maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی
maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی

ویندوز XP

علت انتخاب ویندوز ایکس پی به عنوان سیستم عاملی که قرار است آن را بهینه کنیم، این است که این سیستم عامل در جهان بیشترین کاربر را دارد و با وجود ارائه نسخه‌های دیگری از ویندوز توسط مایکروسافت، همچون ویستا و ویندوز7، همچنان پرکاربردترین سیستم عامل مانده است. 

 

ترفندهای افزایش سرعت در ویندوز XP   

 

ترفند شماره یکدر هنگام بالا آمدن ویندوز و همینطور خاموش شدن آن آهنگی پخش می‌گردد که هم تکرار مداوم آن خسته کننده است و هم سرعت بالا آمدن و خاموش شدن را کاهش می‌دهد. با روش زیر این آهنگ را قطع کنید و سرعت بالا آمدن و خاموش شدن ویندوزتان را افزایش دهید:
Control Panel را باز کرده سپس sound and audio devices را باز کنید. به زبانه sounds بروید و در پایین آن یعنی program events به دنبال Exit windows بگردید. یکبار روی آن کلیک کنید. سپس از قسمت sounds ، none را انتخاب کنید. عینا این کار را برای start windows انجام دهید. رایانه را ریست کنید. تاثیر این ترفند کم است.

ادامه مطلب ...

HDTV

HDTV، نسل جدید تلویزیون دیجیتال


نام تلویزیون های موسوم به HDTV برای نخستین بار از سال 1998در بازار ها رواج یافت. امروزه نخستین چیزهایی که با شنیدن نام این نوع تلویزیون ها تداعی می شود، تصویری با وضوح و شفافیت بسیار بالا و صدایی فراگیر و دیجیتالی است. در این مقاله سعی داریم تا ضمن معرفی HDTV به صور مختصر، تفاوت های این سیستم را نسبت به تلویزیون های رایج آنالوگ مشخص نماییم.


برای سالها مردم جهان با تلویزیون های آنالوگ CTR زندگی کرده اند، این تلویزیون ها تصویر را بر اساس امواج و تغییرات سیگنال امواج رادیویی تشکیل داده و آنها را نمایش می دهند. سیگنال های آنالوگ نیز قادر هستند تا از طریق فرستنده های زمینی یا ماهواره ای و یا کابلی، برنامه ها را به تلویزیون های شخصی منتقل کنند. 


ادامه مطلب ...

روز شمار محرم

روز دوم


1. امام حسین علیه‏السلام در روز پنجشنبه دوم محرم الحرام سال 61 هجری به کربلا وارد شد.1

عالم بزرگوار "سید بن طاووس" نقل کرده است که: وقتی امام علیه‏السلام به کربلا رسید، پرسید: نام این سرزمین چیست؟ همین که نام کربلا را شنید فرمود: این مکان جای فرود آمدن ما و محل ریختن خون ما و جایگاه قبور ماست. این خبر را جدم رسول خدا صلی ‏الله ‏علیه ‏و ‏آله به من داده است.2

 

2. در این روز "حر بن یزید ریاحی" ضمن نامه‏ای "عبیداللّه‏ بن زیاد" را از ورود امام علیه‏السلام به کربلا آگاه نمود.3

 

3. در این روز امام علیه‏السلام به اهل کوفه نامه‏ای نوشت و گروهی از بزرگان کوفه ـ که مورد اعتماد حضرت بودند ـ را از حضور خود در کربلا آگاه کرد.

حضرت نامه را به "قیس بن مسهّر" دادند تا عازم کوفه شود.4 اما ستمگران پلید این سفیر جوانمرد امام علیه‏السلام را دستگیر کرده و به شهادت رساندند. زمانی که خبر شهادت قیس به امام علیه‏السلام رسید، حضرت گریست و اشک بر گونه مبارکش جاری شد و فرمود:

 

« اللّهُمَّ اجْعَلْ لَنا وَلِشِیعَتِنا عِنْدکَ مَنْزِلاً کَریما واجْمَعْ بَینَنا وَبَینَهُمْ فِی مُسْتَقَرٍّ مِنْ رَحْمَتِکَ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیی‏ءٍ قَدیرٌ »

 

خداوندا! برای ما و شیعیان ما در نزد خود قرارگاهِ والایی قرار ده و ما را با آنان در جایگاهی از رحمت خود جمع کن، که تو بر انجام هر کاری توانایی.


ادامه مطلب ...

WiMAX

اطلاعات فنی وایمکس


وایمکس، نسل دوم پروتکل های ارتباط بی سیم است که استفاده موثرتر از پهنای باند را امکان پذیر ساخته و در ضمن از تداخل امواج جلوگیری می کند و از این طریق، امکان افزایش سرعت‌ انتقال داده ها را درمسافت‌های طولانی تر ممکن می‌سازد.

پروتکل‌های ارتباطی وایمکس تحت استاندارد 802.16، که توسط موسسه IEEE تعیین شده و به تصویب رسیده‌است عمل می کنند. این استاندارد دارای زیر مجموعه های گوناگونی است که 2 زیر مجموعه آن تا کنون به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفته است:
 802.16d، که استاندارد ویژه وایمکس ثابت بوده و هیچگونه پشتیبانی از تجهیزات موبایل ارائه نمی کند، همچنین استاندارد 802.16e، که علاوه بر سایر ویژگیهای وایمکس ثابت، از تجهیزات موبایل نیز پشتیبانی کرده و از این رو به نام "موبایل وایمکس (Mobile WiMAX)" نیز شناخته می شود.
ادامه مطلب ...

WiMAX

وایمکس چیست؟

فناوری اطلاعات، علیرغم این واقعیت که عضوی جدید در خانواده  فناوری هاست، اما در طول سالهای اخیر تحولات زیادی را در خود شاهد بوده است. همه به یاد داریم که تا چندی پیش، اتصال به اینترنت و استفاده از آن تنها از طریق خطوط تلفن و مودمهای Dial-Up امکان پذیر بود، اما با ورود اینترنت پهن باند و پر سرعت، دنیای تبادل اطلاعات متحول شد. نیاز به تبادل سریع اطلاعات موجب شده است تا فناوریهای مرتبط با آن، در طول دهه های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته باشد. اینترنت های XDSL و نیز فناوری وای-فای (WI-FI) و اینترنت بی سیم سهم عمده ای در ایجاد تغییرات عظیم در این بعد از دنیای اطلاعات ایجاد کرده و اکنون نیز با ورود وایمکس، جهان در آستانه تجربه ای نو در دنیای اینترنت قرار دارد.

ادامه مطلب ...

Remote Desktop

.

How to Remove Entries from the

Remote Desktop Connection Computer Box

                                                                                                

emoving Entries in the Windows Remote Desktop Connection Client

To remove entries from the Remote Desktop Connection Computer box in the Windows Remote Desktop Connection client, start Registry Editor, and then click the following registry key:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Terminal Server Client\Default

Entries appear as MRUnumber, and are visible in the right pane. To delete an entry, right-click it, and then click Delete

ادامه مطلب ...

DNS Server


DNS سرورهای عمومی گوگل


اکثرا تا بهشون می گی DNS اضافه کن سریعا یاد 4.2.2.4 میفتن که این رنج 6 تا هستن
4.2.2.1 - 4.2.2.2 - 4.2.2.3 - 4.2.2.4 - 4.2.2.5 - 4.2.2.6
حالا گوگل هم 2 تا DNS  سرور عمومی اضافه کرده به آدرس های
8.8.8.8
8.8.4.4

زیارت عاشورا

فضیلت زیارت عاشورا




زیارت عاشورا

روایت اول

شیخ طوسى در کتاب مصباح المجتهد از محمد بن اسماعیل بن یزبع و او از "صالح بن عقبه" و او از پدرش و او از امام باقر(علیه‎السلام) روایت می‎کند که فرمود: هر کس حسین بن على (علیهماالسلام) را در روز عاشورا - دهم محرم - زیارت کند و نزد قبر آن حضرت گریان شود روز قیامت خداوند را با ثواب دو هزار حج و دو هزار عمره و دو هزار جهاد ملاقات کند، آن هم ثواب حج و عمره و جهادى که در خدمت رسول اکرم و ائمه طاهرین(علیهم‎السلام) بوده باشد.

ادامه مطلب ...