maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی
maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی

سوئیچینگ

سوئیچینگ لایه 2



سوئیچینگ لایه 2 مبتنی بر سخت افزار می‌باشد ، یعنی این نوع سوئیچینگ برای تصمیم گیری در مورد اینکه فریم‌ها را به کجا ارسال کند ، آدرس MAC (آدرس کنترل دسترسی رسانه) کارت واسط شبکه (NIC) میزبان را استفاده می‌کند . سوئیچ‌ها ، مدارات مجتمع خاص آن کاربرد (ASIC) را برای ساخت و نگهداری جداول فیلتر (که تحت عنوان جداول آدرس MAC نیز شناخته می‌شوند) ، استفاده می‌کنند . یک راه برای مورد ملاحظه قرار دادن یک سوئیچ لایه 2 ، ملاحظه به عنوان یک پل چند پورتی می‌باشد .

سوئیچینگ لایه 2 موارد زیر را فراهم می‌کند :

  • پل بندی مبتنی بر سخت افزار (MAC)
  • سرعت مخابره
  • سرعت بالا
  • پوشیدگی اندک
  • هزینه کم

سوئیچینگ لایه 2 بسیار کارآمد می‌باشد ، چرا که هیچ تغییری در بسته‌های دیتا ایجاد نمی‌شود ، بلکه تغییرات تنها در بسته بندی کردن فریم‌ها و تنها در زمانی که بسته دیتا در حال عبور پاس شدن بین دو رسانه ناهمگون (مثل عبور از اترنت به FDDI) می‌باشد ، اعمال می‌شوند . سوئیچینگ لایه 2برای اتصالات گروه کاری (Workgroup) و تقسیم بندی شبکه استفاده می‌شود . این نوع سوئیچینگ طراحی یک شبکه مسطح با سگمنت‌های بیشتر نسبت به شبکه‌های 10base T shared ، را ممکن می‌سازد . سوئیچینگ لایه 2 به ایجاد اجزاء جدید در زیر ساخت شبکه کمک کرده‌است .

  • Server frame‌ها : سرورها خیلی در مکان‌های فیزیکی توزیع نگردیده‌اند ، چون LAN‌های مجازی می‌توانند برای ایجاد فضاهای (Domain) داده پراکنی در یک شبکه گسترده سوئیچ شده ، ساخته شوند . این بدان معناست که تمامی سرورها می‌توانند در یک مکان مرکزی قرار گیرند و در عین حال آن سرور می‌تواند بخشی از یک گروه کاری در یک شاخه ریموت باشد .
  • اینترانت‌ها : ارتباطات گسترده کلاینت/سروری مبتنی بر یک تکنولوژی وب را ممکن می‌سازند .

در جاهایی که کارآیی روتر ممکن است در تنگنا باشد ، این تکنولوژی‌های جدید حجم بیشتری از گردش داده‌ها از یک زیر شبکه محلی به یک شبکه روت شده ، را ممکن می‌سازند .


محدودیت ها



سوئیچ‌های لایه 2 مدودیت‌هایی مشابه با شبکه‌های پل (Bridge) دارند . به یاد داشته باشید که پل‌ها به شرطی خوب هستند که شبکه با قانون 80/20 طراحی شده باشد : کاربران 80 درصد وقت خود را در سگمنت محلی خود سپری کنند .

شبکه‌های پل فضای برخورد را تفکیک می‌کنند اما شبکه همچنان یک فضای داده پراکنی بزرگ باقی می‌ماند . به طور مشابه سوئیچ‌ها (پل‌ها ) ی لایه 2 نمی‌توانند فضای داده پراکنی را که می‌تواند باعث کاهش کارآیی و محدود شدن اندازه شبکه گردد ، را تفکیک کنند . داده پراکنی و مولتی کستینگ علاوه بر همگرایی کند زیرگراف‌ها ، می‌توانند باعث مشکلات عمده در توسعه شبکه گردند . به خاطر این مشکلات ، سوئیچ‌های لایه 2 نمی‌توانند به طور کامل جایگزین روترها در شبکه‌های بزرگ گردند .


سوئیچینگ لایه 3



تنها تفاوت بین یک سوئیچ لایه 3 و یک روتر ، در روشی است که مدیر شبکه پیاده سازی فیزیکی را ایجاد می‌کند . همچنین روترهای سنتی برای پیشبرد تصمیمات از ریزپردازنده‌ها استفاده می‌کنند ، اما سوئیچ فقط سوئیچینگ بسته‌ها را مبتنی بر سخت افزار انجام می‌دهد . با این حال برخی روترهای سنتی ممکن است برخی قابلیت‌های سخت افزاری هم داشته باشند . سوئیچ‌های لایه 3 می‌توانند همه جا در شبکه قرار گیرند ، چون آنها ترافیک LAN را به صورت کارآمد رسیدگی می‌کنند و می‌توانند با هزینه کم جایگزین روترها گردند . سوئیچینگ لایه 3 بسته‌ها را به صورت کاملاً مبتنی بر سخت افزار هدایت می‌کند و هدایت تمامی بسته توسط سخت افزار ASIC انجام می‌گیرد . سوئیچ‌های لایه 3 از نظر عملکرد ، واقعاً با روترهای سنتی تفاوتی ندارند و عملکردهای مشابه‌ای را ارائه می‌دهند که در زیر لیست شده‌اند :

  • مشخص کردن مسیرها بر مبنای آدرس دهی منطقی
  • اجرای چکیده‌های لایه 3 (فقط بر روی هدر)
  • پردازش و پاسخ دهی به هر گونه اطلاعات اختیاری
  • می‌تواند مدیران SNMP را با اطلاعات MIB‌ به روز کند .
  • امنیت ایجاد می‌کند .

مزایای سوئیچینگ لایه 3 شامل موارد زیر می‌باشد :

  • هدایت بسته‌ها مبتنی بر سخت افزار
  • سوئیچینگ بسته‌ها با کارآیی بالا
  • مقیاس پذیری سرعت بالا
  • پوشیدگی اندک
  • هزینه برای هر پورت اندک
  • حسابداری روان
  • امنیت
  • کیفیت سرویس (QoS)

سوئیچینگ لایه 4



سوئیچینگ لایه 4 ، به عنوان تکنولوژی سوئیچینگ مبتنی بر سخت افزار لایه 3 که می‌تواند برنامه کاربردی را نیز در نظر گیرد ، ملاحظه می‌شود (برای مثال Telnet یا FTP) .

سوئیچینگ لایه 4 برای اتخاذ تصمیم در مورد مسیریابی ، از شماره پورت‌های یافت شده در هدر لایه انتقال برای مسیریابی بیشتر بر روی لایه 3 ، استفاده می‌کند .

این شماره پورت‌ها در RFC 1700 و مرجع پروتکل لایه بالاتر ، برنامه یا Application یافت می‌شوند . اطلاعات لایه 4 برای کمک به تصمیم گیری در مورد مسیریابی استفاده می‌شوند . برای مثال لیست‌های دستیابی توسعه یافته می‌توانند بسته‌ها را بر اساس شماره پورت‌های لایه 4 ، فیلتر نمایند . مثال دیگر اطلاعات حسابداری جمع آوری شده توسط سوئیچینگ NetFlow در روترهای پیشرفته تر سیسکو می‌باشد .

بزرگترین مزیت سوئیچینگ لایه 4 این است که مدیر شبکه می‌تواند یک سوئیچ لایه 4 را برای اولویت بندی ترافیک داده‌ها توسط برنامه کاربردی ، پیکربندی نماید . این بدان معناست که QoS‌می تواند برای هر کاربر مشخص گردد .

برای مثال تعدادی از کاربران می‌توانند به عنوان یک Video-group تعریف گردند و یک اولویت بالا یا پهنای باند ، متناسب با نیاز آنها برای ویدئو کنفرانس ، به آنها اختصاص یابد .

با این حال از آنجا که کاربران می‌توانند عضو گروه‌های مختلف باشند و برنامه‌های کاربردی متعددی را اجرا نمایند ، سوئیچ‌های لایه 4 باید بتوانند یک جدول فیلتر بزرگ را فراهم کنند در غیر اینصورت ، زمان پاسخ دهی تلف خواهد شد . این جدول فیلتر باید بسیار بزرگتر از آنچه در سوئیچ‌های لایه 2 و 3 وجود دارد ، باشد . یک سوئیچ لایه 2 می‌تواند جدول فیلتری تنها به بزرگی تعداد کاربران متصل به شبکه و حتی کمتر (اگر هاب استفاده شده باشد) داشته باشد . با این حال یک سوئیچ لایه 4 می‌تواند 5 یا 6 ورودی برای دستگاهی که به شبکه متصل شده‌است داشته باشد . اگر سوئیچ لایه 4 جدول فیلتری که شامل همه اطلاعات باشد را نداشته باشد ، سوئیچ قادر نخواهد بود که نتایج سرعت سیم را تولید کند .


سوئیچینگ چند لایه ای



سوئیچینگ چند لایه‌ای ، تکنولوژی‌های سوئیچینگ لایه 2 ، 3 و 4 را ترکیب کرده و مقیاس پذیری سرعت بالا با پوشیدگی اندک ، فراهم می‌کند . ترکیب مقیاس پذیری سرعت بالا با پوشیدگی اندک با استفاده از جداول فیلتر بزرگی حاصل می‌شود که مبتنی بر معیارهای طراحی شده توسط مدیر شبکه هستند .

سوئیچینگ چند لایه‌ای می‌تواند ترافیک را با سرعت سیم منتقل کند و مسیریابی لایه 3 ، که می‌تواند تنگناهای روترهای شبکه را رفع نماید ، را نیز فراهم نماید . این تکنولوژی بر اساس ایده یکبار مسیریابی ، چند بار سوئیچ ، عمل می‌کند .

سوئیچینگ چند لایه‌ای می‌تواند تصمیمات سوئیچینگ/مسیریابی را بر مبنای زیر انجام دهد :

  • آدرس MAC مبداٌ/ مقصد در یک فریم دیتا لینک
  • آدرس IP مبداٌ/ مقصد درون هدر لایه شبکه
  • فیلد پروتکل درون هدر لایه شبکه
  • شماره پورت مبداٌ/ مقصد درون هدر لایه انتقال

از لحاظ کارآیی تفاوتی بین سوئیچ لایه 3 و 4 وجود ندارد چون سوئیچینگ/ مسیریابی تماماٌ بر مبنای سخت افزار می‌باشد .

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا المرتضی
حجتک علی من فوق الارض 

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 


یک سال دیگه هم فرا رسید... به سرعت برق و باد... یک سال دیگه از سالگرد میلاد هشتمین گوهر تابناک آسمان امامت و ولایت ، حضرت ثامن الحجج ، آقا امام رضا (ع) ، که با عرض ادب و احترام خدمت شما سروران و بزرگواران ارجمند  و امید به اینکه همه ما لایق باشیم و مورد عنایت خاصه آن حضرت قرار گیریم ، این میلاد خجسته را پیشاپیش حضور یکایک شما عزیزان تبریک و تهنیت عرض می نمائیم.
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


خوش به حال اونهائی که امروز افتخار پابوسی اون حضرت رو دارند . خیلی ها دلشون میخواست الان تو صحن و سرای با صفاش بودند . شاید من و شما هم الان دلمون پر میکشه تا حتی برای مدتی کوتاه سفری داشته باشیم به جایگاهی چه بسیار زیبا از ملکوت... به قطعه ای از بهشت ! اما در زمین ... جائیکه همه غم های دنیا رو از یادمون میبره و با زیارت بارگاه مقدسش روحمون تازه میشه... جائیکه هیچگونه زشتی ای نیست... روح انسان آزرده نمیشه... دلها همه شکسته است اما از شوق حضوری که در جایگاهش مهربانی هست و لطف بیکران... عطر بالهای فرشتگان مشام رو نوازش میده... کبوترهای معصوم حرم پایبندی و آزادگی رو نوید میدن... حضوری پر عطوفت از آقامون احساس میشه... خواسته ها بزرگ است و اشک چشم مستمر...
  



پشت کوه‌های خراسون گنبد طلاتو دیدن
واسه ی دلخوشی دل به جوارت پر کشیدن
واسه او صحن مطهر تو غروب کنار ایوون
واسه کفترای معصوم که تو آسمون می‌گردن
واسه آدمای مغموم که میان، دخیل می‌بندن
واسه اون هوای تازه که پر از عطر گلابه
اگه دستم به ضریحت برسه واسم یه خوابه
واسه اون حوض قشنگی که پر از آب زلاله
واسه سنگ فرشای ایوون که برام دنیایی داره
دل من تنگه میدونی کاشکی قابلم بدونی
چقدر آرزو دارم لب حوض وضو بگیرم
یا که از تربت پاکت مثل یاسا بو بگیرم
واسه اون اوج شکفتن توی عالم زیارت
واسه اون لحظه که آدم می‌رسه به بی‌نهایت
واسه اون کفشا که مردم روی پله در میارن
واسه اون شمعی که روشن توی صحن تو میزارن
واسه اون ساحت پاکی که درش همیشه بازه
واسه دستای نیازی که به سوی تو درازه
دل من تنگه می‌دونی کاشکی قابلم بدونی
هیچ کسی نومید و ناکام نمی‌ره از آستانت
تو پر از لطف و شفایی واسه درد دوستانت
مثل مرهم تو می مونی واسه آدمای دربند
تو امیدی که می‌شینه توی قلب یه نیازمند
تو صدام کن، تو صدام کن، زائر کوی تو باشم
یا برای کفترات من، سر ظهر دونه بپاشم
من یه قاصر یه خطاکار، لحظه خوب مناجات
میدونم که هیچ نیازی به زیارتم نداری
اما من غرق نیازم ،آقا تو بزرگواری
واسه تو حرم نشستن واسه لحظه‌ی رسیدن
دل من تنگه می‌دونی؟ کاشکی قابلم بدونی

 

خیلی چیزها شاید از ادراک آدمی بدور باشه... ممکنه هنوز فرصتش پیش نیومده تا خودتو در اونجا احساس کنی در حالیکه میتونی دلت رو از همینجا روانه کنی به حرم آقا... چرا که : گدای کوی رضا شو که آن امام رئوف به سینه ی احدی دست رد نخواهد زد... آره ! وقتی با معرفت و توجه ، با چشم دل و خلوص نیت قدم بگذاری به حرم معطر و مطهر آقا امام رضا، اطمینان داشته باش که حضور و گرمای خورشید رو حس می کنی... انوار طلاییش نوازشت می کنه... اونجا احساس آرامش و امنیت کامل میکنی... دیگه دلت کم نمی خواد... چون سفره پهنه... و میزبان کریم است و رحیم است و مهمان نواز... فقط باید سعی کنی میهمان خوبی باشی و ملتمسین دعا رو هم از یاد نبری...

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

بسم الله الرحمن الرحیم 

اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الَّذِی ارْتَضَیْتَهُ وَ رَضَّیْتَ بِهِ مَنْ شِئْتَ مِنْ خَلْقِکَ‏ اللَّهُمَّ وَ کَمَا جَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلَى خَلْقِکَ وَ قَائِماً بِأَمْرِکَ وَ نَاصِراً لِدِینِکَ وَ شَاهِداً عَلَى عِبَادِکَ‏ وَ کَمَا نَصَحَ لَهُمْ فِی السِّرِّ وَ الْعَلاَنِیَةِ وَ دَعَا إِلَى سَبِیلِکَ بِالْحِکْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ فَصَلِّ عَلَیْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ وَ خِیَرَتِکَ مِنْ خَلْقِکَ إِنَّکَ جَوَادٌ کَرِیم


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ترجمه زیارتنامه حضرت امام رضا (ع )

خدایا مرا پاک کن و دلم را طاهر گردان و سینه ام را بگشا و جاری کن بر زبانم ، ستایش و مدح سپاس بر تو را زیرا که نیرویی نباشد جز به وجود تو ، خدایا آن را وسیله پاکی و درمان من قرار بده ، بنام خدا و به یاری خدا و به سوی خدا و به سوی فرزند رسول خدا بس است مرا خدا ، توکل کردم بر خدا خدایا به درگاه تو رو آوردم و آهنگ آستان تو کردم و آنچه را نزد توست خواسته و می طلبم ، خدایا به درگاه تو رو آوردم و بر عهده تو بجا گذاشتم ، خاندانم و دارائیم و آنچه به من دادی و به تو اطمینان دارم و مرا تهیدست مساز ای که نومید نکند هر که او را خواهد و تباه نگرداند آن را که در حفظ خود دارد ، درود بر محمد و خاندان محمد و نگه دار مرا به نگه داری خودت زیرا تباه نگردد هر که را تو نگه داری کنی خدایا پاک کن مرا و قلب دلم را طاهر گردان و بگشا سینه ام را و جاری ساز بر زبانم مدح و ثناء خودت و دوستی تو و ستایش تو را زیرا توان و قدرتی نیست جز به تو و براستی دانستم که پایه و استواری دینم تسلیم به فرمان تو و پیروی از روش و سنت تو است و گواهی دادن به این مطلب برای همه خلقت است ، خدایا آن را برای درمان هر درد و نور هر تاریکی قرار بده زیرا تو بر هر چیزی توانایی ، خدا بزرگ است ، نیست معبودی جز خدا منزه است خدا حمد و سپاس برای خداست به نام خدا و به یاری خدا و بر آئین رسول خدا رحمت خدا بر او و بر خاندان او گواهی می دهم اینکه نیست معبودی جز خدای یگانه نیست شریکی برای او و گواهم به اینکه محمد بنده خدای و رسول خداست و اینکه علی ولی خداست گواهم که نیست الهی جز خدای یگانه که شریکی برای او نیست و گواهم به اینکه محمد بنده خدا و رسول خداست و اینکه اوست آقای اولین و آخرین و اوست آقای پیغمبران و رسولان خدایا درود فرست بر محمد بنده ات و رسولت و پیغمبرت و آقای آفریدگانت همگی درود و رحمتی که نتوان او را شمرد غیر از تو خدایا درود فرست بر امیرمؤمنان علی بن ابیطالب بنده تو و برادر رسول تو که برگزیدی او را به دانش خودت و قرار دادی او را رهبر به هر که خواستی از خلق خود و راهنما بر کسی که مبعوثش کردی به رسالت های خودت و جزابخش در دیانت به عدلت و فیصله دهنده حکم تو بین خلقت و نگهبانش کردی بر همه اینها و درود بر او و رحمت خدا و برکات او خدایا درود فرست بر فاطمه دختر پیغمبرت و همسر ولی تو و مادر دو سبطه حسن و حسین دو سید جوانان اهل بهشت آن بانوی پاک و پاکیزه گوهر مطهره پرهیزکار پاکیزه و پسندیده پاک و مبرا از هر نقص بانوی زنان اهل بهشت همگی رحمتی که نتوان شمردش جز خودت خدایا درود فرست بر حسن و حسین دو سبط پیغمبرت و دو آقای جوانان اهل بهشت آن دو بزرگوار برای اقامه دین قیام کردند در میان خلق تو و دو رهنما بر کسیکه او را مبعوث کردی به رسالت خودت و دو پاداش دهنده دیانت طبق عدلت و دو فیصله بخش قضایت در میان خلق و خدایا درود فرست بر علی بن الحسین بنده تو و قیام کننده در میان خلق تو و راهنما بر کسیکه او را مبعوث کردی به رسالت خودت و داور در دین مطابق عدلت و فیصله دهنده حکم تو و حاکم در امر دین در میان خلق تو آقای عابدان خدایا درود فرست بر محمد بن علی بنده تو و جانشین تو در زمین شکافنده علم پیغمبران خدایا درود فرست بر جعفر بن محمد راستگو بنده تو و سرپرست دین تو و حجت تو بر همه خلقت راستگو و خوشرفتار خدایا درود فرست بر موسی بن جعفر بنده شایسته ات و زبان گویای تو در میان خلقت و زبان گویای به حکمت تو و حجت بر آفریدگانت خدایا درود فرست بر علی بن موسی الرضا پسندیده بنده ات و سرپرست دین تو آن قیام کننده به عدل تو و دعوت کننده به دینت و دین پدران راستگویش درودی که نتوان شمرد و احصاء کرد جز تو خدایا درود فرست بر محمد بن علی بنده ات و ولی تو قیام کننده به فرمان تو و دعوت کننده به راهت خدایا درود فرست بر علی بن محمد النقی بنده (خاص ) تو و حافظ و نگهبان دین تو خدایا درود فرست بر حسن بن علی عمل کننده به فرمان تو قیام کننده در میان خلقت و آن حجت بزرگوارت اداء کننده از پیغمبرت و گواه تو بر خلقت آنکه مخصوص بود به کرامتت و دعوت کننده بود به اطاعت تو و اطاعت رسولت درود و رحمت های تو بر همه آن بزرگواران خدایا درود فرست بر حجت خودت و ولیت که قیام کننده در میان خلقت رحمتی پی در پی با برکت و پایدار شتاب کن بدان فرج او را و یاری کن او را و قرار ده ما را به او در دنیا و آخرت خدایا من تقرب می جویم به تو به درستی آنها و دوست دارم دوست آنها را و دشمن دارم دشمن آنها را و روزیم کن به وسیله آنان نیکی دنیا و آخرت را و دور کن از من به وسیله ایشان بدی دنیا و آخرت را و هراس های روز قیامت را درود بر تو ای ولی خدا درود بر تو ای حجت خدا درود بر تو ای نور خدا در تاریکیهای زمین درود بر تو ای استوانه دین درود بر تو ای وارث آدم برگزیده خدا درود بر تو ای وارث نوح پیامبر خدا درود بر تو ای وارث ابراهیم خلیل خدا درود بر تو ای وارث اسماعیل قربانی خدا درود بر تو ای وارث موسی هم سخن با خدا درود بر تو ای وارث عیسی روح خدا درود بر تو ای وارث محمد رسول خدا درود بر تو ای وارث امیرالمؤمنین علی ولی خدا و وصی فرستاده پروردگار جهانیان درود بر تو ای وارث فاطمه زهرا درود بر تو ای وارث حسن و حسین دو آقای جوانان اهل بهشت درود بر تو ای وارث علی بن حسین زینت عابدان درود بر تو ای وارث محمد بن علی شکافنده دانش اولین و آخرین درود بر تو ای وارث جعفر بن محمد راستگو خوشرفتار درود بر تو ای وارث موسی بن جعفر درود بر تو ای شهید با صدق و حقیقت درود بر تو ای جانشین نیکوکار با تقوی گواهم به اینکه تو به پا داشتی نماز را و ادا کردی زکات را و امر به معروف و نهی از منکر کردی و پرستش نمودی خدا را تا دم مرگ درود بر تو ای اباالحسن و رحمت خدا و برکات او خدایا آهنگ به درگاهت کردم از وطنم و نور دیدم و طی کردم شهرها را به امید رحمت تو ناامید مکن مرا و باز مدار مرا بدون برآوردن حاجتم و رحم کن رفت و آمد بر سر قبر فرزند برادر رسولت درودهای تو بر او و آل او پدر و مادرم فدای تو باد ای مولای من آمدم به زیارتت و بدرگاه شما وارد شده و پناهنده از آنچه جنایت کردم بر خودم و بار سنگین گناه را بر دوش کشیدم پس شفیع من باش به درگاه خدا روز نداریم و بی چیزیم برای توست نزد خدا مقام پسندیده و تو نزد او آبرومندی خدایا من تقرب می جویم به سوی تو به دوستی و ولایت ایشان پیرو و دوست آنهایم بدانچه پیرو و دوست اول آنها بودم و بیزارم از هر دسته و گروهی جز آنها ، خدایا لعنت کن به کسانیکه تبدیل کردند نعمت را و متهم کردند پیغمبرت را و منکر آیات تو شدند و مسخره کردند امامت را و سوار کردند مردم را بر دوش آل محمد ، خدایا من تقرب می جویم به سویت به وسیله لعنت بر آنها و بیزاری از آنها در دنیا و آخرت ای مهربان رحمت خدا بر تو ای اباالحسن درود خدا بر روان تو و جسم پاکت که شکیبا بودی و تویی راستگو تصدیق شده بکشد خدا هر که تو را کشت با دست و زبان.
 

 زیارت قبول ، زائر  

 

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 

حرف زیاد است... خیلی چیزها گفتنی نیست... مثل درک عظمت خواندن دو رکعت نماز پایین پای حضرت رضا(ع)... شاید از زمان گفتن تکبیر احساس می کنی که در باغهای بهشتی.. و در کنار ایشون و دیگر صالحان، خدای مهربان رو ستایش میکنی هرگز نمی تونی لذت و صفای اونجا بودن رو درک کنی مگر اینکه خودت تجربه کنی... خدا کنه قسمت همه دلباختگان اون حضرت بشه که توفیق حداقل یه امروز رو داشته باشند تا در برابر عظمت و بزرگواری آقا دلشون مصفا بشه... شاید دلت تنگ شده ! برای خیلی از معنویت هایی که نظیرش هیچ جای دیگه نیست... شاید بخوای دستهای نیازمندت رو بسوی آقا دراز کنی و زمزمه کنی که یا علی ابن موسی الرضا ، دلم ، ایمانم و همه باورم را به مشبکهای ضریحت که همانا پنجره های آسمانند گره زده ام... شاید هم بخوای دلتنگی هاتو نجوا کنی...