maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی
maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی

IPv6

روز جهانی Ipv6 موفقیت‌آمیز بود

  8 ژوئن 2011 (18 خرداد 1390) مصادف بود با روز جهانی Ipv6.


در این روز سرویس‌دهندگان بزرگ دنیا از قبیل گوگل، فیس‌بوک و مایکروسافت، به مدت 24 ساعت و به صورت آزمایشی سرویس‌های خود را بر روی نسخه جدیدی از پروتکل IP به جای نسخه قدیمی‌تر این پروتکل یعنی Ipv4 عرضه نمودند.

در این روز، که از آن به روز مهم اینترنت نیز یاد می‌شود، جامعه جهانی اینترنت اولین آزمایش جدی خود را بر روی این پروتکل تجربه کرد.

در روز جهانی Ipv6 مشکلات و نابسامانی خاصی گزارش نشده و همین موضوع خرسندی شرکت‌های حاضر در این طرح بین‌المللی را به دنبال داشته است.

هرچند پیشتر برخی کارشناسان احتمال می‌دادند به دلیل تازه بودن موضوع و نیز عدم پشتیبانی کامل از Ipv6 توسط برخی تامین‌کنندگان اصلی در جهان، ممکن است این انتقال با مشکلاتی همراه باشد ولی گزارش‌های دریافتی از بروز درصد بسیار ناچیزی اختلال خبر می‌دهد.

بیش از 400 شرکت معظم اینترنتی از جمله گوگل، فیس‌بوک و مایکروسافت در این آزمون 24 ساعته مشارکت داشته‌اند.

بر اساس این گزارش اکنون این شرکت‌ها از موفقیت‌آمیز بودن این طرح خبر می‌دهند.

دان لی مهندس ارشد شبکه فیس‌بوک با اشاره به این که بیش از یک میلیون کاربر از طریق Ipv6 به فیس‌بوک دسترسی پیدا کرده‌اند، گفت: از این که در تعداد کاربرانی که با مراجعه به مرکز راهنمایی (Help Center) از ما درخواست کمک کرده‌اند، هیچ افزایشی رخ نداده خرسندیم.

آقای لی افزود: تخمین زده می‌شود در این دوره آزمون، فقط سه دهم درصد از کاربران مشکل کندی لود شدن صفحات اینترنتی را تجربه نموده‌اند.

گوگل نیز در سخنانی مشابه، طرح انتقال از Ipv4 به Ipv6 را موفقیت‌آمیز خواند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانند به سایت روز جهانی Ipv6 به آدرس http://www.worldipv6day.org مراجعه نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد