maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی
maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی

نسل جدید محصولات 802.11ac


نسل جدید محصولات 802.11ac  در  2013 CES


مطابق پیش‌بینی‌ها، در سال 2013 شاهد استفاده عملی محصولات 802.11ac خواهیم بود. در سال 2012 کم و بیش چند محصول مبتنی بر این استاندارد معرفی و از نیمه دوم سال وارد بازار شدند؛ اما در نمایشگاه CES 2013 شاهد موج جدیدی از معرفی و رونمایی محصولات جدیدی بودیم که توجه بازدیدکنندگان و رسانه‌ها را درپی داشت؛ به طوری که چندین سایت اقدام به مقایسه و بررسی گروهی این محصولات کردند. در ادامه مهم‌ترین دستگاه‌های جدید 802.11ac که معرفی شدند و به زودی شاهد ورود آن‌ها به بازار خواهیم بود را مرور می‌کنیم.

 

Buffalo WZR1750DHP
شرکت بوفالو در ادامه روترهای پرقدرت و چندمنظوره سری AirStation خود محصول جدیدی با نام WZR1750DHP معرفی کرد که سرعت 3.1 گیگابیت بر ثانیه دارد، از دو فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و در عمل دوبانده است‌؛ البته روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز حداکثر سرعت 450 مگابیت بر ثانیه دارد. کار جالبی که شرکت بوفالو روی این محصول انجام داده است استفاده از دو چیپ‌ست 802.11n و 802.11ac به‌صورت همزمان است که مشکل ناسازگاری شبکه‌ها و تجهیزات دیگر را با استاندارد جدید رفع می‌کند. چهار پورت شبکه اترنت گیگابیت، دو پورت USB 2.0 و USB 3.0 و یک دو جین قابلیت‌های مالتی‌مدیا از دیگر مشخصات این روتر 180 دلاری هستند که قرار است در سه ماهه اول سال 2013 وارد بازار شود.

Netgear D6200
شرکت نت‌گیر در کنفرانس خبری خود در نمایشگاه CES 2013 محصولات جذاب و مهمی را معرفی کرد که شاخص‌ترین آن‌ها مودم روتر جدید این شرکت با استاندارد 802.11ac بود. D6200 دو بانده است و روی فرکانس 4/2 گیگاهرتز حداکثر سرعت 300 مگابیت و روی فرکانس 5 گیگاهرتز حداکثر سرعت 867 مگابیت را ارائه می‌دهد. جالب‌تر اینکه این مودم روتر از کابل‌های فیبر نوری پشتیبانی می‌کند و درگاه‌های شبکه اترنت گیگابیتی دارد و با ویژگی ReadySHARE Cloud خود می‌تواند امکان دسترسی از راه دور به هارددیسک‌های اکسترنال، تجهیزات NAS، چاپگرها و دستگاه‌های دیگر این‌چنینی را فراهم کند. DLNA و برنامک‌های سیستم‌عامل‌های موبایل آندروئید و iOS از دیگر قابلیت‌های این مودم روتر هستند. البته شرکت نت‌گیر دو روتر دوبانده مبتنی بر استاندارد 802.11ac به نام‌های WN3500RP و D6300 را نیز معرفی کرد.

 

ادامه مطلب ...

Nmap


Nmap (سرنام Network Mapper) یک ابزار بازمتن برای نظارت‌بر فعالیت‌های شبکه و مقاصد امنیتی است. Nmap طراحی شده است تا با نصب روی یک سیستم، به‌سرعت یک شبکه بزرگ را مورد بررسی قرار دهد. ماهیت باز متن مجوز (GPL) و همچنین نگارش Nmap با ++C، C، پایتون و لوا اجازه اجرای راحت و روان برنامه را روی سیستم‌عامل‌های مختلف از ویندوز گرفته تا لینوکس و BSD و مک می‌دهد. اگرچه Nmap برنامه کم حجمی است اما قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیار زیادی دارد که در این گفتار به‌صورت مختصر به برخی از آن‌ها اشاره شده و مثال‌هایی نیز ارائه می‌شود. نخستین نسخه این برنامه در سپتامبر ۱۹۹۷ توسط گوردون لیون به‌عنوان یک پایشگر پورت محض برای لینوکس و بدون شماره نسخه منتشر شد. با گسترش محبوبیت و افزایش کاربران، Nmap تبدیل به یک محصول شد و یک رابط گرافیکی به نام zeNmap نیز برای آن ساخته شد. ZeNmap از umit که در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ در Summer of Code به پشتیبانی گوگل ساخته شد، منشعب شد. جدیدترین نسخه Nmap در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۲ منتشر شده که نسخه پایدار 25.6است. Nmap می‌تواند اجزای شبکه را لیست کند، فهرستی از سرویس‌های در حال اجرای شبکه را به ما بدهد، فایروال مورد استفاده در شبکه را شناسایی کند، زمان uptime سیستم را محاسبه کرده و سیستم‌عامل را به‌درستی آشکار کند.

Nmap و اثرانگشت سیستم‌عامل


Nmap یک پایگاه داده بزرگ است که می‌تواند اثرانگشت سیستم‌عامل هدف را تفسیر کرده و به‌آسانی و با قابلیت اطمینان بالایی آن را شناسایی کند. همچنین می‌توان خروجی Nmap را برای تجزیه و تحلیل‌های بیشتر یا به‌عنوان یک مرجع برای مراجعات بعدی ذخیره کرد.

Nmap و پورت‌های باز


Nmap با استفاده از قابلیت پویش پورت می‌تواند کشف کند چه پورت‌هایی (در هر دو پروتکل TCP و UDP) در سیستم‌های هدف باز هستند. بسته به سوئیچ‌هایی (آپشن‌ها) که با Nmap استفاده می‌کنید، می‌توان یک جست‌وجو به روش brute force را برای پیدا کردن نقطه ضعف شبکه انجام داد. پس از پویش می‌توان پورت‌هایی که مورد نیاز نیستند را بست و از این طریق سازماندهی کرد که قربانی بعدی یک هکر باشید یا خیر!
به کمک موتور اسکریپت کاملاً انعطاف‌پذیر (Nmap (NSE می‌توان اسکریپت‌های خود را برای سفارشی‌سازی پویش نوشت و از این طریق نقاط آسیب‌پذیر سیستم هدف را شناسایی کرد که واقعاً کمک مفیدی است. به کمک Nmap می‌توان هر دستگاه متصل به شبکه را پیدا کرد و شناسایی کرد؛ تنها چیزی که لازم است این است که آن دستگاه فقط یک آی‌پی متعلق به آن شبکه داشته باشد. Nmap به‌عنوان یک ابزار امنیتی تا‌کنون چندین جایزه از طرف نشریه‌ها و ‌سایت‌های مختلف را برنده شده است.

ادامه مطلب ...

Top 50 Winners

Top 50 Winners


.1


Facebook CEO Mark Zuckerberg
Mark Zuckerberg
99% Approve

SAP

SAP Co-CEOs Bill McDermott & Jim Hagemann Snabe
Bill McDermott & Jim Hagemann Snabe
99% Approve
McKinsey & Company Managing Director Dominic Barton
Dominic Barton
97% Approve
Ernst & Young Chairman and CEO Jim Turley
Jim Turley
96% Approve
Northwestern Mutual Chairman and CEO John E. Schlifske
John E. Schlifske
96% Approve

EMC

EMC Chairman, President, and CEO Joe Tucci
Joe Tucci
96% Approve
Qualcomm Chairman & CEO Paul E. Jacobs
Paul E. Jacobs
95% Approve
U.S. Bank Chairman, President, and CEO Richard K. Davis
Richard K. Davis
95% Approve
Accenture CEO Pierre Nanterme
Pierre Nanterme
95% Approve
ادامه مطلب ...

IDM

جلوگیری از به روز رسانی اتوماتیک IDM


در صورتی که از نرم‌افزار Internet Download Manager برای مدیریت دانلودهای خود استفاده می‌کنید احتمالاً به این نکته پی برده‌اید که این نرم‌افزار در صورت ارائه نسخه جدیدتری از نرم‌افزار آن را برای دانلود به شما پیشنهاد می‌کند. این موضوع به این دلیل است که IDM به طور خودکار با سرور خود ارتباط پیدا کرده و به‌روزرسانی را به کاربر پیشنهاد می‌کند. این موضوع برای کاربرانی که از نسخه‌ی کرک‌شده‌ی این نرم‌افزار استفاده می‌کنند ممکن است بسیار دردسرساز شود. چرا که در صورت تأیید پیشنهاد به‌روزرسانی، در نسخه‌ی جدید کرک نسخه‌ی قبلی کار نخواهد کرد.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید.
در پنجره‌ی Run عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید.
حال در پنجره‌ی Registry Editor به مسیر زیر بروید:
HKEY_CURRENT_USER\Software\DownloadManager

اکنون از قسمت سمت راست پنجره، مقدار LastCheck را بیابید و بر روی آن دوبار کلیک کنید.
در قسمت Value data تاریخی در قالب میلادی را مشاهده خواهید کرد
کافی است این تاریخ را با تاریخی در آینده تغییر دهید
سپس بر روی دکمه‌ی OK کلیک کنید.
با راه‌اندازی مجدد ویندوز خواهید دید که دیگر IDM پیشنهادی در خصوص به‌روزرسانی خوکار نخواهد داد.