maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی
maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی

اینترنت

اینترنت چگونه از ابتدا شکل گرفت؟!


40 سال پیش لن کلین راک و گروهش در دانشگاه UCLA، آزمایش بر روی سیستمی را آغاز کردند که بعدها به اینترنت امروزی تبدیل شد؛ به همین مناسب در این گزارش به مرور رویدادهای تاثیرگذار در شکل‌گیری و توسعه اینترنت پرداخته شده است.

در دوم ماه سپتامبر سال 1969 دو رایانه در دانشگاه کالیفرنیا لس‌آنجلس در نخستین آزمایش شبکه نظامی آرپانت اطلاعات بدون معنی را مبادله کردند. نخستین اتصال بین دو سایت (دانشگاه UCLA و موسسه پژوهشی استنفورد در منلوپارک کالیفرنیا) در 29 ماه اکتبر همین سال انجام گرفت اگرچه این شبکه پس از دو حرف اول logon از کار افتاد. دانشگاه‌های سانتا باربارا و یوتاه بعدا به این شبکه پیوستند.

ادامه مطلب ...

RSS

   RSS چیست ؟


RSS مخفف Really Simple Syndication میباشد که بشما اجازه میدهد محتویات سایت خود را دسته بندی کرده و با یک فرمت سریع و استاندارد تیتر مقالات و اخبار سایت خود را در دسترس دیگران قرار دهید. فرمت فایل های RSS همان XML است. و بصورت اتوماتیک آپدیت میشود.
بدون وجود
RSS کاربران باید هر روز سایت شما را چک کنند تا بتوانند از تازه های سایت شما باخبر شوند . اما با این تکنولوژی ، کاربران ، RSS چندین سایت را در یک برنامه RSS aggregator (یا RSS خوان) در کنار هم می بینند و تایتل نوشته های اخیر سایت شما را بدون مراجعه به سایت شما مشاهده میکنند.( در دو سال اخیر میتوان گفت rss جای سایت هایی که امکان ping کردن وبلاگ را میدادند گرفت.)

ادامه مطلب ...

فیبر نوری

یک سیستم مخابراتی شامل سه جزء اصلی است :


1-فرستنده
2-گیرنده
3-کانال ارتباطی بین فرستنده و گیرنده که حاوی اطلاعات است . در فرستنده اطلاعاتی را که می خواهیم مخابره شوند به شکلی در می آیند که کانال ارتباطی بتواند آن را به گیرنده منتقل کند و در گیرنده اطلاعات از کانال ارتباطی گرفته و آشکار می گردد . کانال های ارتباطی را می توان به دو دسته تقسیم کرد :


1-کانال های ارتباطی باز
2-کانال های ارتباطی بسته
فرستنده های رادیویی و تلویزیونی و رابط های ماکروویو و ماهواره ای از سیستم هایی هستند که از کانال ارتباطی باز (اتمسفر ) برای انتقال اطلاعات استفاده می کنند. در کانال های ارتباطی بسته میان گیرنده و فرستنده یک یا چند خط انتقال با رسانای فلزی یا خطوط انتقال نوری وجود دارد که سیگنال های اطلاعاتی از طریق این خطوط منتقل می گردند . خطوط انتقال نوری یک کانال ارتباطی است که از سیگنال های نوری برای انتقال اطلاعات استفاده می کند و متشکل از سیگنال های نور و تار نوری که سیگنال های نوری در تار نوری در حرکت هستند . ابتدا به بررسی نور و سپس تار نوری می پردازیم :


ادامه مطلب ...