را چک کنند.

و به علت این که اکثر کاربران ایرانی از سریال های تقلبی یا کرک برنامه استفاده می کنند احتمال این که برنامه به اینترنت وصل شده و پس از مدتی پیغام اکتیو نبودن برنامه ظاهر می شود هست.

بدین منظور شما می توانید با قرار دادن نام برنامه در فایروال ویندوز، مانع بروزرسانی و چک لایسنس برنامه شوید.

 

برای افزودن برنامه به فایروال ویندوز مراحل زیر را انجام دهید.

۱- به منوی Start رفته و بر روی Control Panel  کلیک نمایید.

۲- گزینه Windows Firewall را اجرا نمایید.

۳- در این پنجره بر روی گزینه Advanced Setting کلیک کنید.

۴- طبق تصویر زیر در پنل سمت چپ بر روی گزینه inbound Rules کلیک کنید. اکنون در پنل Action بر روی گزینه ...new Rule کلیک کنید.


ادامه مطلب ...

تلفن همراه

آموزش حذف کامل اطلاعات تلفن همراه


ادامه مطلب ...

می دانید این مرد که بوده.. ؟

می دونید این مرد، کی بوده؟
بعد از پایان تحصیلاتش برای ارشاد و راهنمایی مردم به محل زندگی‌اش بازگشت.
چند ماهی در کسوت روحانیت به مردم خدمت می‌کرد،
تا اینکه زنی برای پرسش مساله‌ای که برایش پیش آمده‌بود پیش وی می‌رود.
از وی می‌پرسد «فضله‌ی موشی داخل روغن محلی که حاصل چند ماه زحمت و تلاش‌ام بود، افتاده است، آیا روغن نجس است؟»
او با وجود اینکه می‌دانست روغن نجس است، ولی این را هم می‌دانست که حاصل چند ماه تلاش این زن روستایی، خرج سه چهار ماه خانواده اش را باید تامین کند؛
به زن گفت نه، همان فضله و مقداری از اطراف آنرا در بیاور و بریز دور، روغن دیگر مشکلی ندارد.
بعد از این اتفاق بود که او علی‌رغم فشار اطرافیان، نتوانست تحمل کند که در کسوت روحانیت باقی بماند.
این اقدام به طرد وی از خانواده نیز منجر شد.
می دانید این مرد که بوده.. ؟
.
.
.
.
.
ادامه مطلب ...