maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی
maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی

Google

پی بردن به IP خودتان در اینترنت از طریق گوگل


IP به آدرس عددی گفته می‌شود که به هر یک از دستگاه‌ها و کامپیوترهای متصل به شبکه‌‌های مبتنی بر TCP/IP (همانند اینترنت)، اختصاص داده می‌شود. شاید شما نیز دوست داشته باشید بدانید هم‌اکنون که در حال اتصال به اینترنت هستید IP شما چیست؟ راه‌های مختلفی برای پی‌بردن به پاسخ این سوال وجود دارد، یکی از راه‌های جالب استفاده از موتور جستجوی «گوگل» است. در این اینجا قصد داریم به معرفی نحوه انجام این کار بپردازیم.

برای این کار:
کافی است ابتدا به صفحه اصلی موتور جستجوی «گوگل» به نشانی www.google.com بروید.
سپس عبارت «IP» یا «My IP» را جستجو نمایید.
در خط ابتدایی نتایج جستجو، آدرس IP شما درج شده است.


چند شوخی جدید در موتور جستجوی گوگل


شرکت «گوگل» یکی از شرکت‌هایی است که به گنجاندن شوخی‌های مختلف در میان سرویس‌های خود معروف است. هم اکنون نیز قصد داریم به معرفی چند شوخی جدید دیگر در موتور جستجوی «گوگل» بپردازیم.


با فرا رسیدن فصل زمستان، «گوگل» یک شوخی زمستانی در نظر گرفته است! عبارت «let it snow» را در «گوگل» جستجو کنید تا شاهد بارش برف بر روی صفحه جستجو باشید! هنگامی که صفحه پر از برف شد هم می‌توانید با استفاده از ماوس بر روی صفحه نقاشی کنید. کلیک بر روی دکمه Defrost نیز بارش برف را از ابتدا آغار خواهد کرد.
برای مشاهده شوخی دیگر «گوگل»، عبارت «do a barrel roll» را جستجو کنید. این بار شاهده چرخش 360 درجه‌ای صفحه نتایج جستجو خواهید بود!
جستجوی عبارت «tilt» یا «askew» نیز کج شدن صفحه‌ی جستجو را به همراه خواهد داشت!
یکی از دلایلی که «گوگل» این شوخی‌ها را ارائه کرده است، نشان دادن قدرت تکنولوژی «CSS3» بر روی مرورگرهای جدید است.

از شوخی‌های دیگر «گوگل» می‌توان به جستجوی عبارت «ascii art» اشاره کرد. با جستجوی این عبارت، لوگوی «گوگل» به حالت کدهای «اَسکی» تبدیل خواهد شد.
جستجوی عبارت «recursion» به معنای «بازگشت» باعث می‌شود تا گوگل مجدد همین لغت را  برای جستجو به شما پیشنهاد بدهد! با کلیک بر روی این لغت، این چرخه همچنان ادامه پیدا می‌کند.
جستجو نمودن عبارت «anagram» نیز یک شوخی دیگر گوگل را به همراه خواهد داشت. با جستجوی این عبارت، گوگل یک عبارت جدید به نام «nag a ram» را به شما پیشنهاد می‌کند. این موضوع زمانی جالب می‌شود که بدانید «Anagram» یک نوع بازی با کلمات محسوب می‌شود که در آن با به هم ریختن یک عبارت، بایستی یک عبارت جدید معنی‌دار ایجاد کنید. هر چند nag a ram در زبان انگلیسی یک عبارت معنی‌دار نیست!



نحوه فعال‌سازی نوار جدید گوگل


پس از آن‌که شرکت «گوگل» از سرویس جدید خود به نام «گوگل پلاس» رونمایی کرد، نوار سیاه رنگی به بالای تمامی صفحات «گوگل» اضافه شد. درون این نوار، لینک سرویس‌های مختلف «گوگل» و ابزارهای مرتبط با «گوگل پلاس» قرار دارد. اما این نوار سیاه رنگ، به مذاق بسیاری از کاربران خوش نیامده است. از این رو مسئولان شرکت «گوگل» تصمیم گرفتند تا یک نوار جدید با ظاهری زیباتر و امکاناتی بهتر ارائه کنند. این نوار که در بالای تمامی صفحات «گوگل» و محصولات آن نظیر «گوگل پلاس» و «جی‌میل» قرار می‌گیرد ظاهری شفاف داشته و علاوه بر امکانات قبلی دارای یک قسمت جستجو برای جستجوی محتویات وب نیز هست. اما این نوار زیبا، هنوز توسط خود «گوگل» برای عموم کاربران عرضه نشده است. در صورتی که دوست دارید زودتر از دیگر کاربران این نوار را تست و مشاهده کنید، در این اینجا قصد داریم به معرفی نحوه فعال‌سازی نوار جدید «گوگل» بپردازیم.

بدین منظور:
ابتدا وارد صفحه اصلی «گوگل» به نشانی http://www.google.com شوید.
حال بایستی وارد محیط ویرایشگر محتویات وب مرورگر خود شویم. نحوه وارد شدن به این محیط در هر یک مرورگرهای مختلف به صورت زیر است:
• Web Console مرورگر «فایرفاکس»: کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+K
• JavaScript Console مرورگر «گوگل کروم»: کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+J
• Dragonfly مرورگر «اپرا»: کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+I
• Developer Tools مرورگر «اینترنت اکسپلورر»: کلید F12 و سپس تب Script

پس از باز شدن کادر یا صفحه ویرایشگر، کد زیر را Copy کرده و عیناً Paste نمایید:
document.cookie="PREF=ID=03fd476a699d6487:U=88e8716486ff1e5d:FF=0:LD=en:CR=2:TM=1322688084:LM=1322688085:S=McEsyvcXKMiVfGds; path=/; domain=.google.com";window.location.reload();
سپس کلید Enter را بزنید.
اکنون کادر یا صفحه ویرایشگر را ببندید و صفحه «گوگل» خود را یک بار Refresh کنید.
خواهید دید که نوار جدید «گوگل» نمایان خواهد شد.

در صورتی که قصد دارید مجدد نوار قبلی جایگزین شود، همانند روش بالا عمل کرده و این کد را وارد نمایید:
document.cookie="PREF=ID=:U=88e8716486ff1e5d:FF=0:LD=en:CR=2:TM=1322688084:LM=1322688085:S=McEsyvcXKMiVfGds; path=/; domain=.google.com";window.location.reload();

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد