maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی
maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی

ویترین ایرانسل (Vitrin)

 ایرانسل، با سرویس های متنوع، کاربردهای جدیدی برای تلفن همراه به جامعه ایرانی معرفی می نماید. به این ترتیب، تلفن همراه دیگر تنها یک وسیله مکالمه یا ارسال پیام کوتاه نیست؛ بلکه مفهوم شبکه تلفن همراه در زمینه های تازه ای چون اطلاعات، فن آوری و ارتباطات بازرگانی مطرح شده است. به این ترتیب، تلفن همراه به یکی از ساده ترین و در دسترس ترین راههای اطلاع رسانی و سرگرمی و تجارت تبدیل می شود.
"پورتال چند رسانه ای ایرانسل" با نام تجاری "ویترین"، اولین شبکه عرضه محصولات الکترونیکی روی تلفن همراه در ایران است که در آن، عرضه کنندگانِ محصولات الکترونیکی (Content Providers)، طیف بسیار گسترده ای از محصولات خود را جهت عرضه به مشترکین ایرانسل ارائه می نمایند.
برای استفاده از محصولات الکترونیکی که در ویترین ایرانسل عرضه می شوند، کافیست به وب سایت ایرانسل بروید تا بتوانید از تمامی خدمات ارزش افزوده مبتنی بر پیام کوتاه (SMS)، پیام چند رسانه ای (MMS) و اینترنت همراه (GPRS) برخوردار شوید.
شما می توانید با مراجعه به سایت اینترنتی ایرانسل و یا با استفاده از دفترچه های راهنمای منتشر شده توسط عرضه کنندگان محصولات الکترونیکی، با خدمات موجود آشنا شده و سرویس مورد نظر خود را درخواست کنید.
هزینه استفاده از سرویس های ارائه شده در ویترین، توسط ایرانسل محاسبه شده، و سپس این هزینه ها به صورتحساب مشترکین دائمی افزوده و یا از حساب مشترکین اعتباری کاسته می شود.

سرویس های ویترین ایرانسل
خدمات و محصولات بسیار متعددی در ویترین ایرانسل عرضه می شوند، مانند:

• سرویس های مبتنی بر متن: این سرویس ها به صورت پیام کوتاه برای مشترک ارسال می شوند و عبارتند از:

1. پیام های درخواستی؛ شامل:
o اخبار شامل مهمترین اخبار، اخبار ورزشی، اخبار اقتصادی، آخرین خبرها و...
o پیام های مذهبی شامل احادیث، آیات قرآن، برنامه زمانی نماز و...
o پیام های سرگرمی شامل جوک، فال، سخن بزرگان و...
o پیام های اطلاع رسان شامل پیش بینی وضع هوا، برنامه سینماها و...
o پیام های آموزشی مانند آموزش زبان، تست های کنکور، آموزش آشپزی و...
o زنگ های مونوتون (monotone) و برخی تصاویر گرافیکی

2. پیام های ثبت نامی: این خدمات در واقع شامل مجموعه هایی از پیام های کوتاه هستند که بر اساس برنامه زمانی موردنظر مشترک، و یا بر حسب وقوع رویدادهای از پیش تعیین شده برای مشترک ارسال می شوند.

به عنوان نمونه، شما می توانید با سفارش دادن بسته/مجموعه "اخبار فوری" به مدت یک هفته و هر روز سه بار، آخرین اخبار را به صورت SMS دریافت نمایید؛ یا با انتخاب سرویس "گلهای لیگ برتر" درست در هنگام به ثمر رسیدن گل در طی بازی های لیگ برتر، در جریان مهمترین لحظات مسابقه قرار بگیرید.

• خدمات چند رسانه ای: این خدمات از طریق سرویس های GPRS و MMS در اختیار مشترکین قرار می گیرند. مهمترین انواع خدمات چند رسانه ای ویترین عبارتند از:
o تصاویر گرافیکی؛ شامل تصاویر پس زمینه، تم ها و لوگوها
o زنگ گوشی؛ شامل انواع زنگهای پلی تون (polytone) و تروتون (truetone)
o موسیقی؛ شامل قطعات موسیقی و ترانه های پرطرفدار در فورمت MP3
o کلیپ ویدیویی؛ مانند قطعات ویدیویی سرگرم کننده و کلیپ های موسیقی
o بازی؛ شامل بازی های در محیط Java

در ویترین ایرانسل نسخه های متفاوتی از هر محصول وجود دارد و سیستم ایرانسل، با شناسایی نوع گوشی مشترک درخواست کننده هر محصول، به طور خودکار اقدام به ارسال محصول سازگار با آن گوشی می نماید. بنابراین، تمامی محصولات الکترونیکی ارائه شده در این قسمت، متناسب با نوع و مدل گوشی مشترک مورد نظر ارسال می شوند.

• ارسال پیام کوتاه از طریق وب: با این سرویس شما می توانید بدون نیاز به تلفن همراه، از طریق اینترنت به مشترکین ایرانسل و نیز تمام افرادی که در ایران و دیگر نقاط جهان از خدمات تلفن همراه استفاده می کنند، پیام کوتاه (SMS) ارسال کنید. وجود "دفترچه نشانی" شخصی شما در ویترین ایرانسل به شما کمک می کند تا شماره مقصد را به راحتی انتخاب و در کوتاهترین زمان ارسال کنید.

• ارسال پیام چند رسانه ای (MMS) از طریق وب: با استفاده از این سرویس، شما می توانید عکس، ویدیو، موسیقی و دیگر فایل های چند رسانه ای را در کوتاهترین زمان به مشترکین ایرانسل MMS کنید. علاوه بر "دفترچه نشانی"، یک "آلبوم شخصی "MMSدر اختیار شما قرار دارد تا با منتقل کردن فایل های مورد علاقه تان در ویترین ایرانسل، آن ها را در یک جا جمع کرده و به راحتی انتخاب و ارسال کنید.

روش های درخواست
با هر یک از سه روش زیر می توانید به سادگی از سرویس های ویترین استفاده کنید:

• اینترنت
شما می توانید با مراجعه به آدرس اینترنتی ویترین، مستقیماً محصولات را مشاهده و محصولات مورد نظر خود را سفارش دهید.

• WAP (مرورگر اینترنت در تلفن همراه)
همچنین می توانید با GPRS ایرانسل، به آدرس اینترنتی ویترین دسترسی پیدا کرده و ضمن مشاهده و بررسی محصولات، موارد دلخواهتان را خریداری کنید.

• ارسال پیام کوتاه SMSجهت هر چه ساده تر کردن سفارش محصولات، برای هر گروه از محصولات ویترین، یک شماره یا Short Code تعیین شده است؛ بطوریکه شما می توانید با ارسال عبارت اختصاری یا کد مربوط به هر محصول (به عنوان مثال hfz برای فال حافظ) به صورت یک پیام کوتاه به شماره مربوطه، محصول مورد نظرتان را درخواست نمایید.


و اکنون، ویترین...
"ویترین ایرانسل" به عنوان اولین شبکه عرضه محصولات الکترونیکی تلفن همراه در ایران، بزودی در اختیار مشترکین ایرانسل قرار می گیرد. در حال حاضر ویترین در فاز آزمایشی قرار دارد. نمایشگاه Telecom 2007 زمان مناسبی بود تا این فرصت را در اختیار بازدید کنندگان محترم غرفه ایرانسل قرار دهیم تا اولین کسانی باشند که به ویترین ایرانسل سر زده و از امکانات آن لذت ببرند. شما هم می توانید با مراجعه به "روش درخواست خدمات" ذکر شده در انتهای این بخش، از این امکانات استفاده کنید.
برای دریافت محصولات چندرسانه ای ارائه شده در ویترین ایرانسل، گوشی شما باید دارای قابلیت استفاده از شبکه GPRS باشد. علاوه بر قابلیت فوق، گوشی شما باید حاوی تنظیمات GPRS و MMS باشد. ایرانسل اطلاعات لازم حاوی تنظیمات GPRS و MMS را از طریق پیام کوتاه (SMS) برای مشترکین ارسال می نماید؛ بنابراین شما تنها باید این SMS را پس از باز کردن ذخیره (save) کنید تا تنظیمات مربوط به این سرویس وارد گوشی تلفنتان شود.

درصورتیکه پیام کوتاه حاوی تنظیمات را که ایرانسل ارسال می کند، دریافت و یا ذخیره نکرده اید، می توانید:
• برای در خواست ارسال تنظیمات GPRS از تلفن همراه ایرانسل خود با شماره 130 تماس گرفته و هنگامیکه از شما خواسته شد، شماره 3 و سپس 6 را وارد نمایید؛ و یا اینکه با شماره گیری #6*3*130* از تلفن همراه خود، به صورت خودکار درخواست تنظیمات را ارسال نمایید. پس از دریافت پیام کوتاه حاوی اطلاعات لازم، آن را ذخیره (save) نمایید.

• برای در خواست ارسال تنظیمات MMS از تلفن همراه ایرانسل خود با شماره 130 تماس گرفته و هنگامیکه از شما خواسته شد، شماره 3 و سپس 5 را وارد نمایید؛ و یا اینکه با شماره گیری #5*3*130* از تلفن همراه خود، به صورت خودکار درخواست تنظیمات را ارسال نمایید. پس از دریافت پیام کوتاه حاوی اطلاعات لازم، آن را ذخیره (save) نمایید.

• در صورتیکه گوشی تلفن همراه شما قابلیت انجام تنظیمات خودکار (OTA) را نداشته باشد، با دستورالعمل های ذکرشده نمی توانید تنظیمات GPRS و MMS را دریافت نمایید. در این حالت می توانید طبق اطلاعات مندرج در سایت ایرانسل، گوشی را بصورت دستی تنظیم نمایید.

شما می توانید با SMS کردن کد های تعیین شده در جدول زیر به شماره 2020 محصول مورد نظر خود را درخواست نمایید. لطفاً توجه کنید فهرست کنونی تنها برای استفاده آزمایشی تهیه شده و تنوع و فراوانی محصولات در ویترین ایرانسل بسیار بیشتر است:

نوع محصول
نام
شماره
کد

زنگ مونوتون مونوتون ایرانسل
2020
MTI1, MTI2, MTI3

زنگ مونوتون
تروتون ایرانسل
2020
TTI1, TTI2

لوگو ایرانسل
2020
LOI

لوگو بی ام و
2020
LOB

تصویر پس زمینه طلایی
2020
WPG1, WPG2, WPG3, WPG4, WPG5

تصویر پس زمینه آبی
2020
WPG1, WPG2, WPG3, WPG4, WPG5

تصویر پس زمینه قرمز
2020
WPG1, WPG2, WPG3, WPG4, WPG5

خدمات متنی فال حافظ
2020
HFZ

خدمات متنی طالع بینی-فروردین
2020
FAR/ 1/ HML

خدمات متنی طالع بینی-اردیبهشت
2020
ORD/ 2/ SOR

خدمات متنی طالع بینی-خرداد
2020
KHO/ 3/ JOZ

خدمات متنی طالع بینی-تیر
2020
TIR/ 4/ SRT

خدمات متنی طالع بینی-مرداد
2020
MOR/ 5/ ASD

خدمات متنی طالع بینی-شهریور
2020
SHA/ 6/ SNB

خدمات متنی طالع بینی-مهر
2020
MEH/ 7/ MIZ

خدمات متنی طالع بینی-آبان
2020
ABA/ 8/ AGH

خدمات متنی طالع بینی-آذر
2020
AZA/ 9/ GHS

خدمات متنی طالع بینی-دی
2020
DAY/ 10/ JDY

خدمات متنی طالع بینی-بهمن
2020
BAH/ 11/ DLV

خدمات متنی طالع بینی-اسفند
2020
ESF/ 12/ HOT

خدمات متنی طرح طلایی
2020
TAL/ GLD

خدمات متنی طرح آبی
2020
ABI/ BLU

خدمات متنی طرح قرمز
2020
GHE/ RED

خدمات متنی شارژ الکترونیکی
2020
SHR/ CHR

خدمات متنی کنترل حساب الکترونیکی
2020
CON/ CAR



روش درخواست خدمات
خدمات نسخه آزمایشی ویترین به صورت کاملاً رایگان در اختیار شما قرار دارد، بطوریکه حتی برای SMS کردن کد محصول هزینه ای پرداخت نخواهید نمود. جهت سفارش دادن محصولات فوق بر اساس الگوی زیر عمل نمایید:
1. در صورت تمایل به سفارش محصول چند رسانه ای از توانایی گوشی خود برای دریافت آن محصول اطمینان حاصل کنید.
2. کد مربوط به محصول را (بر اساس جدول) به صورت SMS وارد کنید. به عنوان مثال برای دریافت لوگوی ایرانسل، کد loi را وارد کنید (می توانید کد را با حروف بزرگ یا حروف کوچک تایپ کنید). از وارد کردن هر نوع کاراکتر اضافه (مانند نقطه، ویرگول...) خودداری نمایید.
3. SMS مذکور را به شماره 2020 ارسال نمایید.
4. در مورد اکثر خدمات متنی چند کد مترادف عرضه شده است که شما می توانید با ارسال هر یک از آنها محصول مربوطه را دریافت نمایید. بنابراین تفاوتی ندارد که شما کدام کد را انتخاب می کنید.
5. در مورد زنگها و تصاویر پس زمینه، به دلیل تفاوت قابلیت مدل های مختلف گوشی، چند کد سفارش محصول ارائه شده است. بنابراین پیشنهاد می شود با مراجعه به جدول ذیل، کد مربوط به محصول متناسب با گوشی خود را ارسال نمایید. اگر مدل گوشی خود را در جدول پیدا نکردید، لطفاً گروه حاوی مدل های مشابه آن را انتخاب کنید.
6. محصول الکترونیکی برای شما ارسال می شود. اگر این محصول یک متن باشد، شما آن را بصورت یک SMS دریافت خواهید کرد (فال حافظ با فونت فارسی ارسال می شود؛ بنابراین گوشی شما باید دارای زبان فارسی باشد). در مورد پیام های چند رسانه ای، محصول مورد نظر در قالب MMS برای شما ارسال خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد