maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی
maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی

sharing

به‌اشتراک‌گذاری فایل و پرینتر بین ویندوز 7 و اکس‌پی

اگر شبکه‌ای در خانه خود راه‌اندازی کرده‌اید که کامپیوترهای موجود در آن همزمان از ویندوز 7 و ویندوز اکس‌پی استفاده می‌کنند، حتماً به این نیاز پیدا خواهید کرد که فایل‌ها را میان این کامپیوترها به‌اشتراک بگذارید. در این مقاله نگاهی داریم به قدم‌هایی که باید برای به اشتراک گذاشتن فایل‌ها و قطعاتی همچون پرینتر، میان سیستم‌های تحت ویندوز 7 و اکس‌پی باید برداشته شوند.

1- به اشتراک گذاشتن فایل‌ها میان دو سیستم تحت ویندوز 7 با قابلیت جدید HomeGroup کار آسانی است. اما قابلیت HomeGroup با ویندوز ویستا و اکس‌پی سازگار نیست.در این مقاله از نسخه 64 بیتی ویندوز7 و ویندوز اکس‌پی SP3 استفاده شده که از طریق یک روتر بی‌سیم Linksys به هم متصل شده‌اند. ابتدا مطمئن شوید که هر دو سیستم عضو یک Workgroup هستند که به‌طور پیش‌فرض Workgroup نام دارد.



2-  در ویندوز 7 در کنترل پنل به این مسیر بروید:


Control Panel\All Control Panel Items\Network and Sharing Center


سپس روی گزینه  Change advanced sharing settings کلیک کنید. در این قسمت گزینه Turn on network discovery را در قسمت Network Discovery علامت بزنید. در قسمت بعدی نیز گزینه Turn on file and printer sharing را تیک بزنید. گزینه بعدی Turn on sharing so anyone with…  است که در قسمت Public folder sharing قرار دارد و باید علامت بخورد.


اگر قصد دارید دسترسی کاربران را به پوشه اشتراکی فراهم کنید، گزینه turn off password protected sharing را در انتهای این قسمت علامت بزنید. اما اگر می‌خواهید محافظت با رمز عبور را فعال کنید، مطمئن شوید که حق اشتراک برای سیستم‌های تحت اکس‌پی وجود دارد و رمز عبور نیز دارند.

3- حالا اگر به قسمت Network در ویندوز 7 بروید، باید بتوانید سیستم تحت اکس‌پی و ویندوز 7 را نیز ببینید که در این مورد Mysticgeek-PC نام دارد. برای به اشتراک گذاشتن پرینترها در سیستم تحت ویندوز 7 ابتدا باید به Devices and Printers در منوی Start بروید و روی آیکون پرینتر دوبار کلیک کنید.


4- روی Customize your printer کلیک کنید و در صفحه Properties به تب Sharing بروید و گزینه Share this printer را علامت بزنید و نام مورد نظر را برای پرینتر تایپ کنید. اگر نسخه سیستم‌عامل کامپیوتر تحت اکس‌پی شما x86 است، روی دکمه Additional Drivers کلیک کنید و گزینه x86 را تیک بزنید.


5- برای بررسی دستگاه‌ها و پوشه‌های به‌اشتراک گذاشته شده در قسمت Network روی آیکون سیستم تحت ویندوز 7 (Mysticgeek-PC) دوبار کلیک کنید. در این قسمت می‌توانید پرینتر مربوطه و پوشه Users را ببینید. این پوشه و سپس پوشه Public را باز کنید تا پوشه‌های به‌اشتراک گذاشته‌شده را مشاهده کنید. من همچنین در این قسمت یک پوشه با نام XP Share ایجاد کرده‌ام تا همه چیز سازمان‌یافته‌تر باشد.


6- در سیستم تحت ویندوز اکس‌پی My Network Places را باز کنید تا سیستم تحت ویندوز 7  (Mysticgeek-PC) را ببینید. پوشه Share را باز کنید تا فهرستی از پوشه‌های به‌اشتراک گذاشته‌شده (از جملهXP Share) را مشاهده کنید. اگر حفاظت با رمز عبور را در مرحله دو فعال کرده باشید، در این قسمت باید نام کاربری و رمز عبور حساب کاربری را وارد کنید.


7- برای راه‌اندازی پرینتر به‌اشتراک گذاشته‌شده در اکس‌پی باید از منوی Start بهPrinters and Faxes بروید وAdd Printer Wizard را انتخاب کنید. پس از کلیک روی Next گزینه A network printer, or a printer attached to another computer را تیک زده و روی Next کلیک کنید.

8- گزینه Connect to this printer… را علامت بزنید و پس از وارد کردن مسیر پرینتری که به سیستم تحت ویندوز 7 متصل است، روی Next کلیک کنید. سپس در پیغام ظاهرشده روی Yes و در انتها نیز با کلیک روی Finish پرینتر را نصب و مراحل را کامل کنید.


9- در برخی موارد باید درایورهای x86 اکس‌پی را نصب کنید، زیرا درایورهای ویندوز7 با اکس‌پی سازگار نیستند. پس از آن‌که همه چیز نصب شد، Printers and Faxes را باز کنید تا پرینتر به‌اشتراک گذاشته‌شده را مشاهده کنید. در ضمن، ممکن است برای آن‌که بتوانید در ویندوز اکس‌پی منابع به‌اشتراک گذاشته‌شده روی سیستم ویندوز 7 را ببینید، سیستم تحت ویندوز اکس‌پی را دوباره راه‌اندازی کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد