maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی
maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی

WiMAX

آشنایی با فناوری WiMAX

عصر امروز، عصر ارتباطات است و نیاز روز افزون برای استفاده از خدمات شبکه با سرعت بالا و فارغ از قید زمان و مکان باعث بوجود آمدن فن آوری های جدید جهت فائق آمدن بر این محدودیت ها شده است. فن آوری های پهن باند (Broadband) در این دستیابی به خدمات پرسرعت موفق بوده اند و اکنون فن آوری WiMAX علاوه بر پرسرعت بودن، محدودیت مکان را نیز از پیش روی برداشته است. WiMAX یک فن آوری بدون سیم پرسرعت با برد زیاد است که در قالب استاندارد 802.16 تدوین شده است. این استاندارد دارای ویرایش های مختلفی است و آخرین ویرایش آن 802.16e می باشد. مهمترین تفاوت این ویرایش قابلیت  Mobility است. قابلیت Mobility به کاربر این امکان را می دهد که هنگام حرکت یا در محل های مختلف نیز از خدمات WiMAX استفاده نماید.
با توجه به حضور شرکت های بزرگ دنیا در عرصه این فن آوری، در آینده نزدیک تجهیزات سخت افزاری WiMAX روی نوت بوک ها و PDA به صورت داخلی نیز وجود خواهد داشت.
خصوصیات شبکهWiMAX
بخشی از خصوصیات سیستم WiMAX شامل موارد زیر است:
  • سرعت بالا
  • توانائی استفاده در حالت دید غیر مستقیم ( Non Line Of Sight )
  • عدم مشکل تداخل فرکانسی
  • امنیت بسیار بالا
  • تضمین کیفیت خدمات QOS
  • امکان استفاده از خدمات شبکه در حال حرکت Mobility
  • محدوده تحت پوشش وسیع
  • تجهیزات کوچک با استفاده آسان
سرعت
حداکثر سرعت دریافت کاربران WiMAX  تا 5 مگابیت بر ثانیه  و سرعت ارسال تا 2 مگابیت بر ثانیه است. در عمل حداکثر سرعتی که کاربر قادر به دستیابی آن خواهد بود بستگی به نوع مودم وقدرت و کیفیت سیگنال دریافتی مودم WiMAX سمت کاربر و نوع آنتن مورد استفاده (Indoor یا Outdoor) دارد.
پیش بینی می شود که در آینده سرعت های بالاتر نیز مهیا گردد.

دید غیر مستقیم NLOS (Non Line Of Sight)
یکی از علل موفقیت و رو به رشد بودن این فن آوری توانایی کار در حالت NLOS  آن است. در واقع مودم WiMAX با استفاده از انعکاس امواج آنتن از روی ساختمان ها و موانع نیز قادر به برقراری ارتباط می باشد که این خصوصیت بسیار مهمی برای یک سیستم بی سیم است. در استاندارد 802.16e قدرت پوشش دهی در حالت NLOS نسبت به استاندارد های پیشین بهینه تر شده است و در نتیجه پوشش بهتری حاصل گردیده است.
در حالت کلی دو نوع دید در سیستم های بدون سیم وجود دارد:
  • دید مستقیم Line of sight
  • دید غیر مستقیم Non Line of sight
در حالت اول فرستنده و گیرنده باید یکدیگر را مستقیما و بدون هیچ مانعی ببینند ولی در حالت دوم همانطور که در بالا گفته شد نیازی به دید مستقیم نیست و گیرنده امواج انعکاس یافته از موانع را دریافت میکند و با فن آوری خاصی که در آن طراحی شده است می تواند ارتباط را برقرار کند.
تداخل فرکانسی
فرکانس مورد استفاده در سیستم WiMAX به صورت اختصاصی بوده و در محدوده 3.5GHz است لذا تداخلی با هیچ فرکانسی در کشور ندارد. در ضمن بدلیل ساختاری که WiMAX دارد چنانچه در فرکانس خاصی تداخل مشاهده کند از سایر فرکانس های دیگر تعریف شده در باند فرکانسی اختصاص یافته، استفاده میکند. محدوده شهر توسط سلول های مختلف و محاسبات دقیق رادیو فرکانسی پوشش داده شده است تا کاربران بتوانند به راحتی و بدون کمترین مشکلی از این ارتباط استفاده کنند.  
امنیت
امنیت شبکه WiMAX با استفاده از EAP/TTLS و PKMv2 و رمزنگاری 128 بیتی  AESکه در لایهMAC انجام می شود که در حال حاضر قویترین الگوریتم های امنیتی هستند.
تضمین کیفیت خدمات QoS
QoS در سیستم WiMAX دارای 5 کلاس سرویس برای کاربرد های متفاوت می باشد و این کلاس های QoS امکان سرویس دهی کاربرد های حساس به زمان و کیفیت مانند VoIP را فراهم می نماید. در سیستم WiMAX هر ارتباط بوسیله الگوریتم زمان بندی خاصی کنترل میشود وبدینوسیله توانایی تضمین سرویس های مختلف را دارد.


استفاده در حال حرکت Mobility
Mobility یا قابلیت تحرک کاربر یکی از مهمترین مزایای سرویس WiMAX است . این قابلیت به این معنی است که کاربر در حال حرکت می تواند بدون قطع شدن از ارتباط استفاده کند و چنانچه در حال حرکت از یک آنتن به آنتن دیگر برسد مانند ارتباط موبایل از آنتن جدید ارتباط خواهد گرفت.

محدوده پوشش وسیع
میزان فضای پوشش داده شده توسط یک فرستنده WiMAX بستگی به شرایط مختلفی دارد ولی در حالت کلی برای دید غیر مستقیم NLOS بین 1-5 کیلومتر و برای دید مستقیم LOS تا 30 کیلومتر است.

تجهیزات کوچک با استفاده آسان
شبکه WiMAX نیاز به تجهیزات بزرگ و پیچیده ای ندارد و استفاده از تجهیزات آن راحت و آسان است. 

ویژگی های فناوری WiMAX

  • تکنولوژی بدون سیم Broadband بدون وابستگی به مراکز مخابراتی
  • عدم نیاز به دید مستقیمNLOS تا آنتن های اصلی شبکه WiMAX
  • سرعت بالا ارسال تا 2 مگابیت بر ثانیه و دریافت تا 5 مگابیت بر ثانیه
  • برد بالا و محدوده پوشش وسیع (برد و پوشش بهتر نسبت به استاندارد های پیشین مانند 802.16d)
  • امنیت بالا با استفاده از EAP-TTLS,3DES,AES
  • تجهیزات بسیار کوچک
  • Mobility-امکان استفاده در حال حرکت در وسیله نقلیه و جابجائی (در استانداردهای پیشین مانند 802.16d وجود ندارد)
  • نصب سریع و آسان
  • قابل استفاده به عنوان جایگزین ADSL (در مواردی مانند خطوط تلفنی PCM، مشکلات مالکیت خط و...)

free nod32 update

free nod32 update username and password 

  

UserName: EAV-06332621
PassWord: h5bm4upcfx
Version: ESS, EAV, 2.*
Expiry Date: 2009-01-06


UserName: EAV-06332634
PassWord: ebfe42288k
Version: ESS, EAV, 2.*
Expiry Date: 2009-01-06


UserName: EAV-06416678
PassWord: njks55dnd4
Version: EAV, 2.*
Expiry Date: 2009-04-11


UserName: EAV-06417081
PassWord: se8pd4fcnt
Version: EAV, 2.*
Expiry Date: 2009-04-11


UserName: EAV-06072941
PassWord: 4ju7ecwbxh
Version: ESS, EAV, 2.*


UserName: EAV-06360823
PassWord: 7st5sxn6ke
Version: EAV, 2.*


UserName: EAV-06167002
PassWord: nc3aeuuud7
Version: EAV, 2.*


UserName: EAV-06166967
PassWord: v247rvtxfd
Version: EAV, 2.*


UserName: EAV-06167065
PassWord: r6b66tbm2t
Version: EAV, 2.*


UserName: EAV-06167033
PassWord: jnj5bfknua
Version: EAV, 2.*

پژو 407


 

پیش‌فروش پژو 407 عید فطر آغاز می‌شود  

سید مهدی قاسمی، (مدیرعامل یکی از شرکت‌های تابع ایران خودرو) با بیان این مطلب در خصوص دلیل این اقدام مسوولان اظهار کرد: در ابتدا قرار بر واردات چهار هزار دستگاه ون R90 برای استفاده در سیستم تاکسی‌رانی بود، ولی متاسفانه در عمل با مشکلات خاصی روبه‌رو شدیم.
وی افزود: با این حال تاکید ‌ما بر استفاده از این خودرو در ناوگان حمل و نقل عمومی با توجه به نیاز کشور است؛ در غیر این صورت مجبور به واردات آن با تعرفه سایر خودروها (بیش از 90 درصد) و واگذاری آنها به بخش خصوصی هستیم.
او با اشاره به این‌که تاکنون هنوز تصمیمی راجع به کاهش تعرفه این خودرو گرفته نشده است، تصریح کرد: در این رابطه ایران خودرو هر چه سریع‌تر تصمیم‌گیری خواهد کرد، زیرا اگر با تخفیف تعرفه این خودرو موافقت نشود، ناوگان تاکسی‌رانی از این خودرو بی‌بهره خواهد ماند؛ این در حالی است که هزینه‌های مربوط به ورود این خودروها را 8 ماه قبل پرداخت کرده‌ایم.
قاسمی در ادامه به تشریح ویژگی‌های R90 پرداخت و توضیح داد: طی30 ثانیه تمام صندلی‌های این خودرو جمع شده و تبدیل به خودرو حمل بار می‌شود. قطعات آن با قطعات تندر90 یکی بوده و خودرویی مناسب برای استفاده شهری و سرویس ادارات و مدارس و خطوط حمل مسافر برای مسافت‌های طولانی است. ضمن این‌که قابلیت تبدیل به آمبولانس شهری سبک را نیز دارد و مصرف آن نیز تقریبا برابر با مصرف تندر90 است. مدیرعامل شرکت سیتکو همچنین به دلایل پیش فروش نشدن پژو 407 اشاره کرد و گفت: این خودرو مشکلی برای پیش فروش ندارد، ولی یک سری کارهای سیستمی به لحاظ سیستم سفارش‌گذاری پژو دارد که به زودی برطرف خواهد شد و امیدواریم پیش فروش آن برای عید سعید فطر انجام شود. وی درباره این‌که آیا نمایندگی‌های خدمات پس از فروش برای سرویس‌دهی به این خودروها آمادگی دارند؟ اظهار کرد: 25 نمایندگی ایران خودرو در سراسر کشور برای سرویس‌دهی به خودروهای پژو 407 در نظر گرفته شده‌اند که این نمایندگی‌ها استاندارد پژو را دریافت کرده‌اند و همزمان با ورود خودروها قطعات آن‌ها نیز وارد می‌شود. او تاکید کرد: سعی می‌کنیم قیمت این خودرو برای عرضه به زیر 50 میلیون تومان برسد. 

 

 

 


شصت و چهارمین سال تأسیس استقلال

۴ مهرماه .۱۳۸۷  

 

 درست ۶۳ سال پیش در چنین روزی در یکی از خیابان های فرعی فردوسی۳ جوان نظامی و علاقه مند به ورزش دوچرخه سواری به نام های میرزایی، نواب و عزت جانان پور یک باشگاه ورزشی بنا نهادند و افرادی چون جانان پور، خاکزاد، گیتی، گریش، کلانی، مهدیون ، حسینی، میرزایی و خشایار که از دوچرخه سواران خوب آن موقع بودند به عنوان اولین اعضای کلوپ دوچرخه سواران انتخاب شدند.
والیبال، بسکتبال، پینگ پنگ، وزنه برداری، کشتی و شنا رشته هایی بود که بعد از دوچرخه سواری در این کلوپ رونق گرفت تا اینکه تیم «تور» که با نظارت علی دانایی فرد تشکیل شده بود در آن زمان تیم قدرتمند کارگران آبادان را شکست می دهد و این پیروزی ارزشمند بهانه ای می شود برای مذاکره کلوپ دوچرخه سواران و تیم تور برای اینکه تیم «تور» با نام دوچرخه سواران در مسابقات شرکت کند. پرویز عموقلی، گرائیلی، دانایی فرد و سیدآقا جلالی اولین هیأت مدیره این باشگاه جدید التأسیس بودند که در اولین حضور خود در سال ۱۳۲۵ توانستند ۲ عنوان نایب قهرمانی مسابقات باشگاه های تهران و جام حذفی را به ارمغان آورده و در سال ۱۳۲۶ اولین جام قهرمانی را با کسب مقام نخست در مسابقات جام حذفی بالای سر ببرند.
دوچرخه سواران در سال ۱۳۲۸ به دلیل گرایشات نظامی علی دانایی فرد و حضور تعدادی از نظامیان به تیم تاج تغییر نام داد و تیم هایی چون تورج، افسر، دیهیم، کوروش و اتم نیز از این تیم سرمنشأ گرفتند. دوچرخه سواران رفته رفته همچون تاجی بر سر فوتبال ایران درخشیدن را آغاز کردند و با فتح جام های بین المللی به افتخاری برای ایران و شاید هم آسیا بدل شدند و امروز ۴ مهرماه سال ۱۳۸۷ یک بار دیگر استقلال در اختیار مردی قرار گرفته است که مهمترین شاخصه اش در ورزش ایران هدایت فدراسیون دوچرخه سواری است.
نمی دانیم بین اشتیاق آن موقع مرحوم علی دانایی فرد و مرحوم عزت جانان پور که همین چند سال پیش دار فانی را وداع گفت با واعظی آشتیانی که هنوز کسی نمی داند چقدر با دغدغه های جماعت فوتبال آشناست می توان شباهت پیدا کرد یا خیر... به هر حال چرخ روزگار چرخیده و در کلوپ دوچرخه سواران یک بار دیگر توپ و چرخ را به هم رسانده است. ۶۳ سال پیش دوچرخه سواران رکابزنان و آهسته آهسته به استقلال رسیدند و حالا بعد از ۶۳ سال مردی نه با دوچرخه و نه با افکاری در سطح زمانی که دوچرخه باکلاس ترین وسیله نقلیه بود و نه حتی با سرعتی در حد دوچرخه، آمده است که استقلال را به سرعت به استقلال برساند و این تیم را از سلطه مالی سازمان رها سازد.
واعظی آشتیانی، رئیس فدراسیون دوچرخه سواری که همین ۲ روز پیش در کاخ سعدآباد مراسم معارفه خود را در زمان افطار برگزار کرد، باشگاهی را در اختیار گرفته است که به لطف سازمان تربیت بدنی برخلاف دوره مدیران قبلی که این تیم را عقب یک پیکان تحویل گرفته بودند، ساختمان اختصاصی دارد و از بودجه ۳ ، ۴ میلیاردی که برایش در نظر گرفته اند می نالد. امیدواریم آقای دوچرخه سوار مسیر مدیریتش را درست رکاب بزند و آرزوهای آبی را به سر منزل مقصود برساند.
بد نیست در ذیل تاریخچه کامل باشگاه استقلال را هرچند خلاصه و مختصر مطالعه کنید: در چهارم مهر ماه ۱۳۲۴ چند جوان نظامی علاقه مند به ورزش دوچرخه سواری ، به نام های « میرزایی، نواب و جانان پور» در خیابان فردوسی تهران اقدام به تأسیس یک باشگاه ورزشی نمودند و به دلیل اینکه اعضای این باشگاه همگی دوچرخه سوار بودند، نام آن را باشگاه «دوچرخه سواران» نهادند. اولین اعضای این باشگاه در بدو تأسیس عبارت بودند از: جانان پور، خاکزاد، گیتی، گریش، کلانی، مهدیون، حسینی،میرزایی و خشایار.
رفته رفته دوچرخه سواران در سایر رشته های ورزشی نیز از قبیل والیبال، بسکتبال، پینگ پنگ، وزنه برداری، کشتی، شنا، فوتبال و ... تصمیم به فعالیت گرفت. در این زمان تیم فوتبال « تور » که توسط مرحوم علی دانایی فرد تشکیل شده بود، توانست در یک رقابت تیم قدرتمند کارگران آبادان را شکست دهد. بنابراین مورد توجه ویژه باشگاه دوچرخه سواران قرار گرفت. مسئولان وقت این باشگاه با مؤسس تیم تور به توافق رسیدند تا از آن پس این تیم با نام تیم فوتبال دوچرخه سواران در مسابقات شرکت نماید.پس از یک سازمان دهی نسبی در باشگاه، « پرویز عموقلی، گرائیلی، دانایی فرد و سیدآقاجلالی » به عنوان هیأت مدیره انتخاب شدند.
بنابراین تیم فوتبال دوچرخه سواران در سال ۱۳۲۵ اولین حضور رسمی خود را در مسابقات باشگاهی با کسب ۲ عنوان نایب قهرمانی مسابقات باشگاه های تهران و نایب قهرمانی جام خذفی تهران با موفقیت به پایان رسانید و سال ۱۳۲۶ نخستین سال صدرنشینی این تیم با قهرمانی در مسابقات جام حذفی تهران بود. اولین دیدار رسمی باشگاه دوچرخه سواران در پانزدهم اسفندماه ۱۳۲۸ در مقابل تیم شاهین با حضور ۲۰۰۰ تماشاگر در ورزشگاه امجدیه (شهید شیرودی فعلی) برگزار گردید که طی آن اولین گل تاریخ فوتبال این تیم توسط «بیوک جدیکار» از نقطه کرنر به درون دروازه شاهین ارسال شد و این تیم با نتیجه یک بر صفر مقابل شاهین نخستین پیروزی خود را جشن گرفت.
این باشگاه در سال ۱۳۲۸ نام خود را تغییر داد و عنوان « تاج » را برگزید و در همین سال مقام قهرمانی باشگاه های تهران را نیز کسب کرد. از آن به بعد « تیم فوتبال تاج » به دلیل حضور تعدادی از نظامیان در ترکیب آن بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و از آنجا که مرحوم علی دانایی فرد پایه گذار فوتبال این باشگاه، به رده های پایه ای توجه ویژه ای داشتند، تیم تاج بر آن شد تا اقدام به تأسیس شعبه هایی در سراسر کشور نماید و تیم های «تورج» «افسر»، « دیهیم »، «کوروش» و «اتم » را در رده های سنی پایین بنابر تصمیم اتخاذ شده تأسیس نمود.
رفته رفته این باشگاه به یکی از مطرح ترین تیم های فوتبال کشور بدل گشت و بازیکنانی از قبیل «بیوک جدیکار، پرویز کوزه کنانی، برادران بیاتی، عارف قلی زاده و....» از این تیم ظهور کرده و به اوج شهرت در فوتبال دست یافتند.
باشگاه تاج به عنوان میزبان نهایی سومین دوره جام باشگاه های آسیا در سال ۱۳۴۹ رقیبان حرفه ای خود را به تهران دعوت کرد و در پایان با غلبه بر نماینده اسرائیل، قهرمانی این دوره از جام را در خانه جشن گرفت که برخی از بازیکنان این دوره عبارت بودند از: « طالبی، کاروحق وردیان، ناصر حجازی، اکبر کارگر جم، غلامحسین مظلومی، مهدی حاج محمد، علیرضا حاج قاسم، منصور پورحیدری، نصرالله عبداللهی و ...» با پیروزی انقلاب، تیم تاج به «استقلال » تغییر نام داد و همچنان پر قدرت و درخشان در میدان های سبز مسابقات ظاهر گردید و در سال ۱۳۷۰ بار دیگر عنوان قهرمانی خود را در جام باشگاه های آسیا تکرار نمود. استقلالی ها سال بعد در آزادی، جام را به جوبیلو ایواتا دادند تا مقابل چشم ۱۲۰ هزار هوادار موفق به کسب نایب قهرمانی شده و در حسرت جام قهرمانی بمانند.