maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی
maniei.ir

maniei.ir

یاد من باشد فردا حتما باور این را بکنم، که دگر فرصت نیست و بدانم که اگر دیر کنم ،مهلتی نیست مرا و بدانم که شبی خواهم رفت و شبی هست، که نیست، پس از آن فردایی

امنیت شبکه

1- IAM چیست؟

Identity Access Manager روشی است جهت پایش دسترسی به منابع شبکه و سرورها در مراکزداده که به دو صورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قابل پیاده‌سازی شدن می‌باشد. در این روش از کلیه فعالیت‌های مدیران سرویس‌ها با فرمت OCR فیلم تهیه می‌شود و با این مکانیزم می‌توان علاوه بر پایش مدیران سرویس‌ها، قابلیت Knowledge Management را در مجموعه فراهم نمود.

2- IPS چیست؟

سیستم‌های پیشگیری از نفوذ به انگلیسی(Intrusion prevention system) که با نام سیستم‌های تشخیص و جلوگیری از نفوذ هم شناخته می‌شوند، ابزاری برای امنیت شبکه هستند که فعالیت‌های موجود در شبکه و یا سیستم را برای تشخیص و جلوگیری از فعالیت‌های مخرب تحت نظر می‌گیرند. وظایف اصلی یک سیستم جلوگیری نفوذ شامل شناسایی فعالیت‌های مخرب، ثبت اطلاعات در مورد این فعالیت‌ها، اقدام به بلوکه و متوقف کردن این فعالیت‌ها و ثبت گزارش کارهای انجام شده توسط خود سیستم می‌شوند. سیستم‌های جلوگیری از نفوذ حالت ارتقا یافته سیستم‌های تشخیص نفوذ محسوب می‌شوند چرا که هر دو این سیستم‌ها فعالیت‌های شبکه و یا سیستم را برای یافتن فعالیت‌های مخرب نظارت می‌کنند. تفاوت اصلی این سیستم‌ها با سیستم‌های تشخیص نفوذ در این است که این سیستم‌ها می‌توانند به صورت فعال مانع فعالیت‌های مخرب شده و یا آنها را متوقف کنند. به طور دقیق‌تر می‌توان گفت که یک سیستم جلوگیری نفوذ توانایی انجام کارهایی مانند ارسال هشدار، دور ریختن بسته‌های مخرب، بازنشاندن و یا بلوکه کردن ارتباط از طرف آدرس‌های متخاصم. این سیستم‌ها همچنین توانایی اصلاح خطاهای CRC، اصلاح ترتیب بسته‌ها، جلوگیری از مسائل ترتیب بسته TCP و پاکسازی گزینه‌های ناخواسته در لایه حمل(Transport Layer) و شبکه (Network Layer) را دارند.

 

3- فایرپاور چیست؟

سرویس فایرپاور بر روی نسل جدید فایروال سیسکو ASA قرار دارد و اولین فایروال نسل بعدی است که Threat-Focused می باشد، این سرویس ویژگی های پیشرفته فایروال و همچنین قابلیت های امنیتی نسل بعدی IPS شامل توانایی تشخیص و بازرسی برنامه های کاربردی سفارشی شده دیتا سنترها همراه با افزایش کارایی و قابلیت های ارایه شده، را انجام می دهد. همچنین این سرویس بصورت پیشرفته بدافزارها را تشخیص و از نفوذ آنها جلوگیری می کند (قابلیت AMP).

Responsive image


  
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد