maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی
maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی

ضدویروس NOD32


بیش از چهل درصد کاربران ایرانی ضدویروس NOD32 را بکار می‌برند


کاربران ایرانی از طیف متنوعی از ضدویروس‌ها استفاده می‌کنند، با این وجود بیش از ده درصد آنان هنوز به هیچ ضدویروسی مجهز نیستند.


یک نظرسنجی نشان می‌دهد کمتر از نیمی از کاربران ایرانی از ضدویروسN9D32 استفاده می‌کنند.



antivirus-chart.jpg


در این نظرسنجی که با هدف جمع‌آوری آماری از نگاه و عملکرد کاربران ایرانی در توجه به مقوله امنیت فضای وب انجام شد، از کاربران خواسته شده بود که از میان آنتی‌ویروس‌های مشهور ایمن، پاندا، سیمانتک، کسپرسکی، مک‌آفی، AVG ، Bit Defender ،e-scan ،NOD32 نوع ضدویروس مورد استفاده خود را ذکر نمایند.

گفتنی است در زمینه توجه کاربران ایرانی به امنیت و استفاده از ضدویروس در کامپیوتر خود(همانند دیگر زمینه‌ها) اعداد و آمار مستند و مشخصی تهیه و منتشر نشده است، و به نظر می‌رسد این نخستین تلاش در این زمینه(در فضای وب) باشد.

آنچه این نظرسنجی نشان می‌دهد، گویای این است که حدود 41درصد از شرکت‌کنندگان NOD32 را انتخاب نموده‌اند که بطور نسبی بیشترین تعداد را بخود اختصاص داده است.

همچنین ضدویروس کسپرسکی با حدود 16درصد، رتبه دوم را به خود اختصاص داده‌است. مک‌آفی نیز با حدود 9 درصد آرا در رتبه سوم قرار گرفته‌است. AVG و سیمانتک به ترتیب در رتبه چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند.

در این نظرخواهی که بیش از دوهزار و یکصد نفر در آن شرکت کرده‌اند، همچنین از کاربران خواسته شده که درصورت عدم استفاده از آنتی‌ویروس‌های مذکور، گزینه «هیچکدام» را انتخاب نمایند.
نکته جالب این است که با توجه به وجود غالب عناوین شناخته شده ضدویروس در این لیست، حدود 11درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی فوق اعلام کرده‌اند که هنوز به ضدویروس مجهز نیستند و این نکته با توجه به خطرات امنیتی فزاینده موجود، نگران‌کننده به‌نظر می‌رسد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد