maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی
maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی

Internet Explorer 8

آیا Internet Explorer 8 قابلیتی مشابه قابلیت Save and Quit در Firefox دارد یا خیر؟



سوالی که در این جا ممکن است برای شما پیش آید آنست که آیا چنین قابلیتی در Internet Explorer 8 نیز وجود دارد یا خیر. در جواب بایستی عرض کنم که قابلیت مشابه ایی همانند آنچه که در Firefox بدان اشاره شد، شرکت مایکروسافت در Internet Explorer 7 در اختیار کاربران قرار داد. اما با ارائه نسخه 8 و در ادامه آن Internet Explorer 9، به ظاهر چنین قابلیتی حذف گردیده است!

اگر بخواهیم به صورت دقیقتر به این مساله نگاه کنیم، اگر چه این قابلیت حذف نشده است، بلکه بسیار بهتر در اختیار کاربران قرار گرفته است، بسیار بهتر از آنچه که Firefox ارائه می نماید.

فرض کنید که بر روی Internet Explorer چندین زبانه گشوده اید. حال می خواهید IE را بسته و بار دیگر آن را اجرا نمایید. اما مایلید که IE به شما آخرین زبانه های باز بوده قبلی را به نمایش بگذارد. بدین منظور می توانید از یکی از دو روش زیر استفاده کنید.

روش اول: بعد از اجرای مجدد IE، کافیست طبق تصاویر زیر عمل کنید:

 

 

با انجام عملیات فوق، زبانه های فعال قبل از بستن IE مجددا به نمایش گذاشته خواهند شد.

 

روش دوم: در این روش Home Page مربوط به IE را می بایست به about:tabs تغییر دهیم. به تصاویر زیر نگاه کنید:

 

 

 

 

حال با اجرای مجدد IE شاهد نمایش گزینه Reopen Last Browsing Session خواهیم بود. با کلیک بر روی این گزینه، زبانه های فعال قبل از بستن IE مجددا به نمایش گذاشته خواهند شد.

 

نکته: حال به چه علت در این مقاله ذکر شد که ارائه این روش از سوی مایکروسافت بسیار بهتر از روش مشابه ارائه شده از سوی Firefox می باشد؟ علت آنست که ممکن است در هنگام بستن Firefox، به جای انتخاب دگمه Save and Quit، دگمه Quit را بفشارید. با انجام این کار از سوی شما دیگر هیچ راهی جهت بازگرداندن زبانه های فعال قبل از بستن Firefox وجود ندارد. اینجانب بارها و بارها دچار چنین مشکلی شده ام.

 

اما با آنچه که IE در اختیار قرار می دهد، ریسک چنین اشتباهی به کلی از میان خواهد رفت.

 

مورد مهم دیگر آنست که قابلیت ارائه شده در Firefox زمانی مفید خواهد بود که در هنگام بستن Firefox حداقل دو زبانه فعال باز باشد. تنها در این حالت است که دگمه Save and Quit ظاهر خواهد شد. این در حالیست که هنگامی که Firefox تنها دارای یک زبانه بوده و Firefox را ببنیدیم، دیگر دگمه Save and Quite ظاهر نشده و لذا نمی توانیم مجددا زبانه مورد نظر را بارگذاری نماییم. این در حالیست که در Internet Explorer شاهد چنین کمبودی نخواهیم بود.


منبع : iransec

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد