maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی
maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی

EDGE & GPRS

فرق بین EDGE و GPRS

GPRS و EDGE

 

 

شاید برای شما هم پیش آمده باشه وقتی که به اینترنت متصل میشید در بالای گوشیتون علامت G یا E ظاهر میشه. این در واقع به شما نشون میگه که شما در حال استفاده از اینترنت GPRS هستید یا EDGE

 
هنگامی که علامت G در بالای گوشیتون ظاهر شد یعنی شما دارید از سرویس GPRS استفاده می کنید و اگه علامت E ظاهر شد یعنی شما در حال استفاده از سرویس EDGE هستید.

سرعت سرویس EDGE چند برابر سرویس GPRS میباشد و در مناطقی که سرویس EDGE موجود باشد شما از اینترنت با سرعت بالاتری بهره میبرید.

 

سرویس GPRS دارای سقف سرعت ۵ کیلوبایت بر ثانیه هست و سرویس EDGE دارای سقف سرعت ۴۵ کیلوبایت بر ثانیه می باشد.

گوشی هایی که از مودم EDGE استفاده میکنند میتوانند از اینترنت با سرعت بالاتری بهره ببرند و گوشی هایی که مودم EDGE آنها قویتر باشد سرعت بیشتری خواهند داشت.

System on a chip

CPU چیست؟

CPU یا Central Processor Unit در واقع واحد پردازش اصلی هر کامپیوتر است. کامپیوترها یا ابزارهایی که نیاز به انجام امور محاسباتی دارند، بدون CPU قادر به انجام هیچ کاری نیستند. CPU اطلاعات را از حافظه دریافت نموده، سپس الگورتیم‌های مختلف مانند ضرب و جمع یا عملیات‌های منطقی مانند and یا or یا not را برروی آن‌ها اعمال کرده و در نهایت خروجی را تحویل می‌دهد. هرچه پردازنده قوی‌تر باشد، قادر به پردازش حجم بیشتری از اطلاعات خواهد بود و در نتیجه سرعت سیستم نیز بالاتر خواهد رفت. تمام بخش‌های مختلف کامپیوتر به CPU وابسته هستند و بدون آن هیچ عملیاتی انجام نمی‌شود. اما CPU نیز به تنهایی قادر به فعالیت نیست و به حافظه برای نگه‌داری اطلاعات، پردازنده گرافیکی برای رندر تصاویر و هزاران قطعه ریز و درشت دیگر نیاز دارد.

SoC چیست؟

سیستم-روی-یک-چیپ یا SoC در واقع یک مدار مجتمع یا IC است که قطعات یک کامپیوتر کامل یا یک سیستم الکتریکی را در یک تراشه جای داده است. SoC ممکن است شامل واحد پردازش مرکزی (CPU)، واحد پردازش گرافیکی (GPU)، حافظه، کنترلرهای ورودی و خروجی مانند USB، مدار کنترل کننده توان، شبکه‌های بی‌سیم مانند Wi-Fi، بلوتوث و 4G باشد.

500px-ARMSoCBlockDiagram.svg


ادامه مطلب ...

Manual service In windows

How Add new Manual service In windows server
"C:\Program Files\Maniei\maniei.exe" "-Sinstall=C:\Program Files\Maniei\server.zbd"

WDS

افزایش برد وایرلس با WDS
اگر بخواهید در یک شبکه در مساحت بالا ارتباط وایرلسی یکپارچه ایجاد کنید میتوانید از WDS استفاده کنید که یک قابلیت در اکسس پوینت ها میباشد . معمولا اکسس پوینت ها برای اتصال به یکدیگر نیاز به ارتباط کابلی با یکدیگر دارند اما این قابلیت باعث ایجاد ارتباط میان آنها بصورت وایرلسی میباشد .
تفاوت این روش با استفاده از وایرلس در حالت Repeater این است که اگر شما ۲ اکسس پوینت داشته باشید و یکی از آنها سرویس دهنده اصلی باشند ، اکسس پوینت دومی تنها امواج اکسس پوینت اول را گرفته و تقویت میکند در حالیکه خودش توان سرویس دادن به کاربران را ندارد و هر اکسس پوینتی نیز ظرفیت سرویس دادن به تعداد محدودی کاربر دارد در نتیجه اگر شما با این روش محیطی را تحت پوشش قرار دهید بار اصلی فقط بر روی اکسس پوینت اول میباشد در حالیکه با استفاده از WDS هر اکسس پوینت خود توان سرویس دادن به کاربران را دارد .

عکس

برای استفاده از اکسس پوینتها در این مد میبایست Mac Address کلیه اکسس پوینت ها در یکدیگر ثبت شده و نام ، نوع سکیوریتی و پسورد آنها یکی باشد . در این حالت حتی با جابجایی کاربران بصورت خودکار نزدیکترین وایرلس انتخاب شده و بدون قطعی جابجایی صورت میگیرد .