maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی
maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی

بهینه‌سازی فلش مموری

غیرفعال سازی حالت Legacy از طریق بایوس مادربرد

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های موجود در بایوس انواع مادربردهای توسعه یافته توسط کمپانی‌های مختلف گزینه پشتیبانی از سخت‌افزارهای بسیار قدیمی به واسطه حالت نامبرده می‌باشد، اما گاهی اوقات حالت فوق از اصلی‌ترین عوامل ایجاد محدودیت در سرعت انتقال اطلاعات به سخت‌افزارهای خارجی متصله به رایانه شخص نیز به شمار می‌رود. ذکر این نکته ضروری است که غیر فعال‌سازی حالت نامبرده در عدم پشتیبانی مادربرد از برخی سخت‌افزارها نظیر صفحه‌کلید، موس، فلش مموری و … نیز دخیل می‌باشد. مراحل به انجام رسانی ترفند مذکور در بایوس مادربردهای مختلف متفاوت است، اما گزینه‌ها و کلیدهای مذکور تا حدود بسیاری دارای شباهت به یکدیگر می‌باشند. مراحل فوق برپایه بایوس UEFI مادربردهای MSI گردآوری شده‌اند.

ابتدا سیستم‌عامل را راه‌اندازی مجدد (ریستارت) کرده و سپس در مراحل Post چندین مرتبه کلید Del را به منظور ورود به محیط بایوس بفشارید. ذکر این نکته ضروری است که کلید نامبرده در برخی از لپتاپ‌ها ممکن است متفاوت باشد (کلید پیشفرض ورود به بایوس در بسیاری از لپتاپ‌ها F2 می‌باشد).

پس از ورود به محیط بایوس بر روی گزینه Settings کلیک کرده و سپس در پنجره جدید نمایان شده بر روی گزینه Advanced کلیک کنید.

در پنجره جدید نمایان شده بر روی گزینه USB Configuration کلیک کرده و سپس گزینه Legacy USB Support را غیرفعال (Disabled) کنید.

تنظیمات را ذخیره کرده و سپس سیستم‌عامل را مجدد بوت کنید.

legacy-usb-support-bios

درصورتی‌که سخت‌افزارهای بسیار قدیمی نظیر موس، صفحه‌کلید، فلش مموری و … به رایانه شخصی شما متصل است غیر فعال‌سازی حالت فوق همان‌طور که پیشتر گفته شد در عدم پشتیبانی مادربرد از آن‌ها دخیل می‌باشد. درصورتی‌که سخت‌افزارهای نامبرده پس از ورود به محیط ویندوز دچار اختلال در عملکرد شدند مجدداً به محیط بایوس مراجعه کرده و گزینه نامبرده را فعال کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد