maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی
maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی

Windows


در داخل سیستم عامل ویندوز برنامه‌هایی هستند که زیاد معرفی نشده‌اند. اغلب نمی‌دانید که اصلا چنین برنامه‌هایی در ویندوزها وجود دارند. برنامه‌هایی که گاهی می‌توانند بسیار هم مفید باشند. این برنامه‌ها معمولا در منوی ویندوز وجود ندارند و جلوی چشم نیستند. در ادامه دو نمونه از این نوع برنامه‌ها را که در ویندوز XP وجود دارند معرفی میکنم.

Winchat: برنامه‌ای که به کمک آن می‌توانید در شبکه‌های مبتنی بر ویندوز با دیگر کامپیوترهای موجود در شبکه ارتباط برقرار کنید. کافیست تا در پنجره RUN از منوی Start کلمه Winchat را تایپ نموده و کلید Enter را بزنید تا برنامه اجرا شود. سپس با کلید Dial کامپیوتر مورد نظر در شبکه را انتخاب کنید. در این صورت پیامی برای آن شخص به صورت دعوت فرستاده می‌شود و در قبول شدن دعوت شما می‌توانید با هم چت کنید.

IEXPRESS: برنامه‌ای برای درست کردن Setup از برنامه‌های نوشته شده توسط شما و یا فشرده کردن فایلها می‌باشد. این برنامه به صورت Wizard طراحی شده است و شما به راحتی می‌توانید با برنامه کار کنید. در ضمن از این برنامه می‌توانید برای فشرده کردن فایلها و انتقال آنها به کامپیوترهای دیگر هم استفاده کنید. این برنامه همه فایلها را فشرده کرده و فایل اجرایی تحویل شما می‌دهد و این فایل اجرایی فشرده شده می‌تواند روی تمامی کامپیوترها باز شود. برای اجرای این برنامه کافیست تا در پنجره RUN از منوی Start کلمه IEXPRESS را تایپ نموده و کلید Enter را بزنید تا برنامه اجرا شود.