maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی
maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی

thunderbird backup

برنامه های مدیریت ایمیل همیشه بهترین راه حل برای فرار از سر زدن همیشگی به اکانت های ایمیل از طریق وبسایت مربوطه بوده اند . این برنامه ها در بازه های زمانی که شما برایشان مشخص میکنید ، ایمیل شما را چک کرده و در صورت وجود ایمیل جدید ، آنها را به شما نشان میدهند . بعضی از ایمیل ها دارای محتوای مهمی هستند و شما میخواهید آنها را روی سیستم خود ذخیره کرده و شاید به دلایل محرمانه آنها را از حساب ایمیلتان پاک کنید . پس بهترین راه اینست که از آن ها پشتیبان گیری کرده و سپس حذفشان کنید . در این آموزش ما از برنامه Thunderbird شرکت موزیلا به عنوان برنامه مدیریت ایمیل ها استفاده کرده ایم .

به منظور پشتیبان گیری ما از برنامه Mozbackup استفاده خواهیم کرد که کار ما را فوق العاده راحت میکند . پس ابتدا این برنامه را از اینجا دریافت کرده و مراحل زیر را طی کنید .


توجه : قبل از انجام مراحل زیر ، برنامه Thunderbird را به صورت کامل ببندید .

۱- پس از باز کردن برنامه Mozbackup یک بار روی دکمه Next کلیک کنید تا وارد مرحله انتخاب برنامه مورد نظر برای پشتیبان گیری از آن شوید .

۲- در این مرحله ابتدا باید از قسمت Operation گزینه Backup a profile را انتخاب کرده و سپس از لیستی که برای شما نمایش داده میشود ، گزینه دوم یعنی Mozilla Thunderbird را انتخاب کنید .

- مرحله سوم جاییست که شما باید مسیر ذخیره فایل پشتیبان را انتخاب کنید . از قسمت Save backup to directory و با زدن دکمه Browse این کار قابل انجام است .

۴- پس از کلیک کردن روی دکمه Next در مرحله قبل از شما پرسیده میشود که آیا قصد دارید از کلمه عبور به منظور محافظت از فایل پشتیبان استفاده کنید ؟ در صورتی که موافق انجام این کار هستید روی دکمه Yes کلیک کنید . اکنون یک پنجره کوچک باز شده و از شما درخواست میکند که دوبار کلمه عبور مورد نظرتان را وارد کنید .

البته به شما توصیه میکنیم که در صورت حساس بودن ایمیل هایی که ذخیره میکنید ، ضمن استفاده از این روش ، از روش های امنیتی بیشتری مثل برنامه های رمزنگاری نیز استفاده کنید . توصیه ما به شما استفاده از برنامه TrueCrypt است که امنیتی ۹۹٫۹ درصدی به فایل های حساس شما میدهد .

۵- مرحله آخر ! در اینجا باید مواردی که قصد پشتیبان گیری از آنها را دارید ، مشخص کنید .

لازم به ذکر است که اگر تنها قصد ذخیره ایمیل هایتان را دارید ، کافیست فقط گزینه Emails را فعال بگذارید .

۶- در پایان دکمه Finish را کلیک کنید .

 

بازگردانی موارد پشتیبان گیری شده :

۱- دوباره برنامه Mozbackup را باز کنید . یک بار Next بزنید .

۲- در اینجا ابتدا گزینه Restore a profile را انتخاب کرده و سپس از لیست پایین ، گزینه Mozilla Thunderbird را کلیک کنید ( این مرحله دقیقا مثل مرحله ۲ قسمت پشتیبان گیری از ایمیل هاست که در بالا توضیح داده شد . تنها تفاوت آن نیز انتخاب گزینه Restore a profile است ) .

۳- اکنون به قسمتی میرسیم که باید فایل پشتیبان را در برنامه باز کنید . پس از قسمت Restore backup form directory روی دکمه Browse کلیک کرده و فایل پشتیبان را از روی سیستم انتخاب کنید .

۴- اگر روی فایل پشتیبان کلمه عبور قرار داده باشید ، پنجره ای باز شده و از شما میخواهد که کلمه عبور را وارد کنید . اما در صورتی که کلمه عبوری انتخاب نکرده باشید ، این قسمت ظاهر نخواهد شد .

۵- در این قسمت باز هم باید موارد مورد نظر به منظور بازگردانی را انتخاب کنید . اگر پیغامی ظاهر شد ، گزینه Yes را انتخاب کنید .

۶- در پایان نیز گزینه Finish را کلیک کنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد