maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی
maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی

open source

10 نرم افزار قدرتمند متن باز برای پیدا کردن باگ ها


هر پروژه ای که آغاز می نمائید مطمئنا پیدا کردن اشکالات و خطاهای سیستم از مهمترین مراحل اجرای پروژه خواهد بود و زمان بسیار زیادی از تیم شما صرفه جویی می شود اگر بتوانید از یک سیستم مناسب برای رصد کردن باگ ها استفاده نمائید.

در این مقاله 10 نرم افزار متفاوت و متن باز برای پیدا کردن باگ های نرم افزار شما معرفی می گردد که با بررسی و امتحان کردن آنها می توانید یکی را برای پیدا کردن مشکلات اپلیکشن های خود استفاده نمائید. متن باز بودن ( open source ) آنها نیز ویژگی مهمی است که شما نیاز به پرداخت هزینه ای برای استفاده از آنها نخواهید بود و لایسنس نرم افزار برای استفاده رایگان می باشد و ضمنا در صورت نیاز می توانید مطابق با پروژه خود آنها را کانفیگ نمائید.


1. باگزیلا ( Bugzilla )
اگر زمان کافی برای بررسی کردن سیستم های رصد باگ ندارید، بهتر است که زمان خود را بیهوده صرف نکنید و مستقیما از باگزیلا استفاده کنید که قوی ترین نرم افزار برای پیداکردن باگ می باشد.
پروژه های بسیار بزرگی از باگزیلا استفاده می کنند، برای مثال ، تیم توسعه کرنل لینوکس ( Linux kernel development ) ، تیم توسعه آپاچه ( Apache development team ) ، تیم توسعه گنوم ( Gnome development team ) از باگزیلا استفاده می کنند. البته رد هت ( Red Hat ) هم برای پیداکردن مشکلات در سیستم های توزیعی خود از آن استفاده می کند. باگزیلا بر روی پرل ( Perl ) نوشته شده است و با انواع مختلفی از دیتابیس مثل mysql یا ارواکل ( oracle ) قابل استفاده می باشد. 

امکانات باگزیلا :
- time tracking
- سیستم نظر دهی و آپلود فایل
- انعطاف در گزارش دهی و نمودار ها ، با قابلیت دریافت از طریق ایمیل


2. مانتیس ( Mantis )
مانتیس بر روی php نوشته شده است و با mysql ، ms sql و PostgreSQL کار می کند.

امکانات مانتیس :
- Time tracking
- گراف اشکالات
- دسترسی ناشناس


3. ترک ( Trac )
این نرم افزار به زبان پایتون ( Python ) نوشته شده است . جدای از سیستم رصد اشکالات، یک سیستم ویکی هم ارائه می نماید. اینترفیس بسیار ساده ای دارد و کار با آن آسان است. همچنین ترک یک نرم افزار مدیریت پروژه برای برنامه ریزی و دنبال کردن اهداف و پروژه نیز ارائه می کند که می توانید با تجمیع نیازهای شما کارها را بسیار ساده نماید.

ادامه مطلب ...

دانلود رایگان کتابهای الکترونیکی

1- یک منبع مناسب در زمینه دانلود کتابهای علمی

http://ebookee.org/

2- شما می توانید در این سایت به جستجو و دانلود کتاب در مباحثی نظیر برنامه نویسی، مهندسی، موضوعات علمی، داستانی و … بپردازید.

http://www.freebookspot.es/

3- وب سایتی که از طریق آن علاوه بر یافتن کتب مختلف، قادر به دانلود مجله های معروف حهان نیز می باشید.

http://www.free-ebooks.net/

4- در آن می توانید کتاب های مختلفی را در زمینه کامپیوتر بیابید. مزیت این سایت، دسته بندی ایده آل آن است که علاوه بر داشتن ۱۲ دسته اصلی، شامل ۱۵۰ زیر دسته مختلف است که جهت یافتن کتاب مورد نظرتان بسیار مفید خواهند بود.

http://freecomputerbooks.com/

5- کتاب های مختلفی را در زمینه مهندسی و علوم کامپیوتر را می توانید در آن بیابید.

http://www.freetechbooks.com/

6- وب سایتی جهت به اشتراک گذاری فایل ها با فرمت برنامه های مختلفی نظیر Word، Excel، PowerPoint و PDF می باشد.

http://www.scribd.com/

7- یکی از وب سایت های معروف در زمینه دانلود کتاب های رایگان است!

http://www.globusz.com/

8- کاربران این وب سایت به مبادله کتاب ها، آموزش های ویدیویی و سایر موارد این چنینی به صورت رایگان در آن می پردازند.

http://knowfree.net/

9- شامل ۹ دسته بزرگ در زمینه کتاب های بازرگانی، مهندسی، سخت افزار، برنامه نویسی و … می باشد که قابلیت دانلود به صورت رایگان را دارا می باشد.

http://www.onlinefreeebooks.net/

10- اگر پاکت پی سی دارید احتمالا این وب سایت برای شما بسیار مناسب است چرا که فرمت کتاب های آن هماهنگ با دستگاه هایی نظیر همان است.

http://www.getfreeebooks.com/

ادامه مطلب ...