maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی
maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی

10 کار جالب که شاید با Gmail انجام نمی ‌دادی

۱- سازمان‌دهی جلسات و قرارها در جی‌میل
البته این ویژگی به درد کسانی می‌خورد که خیلی از سیستم تقویم گوگل استفاده می‌کنند و کارهایشان را با استفاده از آن سازمان‌دهی می‌کنند.
وقتی یک میل برای شخصی می‌فرستید و قراری با او می‌گذارید ، می‌توانید در خود جی‌میل قرار را با کلیک بر روی Add event info سازمان‌دهی کنید ، به این ترتیب قرار به صورت خودکار وارد تقویم گوگل شما می‌شودو شخص دریافت‌کننده میل هم می‌تواند به سادگی قرار را وارد تقویم خود کند.

2- چت آفلاین
تقریبا مثل یاهو مسنجر می‌شود در جی‌میل هم برای یک شخص آفلاین گذاشت.

3- جستجوی پیشرفته
بسیاری از کاربران جی‌میل برای پیدا کردن یک میل خاص از قسمت جستجوی جی‌میل استفاده می‌کنند. اما کاربران بسیار کمتری از جستجوی پیشرفته جی‌میل استفاده می‌کنند. جستجوی پبیشرفته می‌تواند پیدا کردن میل‌ها را بسیار آسان کند ، چرا که می‌شود برای مثال جستجو را محدود به میل‌های ارسالی فقط یک نفر ، یک بازه زمانی مشخص یا میل‌های حاوی پیوست کرد.

4- تذکر به روز شدن گفتگو
فرض کنید میل‌های زیادی را با فردی رد و بدل کرده‌اید و مرتب میل نوشته‌اید و پاسخ گرفته‌اید ، جی‌میل در این طور مواقع میل‌ها را در قالب یک گفتگو یا Conversation مرتب می‌کند. گاهی وقتی دارید پاسخی برای یک گفتگو می‌نویسید ، مخاطب شما میل می‌فرستد. در این طور مواقع یک تذکر به روز شدن گفتگو Conversation update notification ظاهر می‌شود:

5- لینک‌های هوشمند سمت راست
جی‌میل به صورت خودکار متن میل‌ها را پردازش می‌کند ، اگر در متن میل به جای خاص و یا به قراری در وقت معینی اشاره شده باشد ، در سمت راست لینک‌هایی ظاهر می‌شود که کاربر را به سرویس گوگل مپ راهنمایی می‌کند تا مکان مورد نظر را ببنید و یا به کار پیشنهاد می‌شود که قرار مورد نظر را وارد سرویس تقویم گوگل کند تا فراموش نکند

6- از جی‌میل برای موبایل استفاده کنید
البته اگر موبایلتان امکان دسترسی به اینترنت را دارد.

7- چرا با چت جواب نمی‌دهید؟!
برای من بارها پیش آمده که میلی برای یکی از دوستان فرستاده‌ام و چون دوستم آنلاین بوده ، بلافاصله پاسخ میل را گرفته‌ام. این طور وقت‌ها آدم متوجه می‌شود که گیرنده میل ، در همان لحظه آنلاین است.

در این طور مواقع اگر مجددا با شخص مورد نظر مجددا کار داشتیم بهتر است به جای رد و بدل کردن میل به صورت عادی در قالب چت به گفتگو با وی بپردازیم : replying by chat


8- ابزار یا گجت جی‌میل را به صفحه شخصی گوگل اضافه کنید
صفحه شخصی گوگل
، صفحه‌ای است که شما می توانید با اضافه کردن آدرس خروجی فید سایت‌های مختلف ، تقویم و یک سری ابزار یا gadget به آن ، صفحه بسیار جالبی به میل خود درست کنید که که حاوی چکیده‌ای از اطلاعات و خبرهای روز باشد : از وضعیت آب و هوا گرفته تا آخرین اخبار روز و از عکس‌های زیبای نشنال جئوگرافیک گرفته تا مناسبت‌های تاریخی روز.
بهتر است به صفحه شخصی خودتان ، گجت جی‌میل را هم اضافه کنید.

9- اسناد ضمیمه میل را در Google Docs & Spreadsheets ببینید
فرض کنید میلی برای شما فرستاده شده که یک فایل
word یا Excel دارد و شما برنامه word یا Excel را به هر علت در سیستمتان ندارید. چه می‌کنید؟
- شما می‌توانید با کلیک روی open
as a Google Docs & Spreadsheets در پایین فایل‌های پیوست‌شده ، فایل‌ها را با استفاده از سرویس آنلاین گوگل ببیند و حتی انها را ویرایش کنید!
- شما می‌توانید فایل
word را با فرمت HTML ببنید.
- شما می‌توانید فایل PowerPoint را به صورت یک اسلایدشوی فلش ببینید.

پس میِ‌بینید که در یک سیستم بدون برنامه ، تنها با یک مرورگر هیچ وقت در هنگام چک کردن میل‌هایی با این فایل‌ها دچار مشکل نخواهید شد.

10- اضافه کردن آدرس میل‌های دیگر در قسمت مبدأ میل : فرض کنید شما میل‌های دیگری مثلا در شرکتی که کار می‌کنید و یا دانشگاهی که تحصیل می‌کنید ، دارید و مسئولان شرکت و دانشگاه ، فقط با همان میل به شما جواب می‌دهند. در عین حال نمی‌خواهید برای فرستادن میل به صورت مرتب ، وارد دیگر حساب‌های میل خودتان بشوید.
جی‌میل چنین کاری را ممکن می‌کند:

- وارد حساب کاربری خود در جی‌میل شوید.
- روی
settnig در گوشه شمال شرقی صفحه میل! کلیک کنید و بعد برگه Accounts را باز کنید.
- در قسمت Send mail as روی Add another email address کلیک کنید.
- نام و آدرس میل دیگرتان را بنویسید.
- روی Next Step کلیک کنید. جی‌میل برای اینکه تشخیص دهد آدرس میل دیگر واقعا متعلق به ماست یک ایمیل تأییدی می‌فرستد ، شما باید آن میل را باز کند و روی لینکش کلیک کنید تا این مرحله هم انجام شود.
-  کار تمام است و از این به بعد می‌توانید وقتی در جی‌میل هستید ، ایمیل‌هایی با آدرس میل‌های دگرتان بفرستید. شخص دریافت‌کننده میل چنین چیزی را می‌بیند:
"From customaddress@domain.com on behalf of yourusername@gmail.com

ترفند

 

فعال سازی قابلیت Aurora Bootscreen در ویندوز ویستا

تنظیمات پیش فرض قسمت Boot Screen در ویندوز ویستا بسیار مشابه با ویندوز سرور 2003 است ، صفحه ای که به اعتقاد بسیاری از کاربران کسل کننده و بدون هیچگونه جذبه ای است. اما آیا می دانید ویندوز ویستا دارای یک صفحه Boot Screen بسیار زیباتر از آنچه اکنون است می باشد و فعال کردن این قابلیت تا چه اندازه در ویندوز ویستا آسان است؟ شاید یکی از دلایلی که مایکروسافت این گزینه را بصورت پیش فرض فعال نکرده است ، نگرانی از بابت عدم توانایی سخت افزارهای کاربران نسبت به پشتیبانی از این قابلیت باشد ؛ اما این امر به نظر غیر منطقی می رسد زیرا اگر کارت گرافیکی بتواند ویندوز ویستا با آن حجم گرافیکی اجرا کند پس باید بتواند این صفحه BootScreen را نیز به آسانی اجرا کند. در نتیجه بهترین کار فعال سازی ظاهر زیباتر BootScreen است. در این ترفند قصد داریم به معرفی روش این کار بپردازیم.

بدین منظور:

ابتدا منوی Start با باز کرده و  عبارت msconfig را وارد نمایید و Enter بزنید.
در پنجره باز شده به تب BOOT.INI بروید.
حال در این تب ، تیک گزینه No GUI boot را بزنید.
OK کرده و سیستم را مجدد راه اندازی نمایید.

 

تنظیماتی برای اجرای بهتر بازی ها در ویندوز

 

ترفند های ویندوزی از نوع بازی!
برای بالا بردن توانایی کامپیوتر در اجرای بهتر بازیها به Control panel بروید و در آنجا بر روی System کلیک کنید و در این بخش سر برگ Advance را انتخاب کنید و بر روی دکمه Setting ابتدایی مربوط به بخش Performance کلیک کنید. در این بخش قسمت Adjust for best performance را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی لازم است که قسمتی از فضای رم را خالی کنید تا این فضا برای اجرای بازیها به کار رود. برای این کار به Task Manager بروید و در سر برگ Process برنامه هایی را که فضای رم را بیهوده اشغال کرده اند را پاک کنید. برای این کار بر روی پروسس مورد نظر کلیک راست کنید و End Process را انتخاب کنید.

حتما برنامه هایی مثل آنتی ویروس و فایروال را ببندید . چون این برنامه ها فایلهای اجرایی بازی را چک می کنند و فضای زیادی را از رم اشغال می کنند . بقیه برنامه هایی که در هنگام بازی اجرای آنها ضروری نیست را هم متوقف کنید.

در مرحله بعد در منوی استارت بخش Run تایپ کنید msconfig . در پنجره ظاهر شده در سر برگ General گزینه Selective startup را انتخاب کنید و پایین آن تیک گزینه های
Process SYSTEM.INI FileWIN.INI File و Load Startup Items را بردارید. بعد در سر برگ Services گزینه Hide All Microsoft Services را انتخاب کنید و بعد Disable All را بزنید.

بعد از این کارها لازم است که فایلهای موجود در پوشه Temp را حذف کنید . برای این کار در منوی استارت و در بخش Run تایپ کنید %temp% . اینتر را بزنید. در این حالت پوشه ای ظاهر می شود تمام محتویات پوشه را حذف کنید.

اگر بازی را برای اولین بار اجرا می کنید و دچار مشکل شدید حتما ورژن DirectX که بر روی سیتم تان نصب شده است را چک کنید . و اگر قدیمی است حتما ورژن جدیدتر آن را نصب کنید. راه حل دیگر آپدیت کردن درایور کارت گرافیک است . برای این کار به وبسایت مربوط به شرکت سازنده بروید و در آنجا درایور جدید را دانلود کنید. این کار می تواند بسیار مفید باشد.


تنظیمات گرافیکی
در درون هر بازی بخشهای وجود دارند که به کاربر امکان انتخاب و دستکاری سطح گرافیکی بازی را می دهند . در این بخشها شما می توانید به فرض سطح گرافیک بازی را بالا یا پایین کنید . اگر گرافیک شما پایین است به این بخشها بروید و سطح گرافیک را بر روی متوسط و یا حتی پایین تنظیم کنید. در این جا بخشهای به نام Texture یا Details وجود دارد که مربوط به جزئیات موجود در محیط گرافیکی بازی است . پایین بردن این مقادیر می تواند سبب کم شدن این جزئیات و روانتر شدن بازی شود . البته بالطبع اینطوری کیفیت گرافیک بازی و محیط های آن پایین می رود.

در بخش تنظیمات گرافیکی بازی بخشهایی مانند Gamma و Contrast و Brightness هم وجود دارند که کم و زیاد کردن این مقادیر تاثیر چندانی در اجرای بازی ندارند و فقط روشنایی صفحه مانیتور با استفاده از این بخشها کم یا زیاد می شود.

بخش بسیار مهم دیگر بخش Anti-aliasing است . شما می توانید از درون خود بازی و یا از طریق تنظیمات مربوط به کارت گرافیک خود این بخش را تنظیم کنید.

یکی از کار های دیگری که می توان کرد این است که از برنامه های کاربردی مربوط به کارت گرافیکتان استفاده کنید. به فرض شرکت Ati برنامه ای به نام Hydravision را ارئه می کند که به شما اجازه دسترسی به تنظیمات بیشتر گرافیکی را می دهد. و یا برنامه Detonator که برای اجرای بهتر بازیها برای کارتهای گرافیکی مدل Geforce ارئه شده است.

تنظیمات DirectX
برای تغییر دادن تنظیمات DirectX در منوی استارت و در بخش Run تایپ کنید : dxdiag و کلید اینتر را بزنید. در این حالت پنجره ای باز می شود که مربوط به تنظیمات گرافیکی و صوتی دایرکت ایکس است. در سر برگ Display و در بخش Directx Features سه بخش به نامهای Direct Draw Direct3D و AGP Textures وجود دارند این سه بخش را فعال (Enable ) کنید. اگر در جلوی هر یک از این سه بخش Not Avialable نوشته شده باشد به معنی این است که کارت گرافیک شما قابلیت مورد نظر را ندارد.

نرم افزارها
یکی از نرم افزار هایی که می تواند به شما در ارتقای کارایی دستگاه در اجرای بازی کمک کند برنامه 3D Analyze است . البته باید نحوه تنظیم و کار با آن را بدانید.

همچنین >3D MARK 2006 یک برنامه عالی و تایید شده برای تست قدرت کامپیوتر شما برای اجرای بازی های کامپیوتری است همینطور اگر قطعه ای از سیستم شما معیوب بوده و یا ضعیف عمل کند این موضوع توسط نرم افزار یاد شده به اطلاع شما می رسد و می توانید نسبت به تعویض یا ارتقاء آن اقدام نمایید.

کمک به فرشتگان زیبای کشورمان

کمک به فرشتگان زیبای کشورمان

برای کمک به فرشتگانی کوچک گرد هم آمده ایم تا با قطرات باران الطاف شما عزیزان ، دریایی از محبت و عشق بسازیم . تقدیمش کنیم به آنان که در زمان تولدشان غم را تجربه کرده اند.برای نو باوگان و شیر خوارانی که غم بی مادری را چشیده اند . آنان که با وجود آنکه اختلالات جسمانی دارند لیکن ، حق عاشقانه زیستن را دارند.بیایید دردی را از سینه کسانی بر داریم که توان تحمل این همه زجر را ندارند .

آنها زنده هستند و مثل ما احساس دارند


انجمن حمایت از بیماری های خاص..............................بانک ملی : شعبه اسکان  34 34

انجمن تالاسمی ایران..........................................بانک ملت : شعبه بهشتی  6/ 5151

شیر خوار گاه آمنه...........................................بانک ملت : شعبه فیاض بخش 105010

با نهایت تشکر از تمام کسانی که با کمکها و الطافشان در این امر مهم مشارکت میکنند

امنیت روترهای سیسکوی خود را با ابزار بازمتن نیپر بیازمایید

امنیت روترهای سیسکوی خود را با ابزار بازمتن نیپر بیازمایید

نیپر یا Nipper خلاصه Network Infrastucture Parser است و یک ابزار بازمتن لینوکسی برای بررسی مشکلات امنیتی روترهای سیسکو. این ابزار چیزی حرفه‌ای است و بیشتر از آنکه جینگول مینگول باشد، قوی است.

این برنامه، که به خاطر بازمتن بودن رایگان هم هست، به شما ثابت می‌کند که نرم‌افزار رایگان و بازمتن، به احتمال زیاد عالی است. برنامه روی سخت‌افزارهای زیر کار می‌کند:

- سوییچ‌های سیسکو (IOS)
- روترهای سیسکو (IOS)
- فایروال‌های سیسکو (PIX, ASA, FWSM)
- سوییچ‌های کاتالیست سیسکو (NMP, CatOS, IOS)
- سوییچ‌های کانتنت سرویس سیسکو (CSS)
- فایروال‌های نت اسکرین ژونیپر (ScreenOS)

برای استفاده از نیپر کافی است اول نیپر را از دانلود کنید ( اگر هنوز از لینوکس استفاده نمی‌کنید نگران نشوید، نسخه ویندوزی هم موجود است). بعد به روتر وصل شوید و با show running-configuration کل تنظیمات جاری را بگیرید و در یک فایل متن ذخیره کنید.

حالا دستور زیر را اجرا کنید. نام فایل ورودی و خروجی در اختیار خودتان است ولی توجه کنید که فایل ورودی متنی است و فایل خروجی HTML:

nipper —ios-router —input=testrouterconfig.txt —output=audit.html

خروجی چیزی شبیه به این خواهد بود:

ولی در خروجی چه چیزی پیدا خواهید کرد؟

چیز هایی مثل اینکه:

- نسخه نرم‌افزاری روتر مشکلات امنیتی دارد و لینکی به این مشکلات و روش حل آن‌ها
- پیشنهادهایی درباره سرویس‌هایی که به دیگران اجازه می‌دهند به روتر شما متصل شوند
- دستوراتی که برای بالا بردن ایمنی روتر باید وارد کنید

علاوه بر مسایل ایمنی، نیپر خلاصه‌ای هم از تنظیمات روتر ارائه می‌دهد. از جمله اینکه چه سرویس‌هایی فعال هستند، چه خطوط متصلند، وضعیت کارت‌ها، DNS، زمان محلی و چیزها دیگر.

شکی نیست که مشاهده راهنمای برنامه با استفاده از سوییچ help— کمک زیادی به کشف قابلیت‌های بسیار زیاد آن خواهد کرد

سیستم های GPS RahAVA


در حال حاضر سیستم تعیین موقعیت و ردیابی در سطح جهان از کاراترین وسایل برای مدیریت بهینه ناوگان وسایل متحرک بشمار می آید که در سطح وسیعی کاربردهای نظامی و غیر نظامی دارد ، این سیستمها با اتکا به اصل تعیین موقعیت متحرک بصورت غیر لحظه¬ای یا Offline (بدون استفاده از بی سیم و شبکه مخابراتی) و لحظه¬ای یا Online (با استفاده از بی‌سیم و شبکه مخابراتی یا شبکه تلفن همراه) ، ابزار بسیار قوی برای هدایت و کنترل ناوگان تحت مدیریت می باشند .

GPS مخفف شده کلمه Global Positioning System می باشد و همانطور که از نام آن پیداست به معنی سیستم موقعیت یاب جهانی می باشد . موقعیت یابی در این سیستم با استفاده از 24 ماهواره GPS می باشد . هر کدام از این ماهواره ها در هر 12 ساعت یک بار در مدار خودشان دور زمین می گردند بطوریکه در هر نقطه از زمین 5 تا 8 ماهواره قابل رصد می باشد . گیرنده های GPS در زمین از طریق دریافت اطلاعات ارسالی از ماهواره ها و پردازش آنها موقعیت را محاسبه می نمایند‌ .
در هر نقطه از زمین با داشتن یک دستگاه گیرنده GPS می توان موقعیت جغرافیائی را از لحاظ طول ، عرض و ارتفاع دراختیار داشت که دقت این موقعیت بسته به نوع گیرندهGPS که استفاده می شود متفاوت خواهد بود . علاوه بر موقعیت جغرافیائی برخی اطلاعات دیگر نظیر ارتفاع ، سرعت و جهت حرکت و ... نیز توسط GPS ارائه می گردد .
از جمله نتایج حاصله از استقرار سیستم نظارت بر عملکرد ناوگان حمل و نقل می توان به موارد زیر اشاره نمود :
1. بالا رفتن راندمان با استفاده از گزارشات سیستم
2. جلوگیری از افزایش هزینه ها و کاهش زمان موثر عملیات ها
3. استفاده بهینه از تجهیزات موجود و افزایش کارائی بدون نیاز به افزایش تجهیزات موتوری و نیروهای انسانی جدید
4. ابزار نظارتی بسیار دقیق برای واگذاری ماشین آلات به بخش خصوصی
5. استفاده از تکنولوژی روز به جای سیستم مکانیکی و دستی قدیمی
6. کاهش هزینه سوخت و نگهداری ناوگان موتوری ( کنترل مکانیزه بر تعمیر و نگهداری به موقع خودروها )
7. تاثیر روانی بر روی پرسنل به منظور امانت داری در اجرای وظایف محوله
8. ایجاد بانک اطلاعاتی متمرکز از عملکرد ناوگان جهت استفاده های آتی


سیستم ثبت مسیر حرکت خودرو بصورت همزمان (Online)
این سیستم برای نمایش مسیرهای طی شده توسط متحرک در حین حرکت طراحی شده است . با نصب تجهیزات لازم روی خودروها و رایانه دفتر مرکزی ، کلیه اطلاعات مربوط به مسیرهای طی شده توسط خودرو به طور مستقیم به مرکز مخابره شده و همچنین این اطلاعات در خود خودرو نیز ذخیره می گردد . مرکز کنترل در هر زمان می تواند از جزئیات موقعیت خودرو و شرایط آن روی نقشه آگاه شده و در صورت نیاز آن را کنترل نماید ( خاموش کردن ماشین ، قفل نمودن دربها ، از کار انداختن سیستمهای مختلف خودرو ، ... )
با مراجعت خودرو به دفتر مرکزی نیز می توان مسیرهای طی شده ، نقاط توقف ، سرعت حرکت ، مسافت طی شده ، خروج از مسیرهای برنامه ریزی شده و دیگر اطلاعات حرکتی خودرو را بازیابی نموده و روی نقشه نمایش داد .
|در این حالت سیستم موقعیت یاب خودرو به یک سیستم ارتباطی مجهز می شود که عملیات ارسال و یا دریافت اطلاعات را به عهده خواهد داشت . این سیستم ارتباطی می تواند انواع رایج بی سیم ها، شبکه ماهواره ای یا شبکه تلفن همراه باشد .
خودرو های ویژه حمل اوراق بهادار و اسناد بانکی یکی از مصرف کنندگان این سیستم به حساب می آید و با این روش می‌توان از محل دقیق استقرار خودرو و وضعیت آن اطلاع حاصل کرد . جلوگیری از سرقت و نظارت بر عملیات توزیع و دقت بر جزئیات ماموریت از ویژگی های مهم این سیستم می باشد .


سیستم ثبت مسیر حرکت خودرو بصورت غیر همزمان (Offline)
این سیستم برای نمایش مسیرهای طی شده توسط متحرک بعد از انجام ماموریت طراحی شده است . با نصب تجهیزات نرم‌افزار های لازم روی خودروها و رایانه دفتر مرکزی ، کلیه اطلاعات مربوط به مسیرهای طی شده توسط خودرو روی حافظه دستگاه ذخیره ساز ثبت شده ، با مراجعت خودرو به دفتر مرکزی میتوان مسیرهای طی شده ، نقاط توقف ، سرعت حرکت ، مسافت طی شده ، خروج از مسیرهای برنامه ریزی شده و دیگر اطلاعات حرکتی خودرو را بازیابی و روی نقشه نمایش داد .

این سیستم در بسیاری از زمینه ها کاربرد دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود :
1. شرکتهای تولید و توزیع مواد خوراکی و فاسد شدنی (گوشت ، لبنیات ، سبزیجات ، ... )
2. سرویس مدارس
3. آژانسهای تاکسی تلفنی
4. پیکهای موتوری
5. ماشینهای حمل پول بانکها
6. اتوبوسهای شرکت واحد و بین شهری
7. واحدهای حمل و نقل ادارات و سازمانها
8. شرکتهای خدماتی
9. کامیونهای ترانزیت
10. تانکرهای حمل مواد سوختی
11. کامیونها و ماشینهای حمل مرسولات پستی
12. شرکتهای بیمه ( ‌نظارت بر تردد محموله های گران قیمت )
13. آمبولانسها
14. عملیاتهای خاک برداری و خاک ریزی

موقعیت یاب و ذخیره ساز مسیر حرکت خریداری شده توسط شما ، مدل RahAVA ABT-200 از نوع Offline بوده و اطلاعات موقعیت و مسیر ذخیره شده در آن در صورت اتصال مستقیم از طریق پورت USB و یا با استفاده از Bluetooth بصورت بی سیم قابل دسترس می باشد .

Phenom 9700 اولین پردازنده چهارهسته‌ای از AMD


پس از حدود یک سال تاخیر شرکت AMD اولین پردازنده چهار هسته‌ای خود را معرفی کرد. هرچند این تاخیر یک ساله تعادل بازار را برای مدتی طولانی در بازار پردازنده‌ها و به نفع شرکت Intel به هم زده بود اما اکنون به نظر می‌رسد بازار به سمت ثبات حرکت می‌کند. اولین پردازنده‌ چهار هسته‌ای شرکت AMD که نام Phenom را به خود گرفته است در حقیقت اولین پردازنده‌ای است که ذاتا و از ابتدا با معماری چهار هسته‌ای طراحی شده است.

بر خلاف Intel که دو هسته از پردازنده‌های Core2 Duo خود را در یک بسته بندی قرار داده و آن‌ها را به عنوان یک پردازنده چهار هسته‌ای به فروش می‌رساند، AMD با استفاده از یک معماری جدید هر چهار هسته را بر روی یک چیپ اجرا کرده و یک پردازنده‌ چهار هسته‌ای کامل را به وجود آورده است. به همین دلیل پردازنده‌های جدید Phenom دارای هسته بزرگی با مساحت 285 میلیمتر مربع هستند که شامل 600 میلیون ترانزیستور است. AMD با اعمال تغییراتی بر روی معماری این پردازنده‌های جدید توانسته تعداد دستورالعمل‌های قابل اجرا در هر سیکل کلاک را افزایش دهد. به نظر می‌رسد بخشی از افزایش بیش از دوبرابری تعداد ترانزیستور‌ها نسبت به پردازنده‌های Athlon 64 X2، که دارای 227 میلیون ترانزیستور بودند به همین بهینه سازی‌ها مربوط باشد. AMD پردازنده‌های Phenom را با استفاده از پروسه ساخت 65 نانومتری، که در تعدادی از پردازنده‌های دو هسته‌ای خود نیز آن را مورد استفاده قرار داده بود، تولید می‌کند. البته این شرکت اعلام کرده است که در اوایل سال 2008 پروسه ساخت پردازنده‌های خود را 45 نانومتر کاهش خواهد داد. ایجاد چهار هسته بر روی یک ویفر می‌تواند مشکلاتی را در زمینه تولید به وجود آورد. برای مثال حتی اگر یکی از هسته‌ها نیز قادر به کار نباشد، به ناچار چیپ غیر قابل استفاده خواهد بود. اما AMD برای این مشکل نیز چاره‌ای اندیشیده‌ است. این شرکت اعلام کرده چیپ‌هایی که تنها یک هسته آن‌ها غیر قابل استفاده است را به شکل پردازنده‌های سه هسته‌ای به بازار عرضه خواهد کرد. در حال حاظر پردازنده‌های Phenom در سه مدل و با نام‌های Phenom 9700,9600,9500 به بازار عرضه شده است. فرکانس‌های کاری این پردازنده‌ها به ترتیب برابر با 2.4، 2.3 و 2.2 گیگاهرتز است. البته AMD اعلام کرده است که در اولین گام قصد رقابت با پردازنده‌های با کارایی بالای سری Intel Core 2 Quad را ندارد و قصد دارد با حفظ سیاست عرضه پردازنده‌های با کارایی مناسب و قیمت پایین، بازار سیستم‌های چهار هسته‌ای با قیمت متوسط را به دست آورد.

شرکت AMD همزمان با عرضه پردازنده‌های Phenom، معماری جدیدی را نیز با نام معماری Stars عرضه کرده است. این معماری که پیش از این با نام معماری K10 شناخته می‌شد، مدت زمان زیادی در حال توسعه بوده‌است. به دلیل استفاده از این معماری جدید که بهینه سازی‌هایی را بر روی هسته‌های پردازشی انجام داده است، شاهد افزایش میزان کارایی نسبت به فرکانس کاری هستیم. به گونه‌ای که پردازنده‌هایی که از این معماری استفاده می‌کنند قادر هستند تا در فرکانس کاری برابر تعداد دستورالعمل‌های بیشتری را نسبت به پردازنده‌های Athlon 64 X2 اجرا کنند.
با توجه به نوع معماری یک پارچه به کار رفته در پردازنده‌های Phenom شرکت AMD توانسته است از یک حافظه‌ نهان سطح 3 (L3 Cache) در پردازنده‌های چهار هسته ای‌ خود استفاده کند. هر هسته در این پردازنده‌ها دارای حافظه نهان سطح دو مخصوص به خود با ظرفیت 512 مگابایت است و در نهایت تمامی هسته به دو مگابایت حافظه‌ نهان سطح 3 اشتراکی دسترسی دارند.

در نهایت بر خلاف پردازنده‌های Athlon 64 X2 که از گذرگاه HyperTransport 2.0 برای انتقال داده‌ها بین پردازنده و چیپ‌ست استفاده می‌کردند، پردازنده‌های جدید Phenom از گذرگاه HyperTransport 3.0 برای این کار استفاده می‌کنند. پهنای باند نسخه اول که در فرکانس 1600 مگاهرتز عمل می‌کرد برابر با 6.4 گیگابایت بر ثانیه بود. نسخه دوم نیز با استفاده از فرکانس 2000 مگاهرتز دارای پهنای باندی برابر با 8 گیگابایت بر ثانیه است. اما این نسخه جدید با استفاده از فرکانس کاری 3600 مگاهرتز پهنای باند را تا حد 20.8 گیگابایت بر ثانیه، بیش از دوبرابر، افزایش داده و سبب افزایش کارایی در هنگام اجرای عملکردهایی چون پردازش تصاویر سه بعدی خواهد شد. این مشخصه مخصوصا هنگامی که از چندین کارت گرافیک در پیکره‌بندی CrossFire استفاده می‌شود توانایی‌های خود را به نمایش خواهد گذاشت. می‌توان پردازنده‌های جدید Phenom را بر روی چیپ‌ست‌هایی که از سوکت AM2 پشتیبانی می‌کنند نیز مورد استفاده قرار داد. اما برای دستیابی به بالاترین کارایی شما باید از مادربردهایی استفاده کنید که سوکت AM2+ را مورد استفاده قرار می‌دهند. در حال حاظر تعدادی از مادربردها با استفاده از چیپ‌ست‌های AMD 790 FX، AMD 790X و AMD 770 و با پشتیبانی از سوکت جدید AM2+ وارد بازار شده‌اند. شرکت‌های سازنده‌ مادربرد نیز بلافاصله آغاز به پشتیبانی از این پردازنده‌ها با عرضه‌ مادربردهای جدید خود نموده‌اند. برای مثال شرکت GIGABYTE به عنوان یکی از تولید کنندگان بزرگ مادربرد در حال حاظر چهار مدل از محصولات خود را برای پشتیبانی از این پردازنده‌ها به بازار عرضه کرده است. مادربردهای GA-MA770-DS3، GA-MA790FX-DQ6، GA-MA790FX-DS5 و GA-MA790X-DS4 از محصولاتی هستند که توسط GIGABYTE بر پایه چیپ‌ست‌های جدید AMD و برای پشتیبانی از پردازنده‌های جدید Phenom به بازار عرضه شده‌اند

Miss Universe

Miss Universe - From 1952 Until Now



samareh group
samareh group
samareh group
samareh group
samareh group
samareh group
samareh group
samareh group
samareh group
samareh group
samareh group
samareh group
samareh group

Proxy Serve

 

نرم افزاری است که در یک شبکه حد واسط بین اینترنت و کاربران واقع می شود. فلسفه ایجاد Proxy Server قراردادن یک خط اینترنت در اختیار تعداد بیش از یک نفر استفاده کننده در یک شبکه بوده است ولی بعدها امکانات و قابلیتهایی به Proxy Server افزوده شد که کاربرد آن را فراتر از به اشتراک نهادن خطوط اینترنت کرد. به طور کلی Proxy Server ها در چند مورد کلی استفاده می شوند. یک کاربرد Proxy Server ها، همان به اشتراک گذاشتن یک خط اینترنت برای چند کاربر است که باعث کاهش هزینه و کنترل کاربران و همچنین ایجاد امنیت بیشتر می شود. کاربرد دوم Proxy Serverها، در سایتهای اینترنتی به عنوان Firewall می باشد. کاربرد سوم که امروزه از آن بسیار استفاده می شود، Caching اطلاعات است. با توجه به گران بودن هزینه استفاده از اینترنت و محدود بودن پهنای باند ارتباطی برای ارسال و دریافت اطلاعات، معمولاً نمی توان به اطلاعات مورد نظر در زمان کم و با سرعت مطلوب دست یافت. امکان Caching اطلاعات، برای کمک به رفع این مشکل در نظر گرفته شده است.
Proxy Server، سایتهایی را که بیشتر به آنها مراجعه می شود را دریک حافظه جداگانه نگاه می دارد. به این ترتیب برای مراجعه مجدد به آنها نیازی به ارتباط از طریق اینترنت نیست بلکه به همان حافظه مخصوص رجوع خواهد شد. این امر باعث می گردد از یک طرف زمان دسترسی به اطلاعات کمتر شده و از سوی دیگر چون اطلاعات از اینترنت دریافت نمی شود، پهنای باند محدود موجود با اطلاعات تکراری اشغال نشود. بخصوص آنکه معمولاً تغییرات در یک Website محدود به یک یا دو صفحه می باشد و گرفتن اطلاعات از اینترنت بدون Caching به معنای گرفتن کل سایت می باشد حال آنکه با استفاده از Proxy Server و امکان Caching اطلاعات، میتوان فقط صفحات تغییر کرده را دریافت کرد.


● ویژگیهای Proxy Serve
▪ ویژگی اول: با استفاده از Proxy Server می توان از اکثر پروتکلهای موجود در شبکه های محلی در محدوده نرم افزارهای کاربردی در شبکه های LAN مرتبط با اینترنت استفاده کرد. Proxy Server پروتکلهای پر کاربرد شبکه های محلی مانند IPX/SPX (مورد استفاده در شبکه های ناول)، NETBEUI (مورد استفاده در شبکه های LAN با تعداد کاربران کم) و TCP/IP (مورد استفاده در شبکه های Intranet) را پشتیبانی می کند. به این ترتیب برای اینکه بتوان از یک نرم افزار کاربردی شبکه LAN که مثلاً با پروتکل IPX/SPX روی ناول نوشته شده، روی اینترنت استفاده کرد نیازی نیست که قسمتهای مربوط به ارتباط با شبکه که از Function Call های API استفاده کرده را به Function Call های TCP/IP تغییر داد بلکه Proxy Server خود این تغییرات را انجام داده و می توان به راحتی از نرم افزاری که تا کنون تحت یک شبکه LAN با ناول کار می کرده است را در شبکه ای که مستقیماً به اینترنت متصل است، استفاده کرد. همین ویژگی درباره سرویسهای اینترنت مانند، FTP، Telnet، Gopher، IRC RealAudio، Pop۳ و... وجود دارد. به این معنا که هنگام پیاده سازی برنامه با یک سرویس یا پروتکل خاص، محدودیتی نبوده و کدی در برنامه برای ایجاد هماهنگی نوشته نمی شود.
▪ ویژگی دوم: با Cache کردن اطلاعاتی که بیشتر استفاده می شوند و با بروز نگاه داشتن آنها، قابلیت سرویسهای اینترنت نمایان تر شده و مقدار قابل توجهی در پهنای باند ارتباطی صرفه جویی می گردد.
▪ ویژگی سوم: Proxy Server امکانات ویژه ای برای ایجاد امنیت در شبکه دارد. معمولاً در شبکه ها دو دسته امنیت اطلاعاتی مد نظر است. یکی آنکه همه کاربران شبکه نتوانند از همه سایتها استفاده کنند و دیگر آنکه هر کسی نتواند از روی اینترنت به اطلاعات شبکه دسترسی پیدا کند. با استفاده ازProxy Server نیازی نیست که هر Client به طور مستقیم به اینترنت وصل شود در ضمن از دسترسی غیرمجاز به شبکه داخلی جلوگیری می شود. همچنین می توان با استفاده از SSL (Secure Sockets Layers) امکان رمز کردن داده ها را نیز فراهم آورد.
▪ ویژگی چهارم: Proxy Server به عنوان نرم افزاری که می تواند با سیستم عامل شما مجتمع شود و همچنین با IIS (Internet Information Server) سازگار می باشد، استفاده می گردد. خدمات Proxy Server Proxy Server سه سرویس در اختیار کاربران خود قرار می دهد:
۱) WebProxy Service:
این سرویس برای Web Publishing یا همان ایجاد Web Site های مختلف درشبکه LAN مفید می باشد. برای این منظور قابلیت مهم Reverse Proxing در نظر گرفته شده است. Reverse Proxing امکان شبیه سازی محیط اینترنت درمحیط داخل می باشد. به این ترتیب فرد بدون ایجاد ارتباط فیزیکی با اینترنت می تواند برنامه خود را همچنان که در محیط اینترنت عمل خواهد کرد، تست کرده و مورد استفاده قرا دهد. این قابلیت در بالا بردن سرعت و کاهش هزینه تولید نرم افزارهای کاربردی تحت اینترنت موثر است.
۲) Winsock Proxy Service:
منظور، امکان استفاده از API Callهای Winsock در Windows است. در Windows، Function Call های مورد استفاده در سرویسهای اینترنت مانند Telnet، FTP، Gopher و،... تحت عنوان Winsock Protocols معرفی شده اند. در حقیقت برای استفاده از این سرویسها در نرم افزارهای کاربردی نیازی نیست که برنامه نویس چگونگی استفاده از این سرویسها را پیش بینی کند.
۳) SocksProxy Service:
این سرویس، سرویس Socks ۴.۳a را پشتیبانی می کند که در واقع زیر مجموعه ای از Winsock می باشد و امکان استفاده از Http ۱.۰۲ و بالاتر را فراهم می کند. به این ترتیب می توان در طراحی Website خارج از Firewall، Security ایجاد کرد.


● معیارهای مؤثر در انتخاب
۱)Proxy Server سخت افزار مورد نیاز:
برای هر چه بهتر شدن توانمندیهای Proxy Server، باید سخت افزار آن توانایی تحمل بار مورد انتظار را داشته باشد.
۲) نوع رسانه فیزیکی برای ارتباط با اینترنت:
راه حلهای مختلفی برای اتصال به شبکه اینترنت وجود دارد. ساده ترین راه، استفاده از مودم و خطوط آنالوگ می باشد. راه دیگر استفاده از ISDN و خطوط دیجیتال است که هم احتیاج به تبدیل اطلاعات از آنالوگ به دیجیتال و برعکس در ارسال و دریافت اطلاعات ندارد و هم از سرعت بالاتری برخوردار است. روش دیگر استفاده از خط های T۱/E۱ با ظرفیت انتقال گیگا بایت می باشد. پیشنهاد می شود که در شبکه های با کمتر از ۲۵۰ کاربر از ISDN و از ۲۵۰ کاربر به بالا از T۱/E۱ استفاده شود. (البته در ایران به علت عدم وجود خطوط ISDN و کمبود خطوط T۱/E۱ این استانداردها کمتر قابل پیاده سازی هستند.)
۳) هزینه ارتباط با اینترنت:
دو عامل موثر در هزینه اتصال به اینترنت، پهنای باند و مانایی ارتباط می باشد. هر چه مرورگرهای اینترنتی بیشتر و زمان استفاده بیشتر باشد، هزینه بالاتر خواهد بود. با توجه به اینکه Proxy Server می تواند با Caching اطلاعات این موارد را بهبود بخشد، بررسی این عامل می تواند در تعیین تعداد Proxy های مورد استفاده موثر باشد.
۴) نوع وشیوه مدیریت سایت:
این عامل نیز در تعیین تعداد Proxyها موثر است. مثلاً اگر در شبکه ای مشکل راهبری وجود داشته باشد، با اضافه کردن تعداد Proxyها، مشکل راهبری نیز بیشتر خواهد شد.
۵) پروتکل های مورد استفاده:
Proxy Server ها معمولاً از پروتکلهای TCP/IP و یا IPX/SPX برای ارتباط با Client ها استفاده می کنند. بنابراین برای استفاده از Proxy باید یکی از این پروتکل ها را در شبکه استفاده کرد. پیشنهاد می شود در شبکه های کوچک با توجه به تعداد کاربرها Proxy Server و Web Server روی یک کامپیوتر تعبیه شوند و در شبکه های متوسط یا بزرگ تعدادserver Proxyها بیش از یکی باشد.